Turbo filter

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

joostah
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: ThuSep11, 2008 6:17:19 PM
Location: Bergeijk

Turbo filter

Post by joostah »

Hallo, ik ben een tijdje aan het zoeken geweest naar een filter met afblaas geluid (turbo geluid) heeft iemand enig idee waar ik dan heen moet zoeken want ik krijg niets gevonden, geen naam ofzo.

Bvd, Joost

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Je bedoelt een dumpvalve daar krijg je alleen dat geluidje van als je een turbo hebt, anders word het toch een dure geluidsinstallatie met een cdtje met die geluiden erop.

Je kan even via google zoeken op dumpvalve dan zal je wel het eea vinden.

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Dan heb je toch echt eerst een fatsoenlijke auto met turbo nodig, waarop je dan de dumpvalve plaatst.
Op een AX heeft een dumpvalve geen zin, want je hebt geen turbodruk die afblaast.
To finish first, you'll first have to finish!

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik denk dat de topicstarter op ´Halfords-tuning' doelt.
Volgens mij was er ook zo'n 'propellor' voor in de uitlaat, door de lucht die door de uitlaat stroomt, creëer je een 'turbo-fluit'.

Ik zou niet weten hoe het heet!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

staat of stond in het autostyleboek :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

you can't be serious! :?
To finish first, you'll first have to finish!

joostah
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: ThuSep11, 2008 6:17:19 PM
Location: Bergeijk

Post by joostah »

Ik vind het toch raar want ik heb via marktplaats mijn oorspronkelijk openluchtfilter gekocht en daar stond bij met turbo geluid..doordat de lucht naar binnen word gezogen ofzoiets. Toen ik het pakketje thuis kreeg zat er een brief bij dat hij niet leverbaar was en dat ik een filter van dezelfde prijsklasse kreeg..

Wat je bedoelt voor in je uitlaat is een turbo whistler..troep! ik heb het ook gekocht voor 15 euro en het is een irritant geluid. Hij blijft fluiten, net zo als een hondenfluitje. Ik heb het na een week meteen weg gegegooid.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Maatje van me heeft destijds op z´n Civic een Twister-filter gehad. Dit gaf ook een turbo-achtig fluitje.
Op een gegeven moment werd 't geluid storend en eerlijk gezegd heb ik altijd getwijfeld aan de werking van het filter.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

waarom wil je iets simuleren wat je neit hebt. ben dan creatief en schroef er een turbo onder.

Mijn ax had het vroeger ook op toeren een mooi fluitend geluif. Bleek me spruitstuk een scheur te hebben ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Mijn Volvo 850 floot ook behoorlijk, vooral als die op temperatuur was... bleek er een 15G turbo op te zitten! :twisted:
To finish first, you'll first have to finish!

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik denk dat ze je hier: http://www.dp-engineering.nl/ wel kunnen helpen aan iets dat een turbo geluid laat horen 8)
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

hahahahaha...

ja... kom ik laat mijn AX fluiten als een turbo... als ik dan op de snelweg word ingehaald door een WRC, en hij fluit, fluit ik terug en word ik kwijt gereden :lol:

wat zullen die mensen een lol hebben :d
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

joostah
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: ThuSep11, 2008 6:17:19 PM
Location: Bergeijk

Post by joostah »

Nee het is gewoon puur voor dat ik het geluid zo mooi vind. wat de rest ervan denkt maakt me niets uit. Onder mn ax zit al een joekel van een kachelpijp die monden open doet vallen (van het lachen) dus een turbo geluidje kan er ook nog wel bij :P
Zocht gewoon een naam van een filter die dit geluid kan maken. Ik zal wel even zoeken bij twister.

Bedankt.

heb wat gevonden

Universele Luchtfilter Twister De Twister zorgt er niet alleen voor dat je meer PK's krijgt maar geeft ook een prachtig TURBO geluid. Door de werveling van de lucht onstaat er een krachtig Turbo geluid. De Twister kan tot 12 PK meer vermogen geven . De Twister past op elke motor met een aansluiting van 59mm tot 90mm Eenvoudige montage: huidige luchtfilter verwijderen en de Twister plaatsen Indien de ruimte niet voldoende is tussen het motorblok en de motorkap dan kan men eventueel onze luchtfilter montagekit gebruiken en de Twister zo een perfecte plaats geven. Afmetingen: Doorsnede bovenzijde 13,5 cm Doorsnede onderzijde 15 cm Hoogte 15 cm

rally
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 65
Joined: WedDec17, 2008 12:16:59 PM
Contact:

Post by rally »

joostah wrote:Nee het is gewoon puur voor dat ik het geluid zo mooi vind. wat de rest ervan denkt maakt me niets uit. Onder mn AX zit al een joekel van een kachelpijp die monden open doet vallen (van het lachen) dus een turbo geluidje kan er ook nog wel bij :P
Zocht gewoon een naam van een filter die dit geluid kan maken. Ik zal wel even zoeken bij twister.

Bedankt.

heb wat gevonden

Universele Luchtfilter Twister De Twister zorgt er niet alleen voor dat je meer PK's krijgt maar geeft ook een prachtig TURBO geluid. Door de werveling van de lucht onstaat er een krachtig Turbo geluid. De Twister kan tot 12 PK meer vermogen geven . De Twister past op elke motor met een aansluiting van 59mm tot 90mm Eenvoudige montage: huidige luchtfilter verwijderen en de Twister plaatsen Indien de ruimte niet voldoende is tussen het motorblok en de motorkap dan kan men eventueel onze luchtfilter montagekit gebruiken en de Twister zo een perfecte plaats geven. Afmetingen: Doorsnede bovenzijde 13,5 cm Doorsnede onderzijde 15 cm Hoogte 15 cm
ja ja kan 12 pk meer opleveren. wat een broodje aap verhaal.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Het kan 12pk vermogenswinst opleveren, maar of het daadwerkelijk zo is.... :roll:
Waarschijnlijk als je meteen de katalysator verwijderd en andere nokkenassen plaatst, dat je dan in combinatie met het Twister-filter 12pk winst genereerd! :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Haha welke maloot komt er op het id om zo'n ding te maken, wat word het volgende 4 cylinder met v8 geluid :lol:

ps als je van turbo geluiden houd is dit wel een mooi filmpje!

http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/ ... rbo-460-pk

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Mastenhose wrote:Het kan 12pk vermogenswinst opleveren, maar of het daadwerkelijk zo is.... :roll:
Waarschijnlijk als je meteen de katalysator verwijderd en andere nokkenassen plaatst, dat je dan in combinatie met het Twister-filter 12pk winst genereerd! :lol:
zelfs met andere nokkenas kom je nog niet snel op 12 pk *-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 372
Joined: MonAug21, 2006 7:33:45 PM
Location: Vlissingen

Post by Fietspomp »

Ja dat is die eikel die voor elke auto die filters aanbiedt,
al z'n andere advertenties vertrouw ik ook niet.
Heb ik al eens een draadje over geopend geloof ik.

Ik zou niks bij die halve zool bestellen eerlijk gezegd.

En een turbo geluid, tja, wat Bossie zei!
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

grietje wrote: zelfs met andere nokkenas kom je nog niet snel op 12 pk *-)
dat komt omdat vermogen een combi van eigenschappen is. Als je een snelle nokkenas hebt en niks aan je in en uitlaat, compressie doet heb je dus een as die meer lucht wil verplaatsen maar dat door de restricties niet kan en dus niet zo heel veel meer pk's zal leveren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

denny wrote:
grietje wrote: zelfs met andere nokkenas kom je nog niet snel op 12 pk *-)
dat komt omdat vermogen een combi van eigenschappen is. Als je een snelle nokkenas hebt en niks aan je in en uitlaat, compressie doet heb je dus een as die meer lucht wil verplaatsen maar dat door de restricties niet kan en dus niet zo heel veel meer pk's zal leveren.
Ja duhu, dat hoef je mij niet te vertellen :P

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat die 12pk sowieso non sense is ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply