Arné - Arnie (Peugeot 309 GTI16)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

saxo rijdend en goed maken, die verkopen en je volledig op je musketiertje storten, daar zit zoveel werk in, die kan je toch niet verkopen. :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Zit hier btw klapper tandend op een andere ECU voor de Saxo te w8en... In limburg stond een sloop vts, waar die uit gehaald is. Ik ben echt benieuwd of hij het dan weer doet... Meteen ff olie ververst en nieuw luchtfiltertje erin gehangen.
Freude am Fahren.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

typisch geval van:

Q01z wrote:Plug & Pray.
:D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

DuFF wrote:typisch geval van:

Q01z wrote:Plug & Pray.
:D


Laten we het hopen.... 8)
Freude am Fahren.

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

En :shock: :shock: :shock: :shock: al binnen :? :? :?
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Fast eddie wrote:En :shock: :shock: :shock: :shock: al binnen :? :? :?


Zit net ergens te lezen dat als je ECU kapot gaat dit een externe oorzaak heeft... Zou dus best kunnen zijn dat ik deze er ook meteen uitblaas :roll: Schijnt bij een saxo dat als je bobine slecht wordt je je ecu op kan blazen :?
Freude am Fahren.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

arnie wrote:Zou dus best kunnen zijn dat ik deze er ook meteen uitblaas :roll: .....
VET! DAT MOET JE FILMEN :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Ja idd. filmen! :lol: :lol: :lol:

succes met het inzetten van de ECU
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

bobine kan idd als ie niet goed werkt de ECU mollen.
volgens mij wordt de spanning die dan niet weg kan dan statische spanning op je ECU. is ie niet blij mee, zoals alle computers dat niet zijn...

meestal als dat gebeurt loopt ie echter wel ff een weekje goed ofzo. als ie dus meteen weer kapot is weet je waar je het moet zoeken...

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Hmmm, andere ecu zit erin en hij slaat nog steeds niet aan. Daar lag het dus blijkbaar niet aan. Vanavond of morgen de ontsteking en brandstoftoevoer eens loshalen en doormeten enzo.
Freude am Fahren.

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

startblokkering?

draait de brandstof pomp?
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

edwin ss50 wrote:startblokkering?

draait de brandstof pomp?


Blokkering gaat eraf en brandstofpomp hoor je draaien als je het contact omdraait.
Freude am Fahren.

GTi Ruudje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 253
Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
Location: Kessel
Contact:

Post by GTi Ruudje »

Maar goed, misschien waren de idee?n wat voorbarig. Begrijp dat ik toch niet zo zkr ben van de verkoop van mijn AX Alhoewel ik d8 al een afspraak te hebben.


oei, volgens mij hebben we een miscommunicatie Arn?, Ik ben mij niet bewust van een afspraak, als dat wel zo is dan bied ik daarvoor mijn excuses aan. Ik heb alleen gezegd dat als ik de peus goed kan verkopen, dat ik dan die van jou koop... maar het wil niet vlotten met de peus en ik heb geen geduld :oops: :oops: :oops:

nogmaals sorry als je er zeker van was, maar ik kan je niks toezeggen todat ik de peus kwijt ben. We gaan zaterdag kijken naar de ex Witte GTi van jou en misschien valt hij wel tegen... dus de opties liggen nog gewoon open hoor 8)

anders sparen we gewoon een beetje meer :lol:

no hard feelings 8) en btw mooie saxo joh, ik heb ook eens de bobine stuk gehad van de saxo, en ik geloof dat het iets van 150 euro kostte om het te maken (is een zwak puntje van de saxo)

iig succes met de saxo en het is geen straf om in de musketier te rijden toch 8)
AX 1,1i spot 1995
106 GTi

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

kan dan zijn dat je nieuwe ecu niet werkt met je startblokkering
**Stay Tuned**
Image
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

heeft een '99-er al een codesleutel?

dat zou 't idd kunnen zijn.

zou ook eens kijken of die brandstofpomp ook idd pompt... en of ie injecteert.

dus beste is rail ff loshalen en dan kijken met vloeipapier ofzo...

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kevin.broke wrote:heeft een '99-er al een codesleutel?

dat zou 't idd kunnen zijn.

zou ook eens kijken of die brandstofpomp ook idd pompt... en of ie injecteert.

dus beste is rail ff loshalen en dan kijken met vloeipapier ofzo...


Ik heb nog geen code-slot. Dus lijkt me sterk.

@Rudy, nevermind!
Freude am Fahren.

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

heb je de krukas sensor en de luchtmassameter al gecontroleerd? als er vonk is en benzine dan zou ie toch haast moeten lopen.. tenzij het mengsel veel te rijk/arm is zodat er geen verbranding is. of de vonk komt op t verkeerde moment omdat de krukassensor niet juist zou werken..
Image
1.1carb 4-bak:)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

met kijken of de brandstofpomp het doet bedoelde ik niet als gevolg van die sleutel. heb zo al eens gezeten met een brandstofpomp die wel geluid maakte maar uiteindelijk door een defect veel te weinig druk gaf.

zo zaten we met onze handjes in het haar i.v.m. een 1.6 8V die wel startte, maar niet altijd, en soms bij doortrekken tussen 3 en 4000 r/min hevig begon te stotteren... hadden we nog geluk met het feit dat we de brandstofdruk uit lieten lezen door de cpu, anders waren we nu waarschijnlijk nog aan het rommelen geweest!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ik kijk waarschijnlijk morgenavond verder heren :wink: Iig alvast bedankt voor de tips 8)
Freude am Fahren.

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Jou saxo heeft in de sleutel een transponder en ik denk dat die nog niet gelinkt is aan je ECU!! Dus kan zijn dat je startonderbreker er opblijft staan. Je kan dit heel goed controleren als je wil starten gaat er een lampje met een sleutel erin branden en dan weet je dat hij op je startblokering staat!
Last edited by robin on ThuJan11, 2007 4:45:38 PM, edited 1 time in total.
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

Post Reply