Simon aka simsken (AX 1.4 GT '90)
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 98
- Joined: MonApr18, 2005 4:56:08 PM
- Location: De Heurne
- Contact:
Browny wrote:je hebt wel mazzel met zo veel gereedschap en apparatuur tot je beschikking!
Daarmee bedoel ik niet dat ik het met dat gereedschap en die apparatuur ook allemaal zou kunnen.
mwoa valt best wel mee hoor hoe moeilijk het is, zoals die versnellingsbak ook, gewoon goed kijken hoe het zat, beetje aantekeningen maken, en dan zet je hem zo weer in elkaar
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 98
- Joined: MonApr18, 2005 4:56:08 PM
- Location: De Heurne
- Contact:
Zo, ik heb een andere bak kunnen krijgen met een goeie 5e versnelling, alleen 1 ding:
De 5 wie er in ZAT had een overbrenging van 0,853
Dit is een 1.4i 3d +GTI bak van '94 & '95
De 5 wie er in KOMT TE ZITTEN heeft een overbrenging van 0,767
Dit is een normale bak van een diesel/1.1i/normale 1.4i
De 5 wordt dus zwaarder.
het verschil tussen de 4 en de 5 WAS 0.201
het verschil tussen de 4 en de 5 WORDT 0.287
best een groot verschil dus.
Kan iemand hier misschien een schatting geven hoeveel toeren hij zou draaien bij 120km/h met de oude en de nieuwe vertanding?
De 5 wie er in ZAT had een overbrenging van 0,853
Dit is een 1.4i 3d +GTI bak van '94 & '95
De 5 wie er in KOMT TE ZITTEN heeft een overbrenging van 0,767
Dit is een normale bak van een diesel/1.1i/normale 1.4i
De 5 wordt dus zwaarder.
het verschil tussen de 4 en de 5 WAS 0.201
het verschil tussen de 4 en de 5 WORDT 0.287
best een groot verschil dus.
Kan iemand hier misschien een schatting geven hoeveel toeren hij zou draaien bij 120km/h met de oude en de nieuwe vertanding?
simsken wrote:Zo, ik heb een andere bak kunnen krijgen met een goeie 5e versnelling, alleen 1 ding:
De 5 wie er in ZAT had een overbrenging van 0,853
Dit is een 1.4i 3d +GTI bak van '94 & '95
De 5 wie er in KOMT TE ZITTEN heeft een overbrenging van 0,767
Dit is een normale bak van een diesel/1.1i/normale 1.4i
De 5 wordt dus zwaarder.
het verschil tussen de 4 en de 5 WAS 0.201
het verschil tussen de 4 en de 5 WORDT 0.287
best een groot verschil dus.
Kan iemand hier misschien een schatting geven hoeveel toeren hij zou draaien bij 120km/h met de oude en de nieuwe vertanding?
van benzine naar dieselbak is 4200 rpm en 3000 rpm (in zijn 5)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
TTF wrote:idd, maar ik ben bang dat je je topsnelheid niet meer gaat halen in zn 5 eerder in zijn 4... daarom is de versnelling van een GT ook zo lang omdat het niet een auto is die erg veel koppel heeft.
Maakt toch niet zoveel uit? Hoe vaak rij je nu op top met een AX? Ik nooit hoor, moet het puur van de acceleratie hebben.
Freude am Fahren.
He Simon, ook namens mij welkom hier
Wat jij aan het doen bent maakt een heleboel mensen hier op het forum erg blij, dit is iets wat we graag zien met name de foto's.
Het wordt volgens mij een toppie blokkie , jij doet wat de meeste hier wel willen maar geen tijd, geld of gelegenheid voor hebben, ik zou ook zeggen....vooral doorgaan
Grtz, Paul
Wat jij aan het doen bent maakt een heleboel mensen hier op het forum erg blij, dit is iets wat we graag zien met name de foto's.
Het wordt volgens mij een toppie blokkie , jij doet wat de meeste hier wel willen maar geen tijd, geld of gelegenheid voor hebben, ik zou ook zeggen....vooral doorgaan
Grtz, Paul
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 98
- Joined: MonApr18, 2005 4:56:08 PM
- Location: De Heurne
- Contact:
afgelopen week weer eens "duftig" (plat voor "heel wat") wat gedaan. Kop weergekregen van revisie bedrijf. zag er mooi uit!
Hadden we alles klaar om kop er op te zetten, bleek dat we de verkeerde koppakking hadden, namelijk 1 van een 1300 sport. Deze heeft een iets kleinere boring en dus was de pakking te klein.
Maarja, er was nog GENOEG te doen. Dus alle roestplekken maar eens bekeken en deels al wat aan gedaan.
Dag erna kwam de goeie koppakking!
Al met al veel gedaan van de week. En morgen nog veel meer
Ik heb mijn eigen camera weer dus nu wat scherpere Pic's! :
Roest wegwerken:
Een gat:
schoon maken:
Plaatje erbij maken:
bakken!
resultaat:
andere kant:
Zo moeten ook nog deze plekken:
en nog wel meer plekken.
Versnellingsbak ook weer deels opgebouwd met een andere 5:
Genoeg narigheid, tijd voor wat mooiers
the place:
BLING!
als nieuw!
kop terug van revisie
Schaatsbaan :
pakking (de goeie):
Simon:
Yeah?
Please pimp my engine!?
This engine?
YEAH!
Ok. Let's do it
Kop er op!
Kop anknallen (20Nm en 240 graden)
Klepkes stellen:
Onder de kleppendeksel zit een plaat met van die plastic busjes, die waren natuurlijk kapot dus zelf 2 gedraait
En zo knutselen we door
Zelfs mijn broer vond het mooi
Zo ziet u, er is al veel gedaan, maar er is nog veel meer te doen!
Dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door de eigenaar van deze auto:
Hadden we alles klaar om kop er op te zetten, bleek dat we de verkeerde koppakking hadden, namelijk 1 van een 1300 sport. Deze heeft een iets kleinere boring en dus was de pakking te klein.
Maarja, er was nog GENOEG te doen. Dus alle roestplekken maar eens bekeken en deels al wat aan gedaan.
Dag erna kwam de goeie koppakking!
Al met al veel gedaan van de week. En morgen nog veel meer
Ik heb mijn eigen camera weer dus nu wat scherpere Pic's! :
Roest wegwerken:
Een gat:
schoon maken:
Plaatje erbij maken:
bakken!
resultaat:
andere kant:
Zo moeten ook nog deze plekken:
en nog wel meer plekken.
Versnellingsbak ook weer deels opgebouwd met een andere 5:
Genoeg narigheid, tijd voor wat mooiers
the place:
BLING!
als nieuw!
kop terug van revisie
Schaatsbaan :
pakking (de goeie):
Simon:
Yeah?
Please pimp my engine!?
This engine?
YEAH!
Ok. Let's do it
Kop er op!
Kop anknallen (20Nm en 240 graden)
Klepkes stellen:
Onder de kleppendeksel zit een plaat met van die plastic busjes, die waren natuurlijk kapot dus zelf 2 gedraait
En zo knutselen we door
Zelfs mijn broer vond het mooi
Zo ziet u, er is al veel gedaan, maar er is nog veel meer te doen!
Dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door de eigenaar van deze auto:
Whahaha, Simon de engine pimper
Goed bezig! Ziet er mooi uit.
Netjes vastgelegd ook allemaal.
Duurde alleen wat lang voordat ze tevoorschijn kwamen, maar zeker de moeite :thumbleft:
Goed bezig! Ziet er mooi uit.
Netjes vastgelegd ook allemaal.
Duurde alleen wat lang voordat ze tevoorschijn kwamen, maar zeker de moeite :thumbleft:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Gigantisch mooi blok, ben me toch even jaloers.
Sterkte met je project, groetjes, Henk
Sterkte met je project, groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 98
- Joined: MonApr18, 2005 4:56:08 PM
- Location: De Heurne
- Contact:
Gisteren weer wat gedaan.
Bak gespoten:
Ook de koppeling eens goed bekeken, blijkt dat hij gebroken is Da's niet zo mooi want dat gaat weer 100? extra kosten
Dat stukje in het rode cirkeltje zit er dus los in:
Toen heb ik de ax maar eens met een stevige schroevendraaier aangevallen. Roest!!!!
Er zijn nog veel meer plekken waar hij roest, ik zal eens even opsommen:
-Achter linkerkoplamp groot gat
-Achter rechterkoplamp groot gat
-Bij rechterveerpoot groot gat
-Onder waar de rechteraandrijf as door carrosserie gaat een gat
-Rechterdorpel groot gat
-Linkerdorpel een plek
-Linker achterspatbord gat
-In de kofferbak bijde kanten langs de rand volledig doorgeroest
-Achter linker koplamp
-Bij de voorruit komen ook blaasjes
Foei Citroën! Hij is echt ernstig verroest. Hebben meer ax rijders hier ook in zo'n ernstige mate last van?
ik schrok er echt van. Als ik van te voren wist dat hij zo verrot was had ik hem waarschijnlijk ook niet gekocht.
Maarja ik ben er nu eenmaal aan begonnen, moeten we het ook afmaken
Gelukkig kan ik het plaatwerk gratis krijgen.
Bak gespoten:
Ook de koppeling eens goed bekeken, blijkt dat hij gebroken is Da's niet zo mooi want dat gaat weer 100? extra kosten
Dat stukje in het rode cirkeltje zit er dus los in:
Toen heb ik de ax maar eens met een stevige schroevendraaier aangevallen. Roest!!!!
Er zijn nog veel meer plekken waar hij roest, ik zal eens even opsommen:
-Achter linkerkoplamp groot gat
-Achter rechterkoplamp groot gat
-Bij rechterveerpoot groot gat
-Onder waar de rechteraandrijf as door carrosserie gaat een gat
-Rechterdorpel groot gat
-Linkerdorpel een plek
-Linker achterspatbord gat
-In de kofferbak bijde kanten langs de rand volledig doorgeroest
-Achter linker koplamp
-Bij de voorruit komen ook blaasjes
Foei Citroën! Hij is echt ernstig verroest. Hebben meer ax rijders hier ook in zo'n ernstige mate last van?
ik schrok er echt van. Als ik van te voren wist dat hij zo verrot was had ik hem waarschijnlijk ook niet gekocht.
Maarja ik ben er nu eenmaal aan begonnen, moeten we het ook afmaken
Gelukkig kan ik het plaatwerk gratis krijgen.
tsja, als je het lef hebt om met een flinke schroevendraaier je auto te lijf te gaan (respect, dat doe ik ook 'graag') dan kom je bij een type1 meestal wel veel roest tegen, als je lak niet strak is, dan is het meestal niet best!
heel veel stukjes kan je beter glasvezelen dan lassen.. zoals je wielkasten achter.. gewoon ruim uitslijpen en dan glasvezelen.. daar lassen is zonde vh staal
die dorpel, kan het niet goed zien.. maar dat is voor he??
bij mij zat die hele dorpel vol met grond waar dat vandaan kwam, geen idee.. maar dat het dan gaat roesten is natuurlijk zekerheid..
tis APK afkeur die dorpel.. ik moet het ook laten lassen
overigens.. haal je voorskirts er ook maarus af, wedden dat daar roest zit! en bij de aanhechting aan de bodem, waar de vlakke bodemplaat overgaat in het verticale gedeelte waar de benzinetank zit zeg maar.. meestal de rechterkant..
als je nou trouwens toch bezig bent, haal je bestuurdersstoel er eens uit en kijk naar de bevestiging aan de middenconsole, deze scheurt vaak open!
heel veel stukjes kan je beter glasvezelen dan lassen.. zoals je wielkasten achter.. gewoon ruim uitslijpen en dan glasvezelen.. daar lassen is zonde vh staal
die dorpel, kan het niet goed zien.. maar dat is voor he??
bij mij zat die hele dorpel vol met grond waar dat vandaan kwam, geen idee.. maar dat het dan gaat roesten is natuurlijk zekerheid..
tis APK afkeur die dorpel.. ik moet het ook laten lassen
overigens.. haal je voorskirts er ook maarus af, wedden dat daar roest zit! en bij de aanhechting aan de bodem, waar de vlakke bodemplaat overgaat in het verticale gedeelte waar de benzinetank zit zeg maar.. meestal de rechterkant..
als je nou trouwens toch bezig bent, haal je bestuurdersstoel er eens uit en kijk naar de bevestiging aan de middenconsole, deze scheurt vaak open!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 98
- Joined: MonApr18, 2005 4:56:08 PM
- Location: De Heurne
- Contact:
Ik heb de auto op de brug gehad en onder de hele bodem liggen rossen. Maar hij is daar verder niet verrot, zijn puur de randen, en dan vooral de kitranden en waar het ge-puntlast is. zoals bij de tank inderdaad. Verder is hij wel hard, geen rotte plekken midden in de bodem ofzo. Ik heb ook alle skirts er af getrokken, dus ook van voorspatbord enz. dat is gelukkig allemaal niet aangetast.
Verder las ik het denk ik wel, de rotte plekken zitten gelukkig allemaal uit het zicht. Dus ik snij het gewoon uit. Zet er een plaatje overheen. En dan hebben we wel van dat proffesionele spuit-tectyl en andere middelen. Dat komt wel goed. Maar het verbaasd mij echt wat die dingen rotten.
Verder las ik het denk ik wel, de rotte plekken zitten gelukkig allemaal uit het zicht. Dus ik snij het gewoon uit. Zet er een plaatje overheen. En dan hebben we wel van dat proffesionele spuit-tectyl en andere middelen. Dat komt wel goed. Maar het verbaasd mij echt wat die dingen rotten.