Dani?l aka Dani?lW (AX 1.4 GT '90 en R5)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Dani?lW
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: SatMar03, 2007 9:56:15 AM
Location: Frysl?n

Dani?l aka Dani?lW (AX 1.4 GT '90 en R5)

Post by Dani?lW »

Ik zal me hier ook eens voorstellen, gezien we nu ook een GT'tje hebben staan :D Ik ben dus Daniel, 22 en zit in het dagelijkse leven in de levensmiddelen detailhandel. Mijn primaire auto is dan geen AX, maar wel een leuke, kleine fransoos; namelijk een R5je! Ik ben dan ook actief op forums als RTC, CC en (in mindere mate) CRS. Afgelopen zomer is de 5 voorzien van een nieuwe laklaag en staat er nu zo bij:

Image

Begon zijn leven als een nederige 5 TL (1108cc, 45pk, 4 bak, geen opties). Mei 2004 begonnen met de ophanging om te bouwen naar 5GTT spec; GTT achteras+achterremmerij, en GTT veerpoten v??r. Die zomer hebben we er een GTT motor ingehangen, en Clio Williams voorremmen gemonteerd (samen met hoofdremcilinder uiteraard). Overigens is alles aan de auto GTT/Williams spec; dash+klokken uiteraard ook. Interieur is gestript op twee kuipstoelen en 4pts gordels na; elec. ramen en cv op afstandsbediening.

Vorig jaar dus mijn zomervakantie opgeofferd om eraan te werken; schuren schuren en schuren! Heeft wel een mooi resultaat opgeleverd, al moeten er nog nieuwe stoelen in (wordt mei dit jaar), en volgende week gaat de achterkant eindelijk omlaag.
Korte spec lijst:
1397cc turbo motor: 120pk/165Nm
Forge dubbelzuiger dumpvalve, full alu intercooler, std laaddruk
Alu veerpootbrug, 15" 6,5J lichtmetaal op 195/45/15 Pirelli's
Clio Williams voorremmen, staal gevlochten remslangen rondom
Magnecor leads, Renix 209 (ph2 ontsteking)
Demperloze middenpijp, Devil auspuff
Voorkant op -35mm Spax veren
Cobra Clubmans+Sabelt 4pt gordels
Future plans: Nieuwe stoelen, wat kleine motorische aanpassingen, Koni geel rondom, rolkooi...je blijft toch altijd bezig! :D

En dan de auto waar het eigenlijk om moet gaan :P
Wel een bekende hier denk ik (is eigenlijk nog van mn broer; Henk Wilmink hier op het forum; maar die is van zijn Citroen geloof afgestapt, en rijdt nu rond in een R5 GTT ombouw, net als ik). Auto staat nu op naam van mijn moeder :lol: en wordt gebruikt als 4e auto in de familie:

Image

Een 90'er AXGT Inj., rijdt leuk zo'n ding! Zit ook een hele mooie dubbele Remus onder, roffelt lekker (veel mooier dan het alom bekende G0lf gebrom :P ) Alleen wat probs met het stuurslot, maar dat zet ik wel in het desbetreffende gedeelte...

Dus bij deze! Dit ben ik!
..::R5 TL-Turbo::.. []Fronti Nulla Fides[]

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

WELKOM 8)

mooie GT en ook nog een leuke R5 (y)

en een foto van onder de kap en de uitlaat horen er natuurlijk ook bij ;)

Image

Image'

Groetjes,

Michel

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

welkom bij de club! Leuk zo'n R5-je, die willen ook wel vooruit. Weleens met een GTE meegereden (van Sjoerd@CC), zijn echt leuke auto-tjes. Nieuwe vriend van me buurvrouw heeft ook een GTT, die heeft er zo'n geval op gebouwd dat ie nog blijft nalopen als je de auto verlaat, om de turbo te sparen ofzo, echt prachtig.

AxFX
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: TueDec19, 2006 11:54:00 PM

Post by AxFX »

welkom hier! Leuke autootjes heb je :)

Mooie kleur die 5
AxFX

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 172
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Post by AphexTwiins »

een maat van mij op me stage heeft een gele R5 GTT dat ding trekt wel, en ook super dat turbo geluid :D
Image
Citroën AX 1.1i TGE

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier.

Dat zijn twee hele mooie fransozen die je ons laat zien!
Kom's een keer langs bij een meeting, liefst met allebei je auto's :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Welkom! Wat een droomcombinatie die R5 en een AX...... de twee auto's die ik het allergaafst vindt bij elkaar.

Hopelijk tot op een meeting 8)
AX GTI '91

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Welkom!
**Stay Tuned**
Image
Image

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

haha ook welkom :wink:

trouwens de dashboard van R5 is wel gezellig he 8) wnt me zus heeft ook dat.. maar dat GT(T) zuipt t wel :lol:
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Echt de beste kleine Fransoosjes die er zijn heb je uitgezocht :D
Heb zelf een R5 GT Turbo 1.7 gehad, met multipointinjectie. Ding was echt gruuuuwelijk snel, helaas was ie ook altijd gruwelijk snel kapot en was de tank ook gruwelijk snel leeg maar heb er wel lol mee gehad :lol: Was helaas kaafrot, vandaar >> sloop.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Welkom bij de club :!:

superwagentje die renault, ziet er tof uit, alleen zitten die velgen er nog onder, en blijven die er nog onder? ..ik vind ze te 'nieuw' voor zo'n renaultje 5 :roll:

Browny wrote:Nieuwe vriend van me buurvrouw heeft ook een GTT, die heeft er zo'n geval op gebouwd dat ie nog blijft nalopen als je de auto verlaat, om de turbo te sparen ofzo, echt prachtig.


klopt, als je een auto met turbo hebt, of een dieselturbo ofzo, altijd even paar seconden nadat je gestopt bent motor laten draaien, anders overlijd je turbo heel vlug (met de auto van 't werk al gehad, we wisten dit niet :oops:, maar wat wil je als er 24/7 in gereden word door 12 verschillende mensen :lol: )
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

ik vind het knappe velgjes voor een 5!!! echt een wereld wagen... jammer dat ze niet allemaal even goed zijn :x :?

Welkom hier!! veel plezier d'r mee 8)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Welkom bij de leukste club van de BeNeLux en omstreken.

Mooie serie fransozen in familie bezit.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Welkom enne mooi hoor, je 5je, wat koste dat trouwens het overspuiten????
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Dani?lW
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: SatMar03, 2007 9:56:15 AM
Location: Frysl?n

Post by Dani?lW »

Bedankt voor de leuke reacties! Ben natuurlijk nooit klaar met zo'n auto; heb er nu ruim 2 jaar actief aan gesleuteld om de auto zover te krijgen en ik ben nauwelijks halverwege :roll: En dan hebben we er ook een AX naast :D om over de andere 5 nog maar te zwijgen :P

@Citrosan: Veel...weet ik zo niet uit mn hoofd (een bedrag dat ik z.s.m. weer wil vergeten, lol)

@DuFF: wielen komen van een Opel af, die weer van een VW afkomen die toevallig de juiste steek, ET waarde en maat hebben, en ook nog eens heel goedkoop waren, die daarnaast een leuk model hebben 8) Maaaaaar er komen nog wel een keer andere wielen onder (wel 15" natuurlijk), maar dat is lang niet mijn eerste prioriteit :)

@Michel: bedankt voor de foto's! Stonden hier natuurlijk ook nog ergens :roll:

De 5 staat nu bij de garage voor het repareren van wat stormschade+apk en wat kleine aanpassingen, en de AX wacht nu op een ander contactslot...
..::R5 TL-Turbo::.. []Fronti Nulla Fides[]

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Nog 5 andere :shock: of nog een renaultje 5?
**Stay Tuned**
Image
Image

Dani?lW
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: SatMar03, 2007 9:56:15 AM
Location: Frysl?n

Post by Dani?lW »

Een andere 5, niet nog 5 :P :lol: zou ik wel gek worden! :D
..::R5 TL-Turbo::.. []Fronti Nulla Fides[]

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Dani?lW wrote:@Michel: bedankt voor de foto's! Stonden hier natuurlijk ook nog ergens :roll:


yup, kijk maar naar het watermerk, of KLIK HIER maar eens ;)

Post Reply