Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
Geleliciteerd
Glenn@nl wrote:ik denk 400 gouden gidsen!!
kan je lekker pijltjes schieten marc!
Mag ik helpen, met pijltjes schieten!
gr Mr Dean
Saxo style is sexy style....
pijltjes schieten altijd, lijkt me erg gezellig!
foto's volgen zo
het is idd de 1.6 uit die rallye van marktplaats!
hij is iets ouder als op de foto, maar nog steeds een 1.6 uit een ph2 met alles (behalve bak) erbij.. kabelboom en al!
vanavond even samen met Jeriel (neonak) uit de auto getilt, want een gietijzerblok is toch wel wat anders als een aluminiumblokje!
foto's volgen zo
het is idd de 1.6 uit die rallye van marktplaats!
hij is iets ouder als op de foto, maar nog steeds een 1.6 uit een ph2 met alles (behalve bak) erbij.. kabelboom en al!
vanavond even samen met Jeriel (neonak) uit de auto getilt, want een gietijzerblok is toch wel wat anders als een aluminiumblokje!
als je hier nou echt een heel snel blok van wilt maken.
Gooi het inlaatspruitstuk eraf en monteer de sensors + kabelboom ecu en inlaatspruitstuk van een ph1 rallye (is van allu en heeft een veel betere doorstroming).
Geeft echt merkbaar meer vermogen, wordt echt toerenblokje dan ! maakt een fantastisch geluid met accelereren (vergelijkbaar met tb's of webers).
En als je dan nog een rallye ph1 bak erachter hangt heb je echt een monstertje !
Gooi het inlaatspruitstuk eraf en monteer de sensors + kabelboom ecu en inlaatspruitstuk van een ph1 rallye (is van allu en heeft een veel betere doorstroming).
Geeft echt merkbaar meer vermogen, wordt echt toerenblokje dan ! maakt een fantastisch geluid met accelereren (vergelijkbaar met tb's of webers).
En als je dan nog een rallye ph1 bak erachter hangt heb je echt een monstertje !
My Cars <98>.
I know, maar eerst maar ff gewoon rijden
foto's:
tsja, hij blijft gewoon mooi
achteruit inparkeren met de handrem
super kleurencombinatie als je het mij vraagt....
het motorblok:
verlaagde Xsara
normaal staat de Xsara al op een sportonderstel, dus nu wassie ECHT laag! uiteraard lag het blok wel wat verder naarvoren.. aanlopen viel mee! behalve dan van het stoepje af net na het inladen..
even schoonmaken weer, het stond al tijdje in de hoek bleek
wat extra mankracht voor het tilwerk
gebroederlijk naast elkaar, het sportblok en de nieuwe 1.6
voor alle foto's, dus ook de fotos van me vaders nieuwe GSAodnerdelen:
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/ ... /index.htm
foto's:
tsja, hij blijft gewoon mooi
achteruit inparkeren met de handrem
super kleurencombinatie als je het mij vraagt....
het motorblok:
verlaagde Xsara
normaal staat de Xsara al op een sportonderstel, dus nu wassie ECHT laag! uiteraard lag het blok wel wat verder naarvoren.. aanlopen viel mee! behalve dan van het stoepje af net na het inladen..
even schoonmaken weer, het stond al tijdje in de hoek bleek
wat extra mankracht voor het tilwerk
gebroederlijk naast elkaar, het sportblok en de nieuwe 1.6
voor alle foto's, dus ook de fotos van me vaders nieuwe GSAodnerdelen:
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/ ... /index.htm
ik was nog wat vergeten te melden bedenk ik me nu
(en de baas is toch ff met zn vrouwke kijken of de baby niet uit de buik ontsnapt is, dus kan ff posten )
in navolging tot het motorblok waren er natuurlijk nog wat extra dingn nodig..
gister dus voor 2x ±180,- een setje aandrijfassen besteld.. setje keerringen erbij..
toplagers voor mn veerpoten maar niet gedaan, voor een GTI blijken die erg duur, de 2x 2 onderdelen kwamen in totaal op een 100,- en tsja, dan mag mn onderstel nog wel iets rammelen! (het rammelen stelt niet zoveel voor..)
@joost:
dit nieuwe motorblok moet uiteraard ook ff schoongemaakt worden! vanavond dus maar helemaal schoonmaken en het onderblok weer even netjes in de lak zetten.. kleppendekseltje weer netjes in kleur spuiten en dan is het geheel klaar!
er bleek alleen geen druklager bij te zitten en das met de (naar zeggen net nieuwe) koppeling natuurlijk wel ff jammer.. zeker omdat die van mij 15dz km geleden al op was
(en de baas is toch ff met zn vrouwke kijken of de baby niet uit de buik ontsnapt is, dus kan ff posten )
in navolging tot het motorblok waren er natuurlijk nog wat extra dingn nodig..
gister dus voor 2x ±180,- een setje aandrijfassen besteld.. setje keerringen erbij..
toplagers voor mn veerpoten maar niet gedaan, voor een GTI blijken die erg duur, de 2x 2 onderdelen kwamen in totaal op een 100,- en tsja, dan mag mn onderstel nog wel iets rammelen! (het rammelen stelt niet zoveel voor..)
@joost:
dit nieuwe motorblok moet uiteraard ook ff schoongemaakt worden! vanavond dus maar helemaal schoonmaken en het onderblok weer even netjes in de lak zetten.. kleppendekseltje weer netjes in kleur spuiten en dan is het geheel klaar!
er bleek alleen geen druklager bij te zitten en das met de (naar zeggen net nieuwe) koppeling natuurlijk wel ff jammer.. zeker omdat die van mij 15dz km geleden al op was
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
dat de flow in een 1.3 spruitstuk beter is klopt als een bus, maar geluid als weber/TB's? sorry hoor, maar
met één gasklep ga je dat geluid nooit bereiken. een 1.3-spruitstuk levert hooguit een honda-roffel op.
geen losse bussen he, dus kan je zelfs veilig de koppakking vervangen
met één gasklep ga je dat geluid nooit bereiken. een 1.3-spruitstuk levert hooguit een honda-roffel op.
DuFF wrote:hopelijk gaat dit 1.6 project in 1 keer goed
geen losse bussen he, dus kan je zelfs veilig de koppakking vervangen
q01z wrote:
toplagers voor mn veerpoten maar niet gedaan, voor een GTI blijken die erg duur, de 2x 2 onderdelen kwamen in totaal op een 100,- en tsja, dan mag mn onderstel nog wel iets rammelen! (het rammelen stelt niet zoveel voor..)
Ik had ze voor 23 euro per stuk, overgens gooi de oude motersteun van die moter niet weg (dat fraaie oranje ding) ik wil hem graag als reserve hebben . Op een ax past die sowieso niet
kevin.broke wrote:dat de flow in een 1.3 spruitstuk beter is klopt als een bus, maar geluid als weber/TB's? sorry hoor, maar
met één gasklep ga je dat geluid nooit bereiken. een 1.3-spruitstuk levert hooguit een honda-roffel op.DuFF wrote:hopelijk gaat dit 1.6 project in 1 keer goed
geen losse bussen he, dus kan je zelfs veilig de koppakking vervangen
Rijden hier al jaren met Throttle bodies rond ken het geluid van binnen en van buiten, en ik heb zelfs foto's ervan als bewijs
daarnaast was mijn 1e auto op webers, en rij ik nu al weer 6 jaar rond met een auto op open carburateurs. Heb ik een corsa op TB's en rijden al een tijd met de autocross op tb's...
een 1.3 spruitstuk met open filter komt echt heel dicht in de buurt kwa geluid.
Een honda klinkt wel heel anders, zou je toch moeten weten .
My Cars <98>.
dankje Henri!
@johan: kopuh? ik heb eigenlijk iets anders op het oog namelijk. maar daar heb ik veel cash voor nodig! ach.. eerst motorblokje+aandrijfasjes+koppeling+banden maar vervangen.. schokdempers+onderstel+remmerij rondom had ik natuurlijk al gehad
@chris: ik mik m wel een keer door je voorruit nee mag je hebben, rubber is wel gaar hoor! weet niet wattie geprobeerd heeft, maar goed voor het rubber was het niet.. wil je het tussenlager er ook bij?
@derest:
FOTO"S!
gisteravond..
vanavond
hele onderblok behandeld met een opgefokte boor met staalborstelkoppen, daarna netjes nageschuurt met de hand en ingespoten met Motip hittebestendig schwartzzzz
koppeling die erop zat bleek vrijwel nieuw! dat was dus meevallertje, echter zat er geen druklager bij, dus die heb ik vanmorgen besteld!
@johan: kopuh? ik heb eigenlijk iets anders op het oog namelijk. maar daar heb ik veel cash voor nodig! ach.. eerst motorblokje+aandrijfasjes+koppeling+banden maar vervangen.. schokdempers+onderstel+remmerij rondom had ik natuurlijk al gehad
@chris: ik mik m wel een keer door je voorruit nee mag je hebben, rubber is wel gaar hoor! weet niet wattie geprobeerd heeft, maar goed voor het rubber was het niet.. wil je het tussenlager er ook bij?
@derest:
FOTO"S!
gisteravond..
vanavond
hele onderblok behandeld met een opgefokte boor met staalborstelkoppen, daarna netjes nageschuurt met de hand en ingespoten met Motip hittebestendig schwartzzzz
koppeling die erop zat bleek vrijwel nieuw! dat was dus meevallertje, echter zat er geen druklager bij, dus die heb ik vanmorgen besteld!