Lampen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Lampen

Post by DLS »

Hey allemaal.

Even een vraagje over verlichting.

Ik heb op dit moment in zowel mijn astra als in de ax standaard lampen (H4 en H7) zitten.

Echter voor de astra zit ik te denken aan andere H7 lampen, zodat ik 's nachts beter zicht heb. Welke lampen zijn naar jullie mening de beste.

Opties:

- Blue vision. Of terwijl Xenon 4000K look-a-like lampen
- Night vision, standaard licht voor de auto, blauw voor de strepen en borden, en gelige gloed voor een rustig beeld voor de ogen,
- Lampen die ongeveer 50% extra licht opbrengen
- Philips EXTREME die 80% meer licht opbrengen, en ook iets een blauwgloed hebben voor de borden en strepen.

gr
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

echte franse gele, vind ik :) slechter zicht, maar je bent wel overal de enige.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja echte gele is GEEN optie. Ik wil lampen die het zicht verbeteren. Ik ga in augustus met een nieuwe baan beginnen, en zal daarvoor vaak 's ochtends in het donker e.d. moeten rijden. VInd het dan wel prettig om echt goede lampen te hebben, maar wil geen XENON inbouwen.. Dus vandaar dat ik hieruit wil kiezen





1300ste post.. :o
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

DLS wrote:1300ste post.. :o

Gef'liesteerd! :)

Maarreh, wat was destijds eigenlijk het argument van de Fransen om met gele koplampen te komen?

Philips Extreme kan dan wel 80% meer licht geven, maar ze gaan ook meteen 50% korter mee! Leuk voor degenen die een dik (met geld) gevulde portemonnee hebben, maar anders niet echt aan te bevelen.

Bij de AGO staat toevallig zo'n demo-rekje met verschillende lampen en hun eigenschappen. Staat ook de gemiddelde levensduur bij enzo.
Zal ook vast wel op de site van Philips staan.
Zo kun je zelf bepalen wat voor jou met meest belangrijk is van lichtbeeld, lichtopbrengst, levensduur, prijs, enz.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Blue Vision!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

MNM(tm) wrote:Maarreh, wat was destijds eigenlijk het argument van de Fransen om met gele koplampen te komen?


bij slecht weer (regen/mist/sneeuw) is het zicht veel beter als met normale witte H4.

Met normale H4 lampen krijg je bij slecht weer een vervelende waas voor je auto terwijl dit met gele lampen HELEMAAL niet het geval is.

als je met goed weer rijdt heb je inderdaad iets minder lichtopbrengst maar mijn argument om het wel te nemen is gewoon omdat het er leuk uitziet en omdat het met slecht weer beter zicht opleverd.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Hahahaha... waarom had ik nou al zo'n sterk voorgevoel dat jij hier wel op zou reageren! :P
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

MNM(tm) wrote:Hahahaha... waarom had ik nou al zo'n sterk voorgevoel dat jij hier wel op zou reageren! :P


:lol:

waarschijnlijk omdat ik ze in me witte heb zitten en ze in bestelling staan voor de rode van me ouders en me blauwe? :P

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

heheh leuke discussie zo.


Dat van die kortere levensduur wist ik idd nog niet.. is wel een goed argument, aangezien een conversiekitje (aka 1 doosje met 2 lampen) 44 euro o.i.d. kost..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

En dan wordt xenon toch een heel interessante optie, ik heb 159 euro neergeteld voor mijn setje. Lichtopbrengst is vele malen beter. Het is even een investering, maar als je er eenmaal in het donker mee gereden hebt, dan wil je niet anders meer.
Image Image Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

MBa@NL wrote:als je met goed weer rijdt heb je inderdaad iets minder lichtopbrengst maar mijn argument om het wel te nemen is gewoon omdat het er leuk uitziet en omdat het met slecht weer beter zicht opleverd.


Mijn ervaring is exact hetzelfde.
Ook gele H4 lampen erin gestopt, aanvankelijk puur voor de Franse look, maar toen ik afgelopen pasen in het donker door lichte sneeuwval over een onverlichte weg reed was ik echt versteld over het enorm goede zicht dat ik had.
Ik vond het zicht beter dan de blue vision's die ik in mijn vorige AX had.
Gele lampjes zitten trouwens wel in gloednieuwe koplampen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

waarom zou je geen xenon willen?

het geeft me toch een licht.. daar kan geen lampje tegen op
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik heb bleu vision nep xenon en nou, de lichtopbrengst is niet echt goed te noemen hoor!

Tis dat ik het mooi vind, maar ik moet met regen of iets slechter weer altijd mn mistlichten erbij aan zetten, anders zie ik geen bal.

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

jaa dat heb ik ook..ik vind het mooi maar voor het licht hoef je het niet te doen..
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

H7 Xenon kost niets, ik snap ook niet dat je dat niet wilt.

In de Pug heb ik H7 xenon en H7 Ring Sport 80w voor de grote lichten, ik wil geen gewoon lampen meer.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Bossie wrote:En dan wordt xenon toch een heel interessante optie, ik heb 159 euro neergeteld voor mijn setje. Lichtopbrengst is vele malen beter. Het is even een investering, maar als je er eenmaal in het donker mee gereden hebt, dan wil je niet anders meer.


:sign3: dit is het enigste juiste antwoord in dit topic.

gewoon xenon en verder niks, geen nep rommel.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

DuFF wrote:
Bossie wrote:En dan wordt xenon toch een heel interessante optie, ik heb 159 euro neergeteld voor mijn setje. Lichtopbrengst is vele malen beter. Het is even een investering, maar als je er eenmaal in het donker mee gereden hebt, dan wil je niet anders meer.


:sign3: dit is het enigste juiste antwoord in dit topic.

gewoon xenon en verder niks, geen nep rommel.


Sorry maar dit vind ik echt Bullshit :roll:

Ik zou nightvision nemen trouwens :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

je mag het bullshit vinden :) , ik hoef iig mn lampjes niet zo gauw te verwisselen( ja op lange duur wel, maar voor het geld,zicht,veiligheid,levensduur,verbruiken minder stroom=zuiniger rijden is dat toch fijner dan gewone h4lampjes)

blue vision had ik ervoor ook erin zitten, zijn prima lampjes, maar als je dat vergelijkt met xenon ? :shock: :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja ik zat idd naar Nighvision double te kijken (gaan langer mee)

Maar waarom ik geen xenon wil?? Omdat dat echt heel irritant is voor je tegenliggers en de mensen die voor je rijden, en het ongeveer 3 x zo duur is als goede nighvision lampen.

Wil eigenlijk ook geen Blue Vision lampen, omdat daar ook die irri blauw gloed op zit. Dat is volgens mij ook hinderend voor tegenliggers e.d.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

DLS wrote:mja ik zat idd naar Nighvision double te kijken (gaan langer mee)

Maar waarom ik geen xenon wil?? Omdat dat echt heel irritant is voor je tegenliggers en de mensen die voor je rijden, en het ongeveer 3 x zo duur is als goede nighvision lampen.

Wil eigenlijk ook geen Blue Vision lampen, omdat daar ook die irri blauw gloed op zit. Dat is volgens mij ook hinderend voor tegenliggers e.d.


Ik heb in voorgaande auto's ook altijd Nightvisions gezet. Ze gaan wel sneller kapot, maar geven beter licht dan de meeste standaard lampen. Daarnaast zijn ze ook best wel aan de prijs. Sinds ik xenon heb gehad in mijn C4 Coupe, wil ik niet anders meer. Heb het nu in de C4 Picasso zitten en sinds kort ook in de AX. Lichtopbrengst is vele malen beter.

De hinder valt wel mee zolang je je koplampen maar goed laat afstellen en als je je koplampen schoon houdt. Neem daarnaast xenon in de kleur 4300K of 6000K.

Ik weet niet hoe oud de koplampen zijn die er nu inzitten? Je kunt er natuurlijk voor kiezen om Nighvisions te nemen en een setje nieuwe koplampen. Ik heb voor mijn nieuwe koplampen 22 euro per stuk betaald (imitatie).
Image Image Image

Post Reply