Lampen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik heb ook nieuwe imitatie koplampen gehaald en een setje xenon.

maar hinderlijk voor je tegenliggers? laat die eppo's eerst HUN koplampen maar is afstellen :? .

wat dat betreft ben ik lekker egoïstisch, en dat geef ik eerlijk toe.

en ik haal geregeld een goed natte doek over mn koplamp om het vuil eraf te vegen om verstrooid beeld te voorkomen. :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Sluit me volledig aan bij Xenon. Heb het nu 2 weken in mijn morette lampen en dat geeft met toch een bak licht. Had ik nooit verwacht. Een kilometer verderop zie je de verkeersborden al oplichten.

De strepen op de weg gaan zelfs fluoriseren. En heb nog geen enkele tegenligger gehad die grootlicht gaf ivm verblinden. Bij mij komt er geen halogeen meer in. 1x xenon is verkocht.

Alleen wel prijzig. Setje koste 280 euro.

Daarvoor had ik Philips Power2Night. Die waren voor halogeen ook wel goed.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

heb laast nog bij iemand een setje xenon gemonteerd van 88 euro, niks mis mee en ook geen last van knipperende mensen..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Om nog even over door te discussiëren: xenonverlichting moet wel makkelijk afstelbaar zijn voor als je een keer een zwaardere belasting mee neemt. Voldoen we hieraan?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Rio97 wrote:Om nog even over door te discussiëren: xenonverlichting moet wel makkelijk afstelbaar zijn voor als je een keer een zwaardere belasting mee neemt. Voldoen we hieraan?


Xenon hoeft niet aan andere eisen te voldoen qua afstelling dan normale halogeen verlichting, alleen auto's van na 1-1-2007 moeten automatische hoogteregeling hebben en koplamp sproeiers.
Er zijn zat auto's waar geen hoogteregeling op de auto zit die makkelijk te bedienen is van bv binnenuit, ik heb er ook xenon op zitten, en hoogteregeling van binnenuit, en heb het nooit nodig gehad tot op heden.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Rio97 wrote:Om nog even over door te discussiëren: xenonverlichting moet wel makkelijk afstelbaar zijn voor als je een keer een zwaardere belasting mee neemt. Voldoen we hieraan?


Bij de originele koplampbevestiging zit boven, aan de kant van de gril een grote knop. Door deze te draaien, kun je de lampen lager zetten. Deze knop heeft 3 standen.

Zorg dat je de knoppen zo hebt staan dat de lampen zo hoog mogelijk schijnen en stel ze dan correct af. Nu heb je 2 standen beschikbaar om je lampen lager te zetten.

Sommigen van ons verkeren in de luxe positie dat ze in de middenconsole een knop hebben om de hoogte in te stellen.

Tot slot, mijn AX is achter verlaagd en er zitten gele Koni's onder die aardig stug zijn. Bij belading zakt hij nu veel minder door achter.
Image Image Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Zit er ook aan te denken om mijn Volcane van Xenon te gaan voorzien (en misschien later 't dieseltje ook), maar hoe zit dat nou met dat kleurtemperatuur gedoe?

En weet iemand een site waar ik vooraf kan zien wat de verschillen in kleur zijn, vóórdat ik tot aanschaf overga?

En wat zijn de verschillen in kwaliteit? Ik heb in de afgelopen posts de meest uiteenlopende prijzen voorbij zien komen (van €88,- per set tot zelfs €280,- per set). Nou heb ik eerlijk gezegd nogal mijn twijfels over de kwaliteit/levensduur van dat setje van €88,- , terwijl ik dat setje van €280,- ronduit belachelijk duur vind. Vanwaar dus die extreme prijsverschillen?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik denk dat je met een Xenon kit van 6000K het mooiste uit bent als je tenminste wit licht wil, daarboven wordt het al gauw blauw/paarsig. Zo uit mn hoofd zeg ik dat ik dr een 6000K set in heb zitten, al heeft 1 van de lampen het enige tijd geleden wel begeven, maar dan praat je wel over een kleine 3 jaar dat de set er in gezeten heeft.

Voor de kleuren heb ik even een plaatje geleend:

Image

De set zat toendertijd rond de 330 euro en was 1 van de goedkopere sets die toen te krijgen was in Bi-Xenon, groot licht wordt mechanisch geregeld in mijn setje, en niet met een los halogeen lampje zoals je bij veel sets ziet.

Mijn huidige set is nog steeds goed, ik moet voor de 206 toch 2 nieuwe lampen hebben, er gaat in de nieuwe lampen H7 ipv H4, komt me wel goed uit, H7 betekend dat ik geen Bi-Xenon set vervangingslampen hoef te hebben, scheelt toch weer :lol:

Qua kwaliteit geloof ik dat de Pilot sets hier in nederland wel goed zijn, die zijn ook wel wat duurder, rond de 200 euro schat ik.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Et zijn Nightguide doublelife lampen geworden. Had vandaag een lampje kapot, dus moest toch nieuwe hebben
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

MBa@NL wrote:
MNM(tm) wrote:Hahahaha... waarom had ik nou al zo'n sterk voorgevoel dat jij hier wel op zou reageren! :P
:lol:

waarschijnlijk omdat ik ze in me witte heb zitten en ze in bestelling staan voor de rode van me ouders en me blauwe? :P
De reden dat de Fransen in het verleden met gele verlichting reden was om zich te onderscheiden van Duitsers. Het stamt ergens van rond WO1 en WO2, waarbij een stuk Frankrijk een tijdlang bij Duitsland heeft gehoord.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Weet iemand waar legale H4 lampjes te koop zijn?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Halfords is echt een mafia organisatie, maar mischien kunnen zij je wel matsen met een setje legale h4 lampjes :lol: :sign5:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Ik heb niet zo'n zin om anderen te verblinden met allerlei foute lampjes...
Vind dat zelf zo hinderlijk namelijk, nog afgezien van de aansprakelijkheid bij ongevallen.

Ik ga eens bij Halfords zoeken, bedankt.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

doe geen moeite, die hebben ze niet...

www.autolampen.nl wel, maar dan moet je minstens voor 50 euro bestellen

via google H4 geel zoeken krijg je verschillende webshops.

Verder hebben verschillende Citroën dealers ze nog ergens liggen, peugeot zal ook wel dan dus ;)
Image Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

huh, is zo'n kapje illegaal dan??

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

raoel wrote:huh, is zo'n kapje illegaal dan??
neen,

maar sommige neon achtige h4 gele lampen zonder kapje wel...
Image Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Net met kapjes weer door de APK gekomen, geen problemen!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Johannus wrote:doe geen moeite, die hebben ze niet...

www.autolampen.nl wel, maar dan moet je minstens voor 50 euro bestellen

via google H4 geel zoeken krijg je verschillende webshops.

Verder hebben verschillende Citroën dealers ze nog ergens liggen, peugeot zal ook wel dan dus ;)
JK heeft het niet over gele lampen..... :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dubbelpost .
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

owja, klopt ;)

dat bedoelt ie trouwens ook helemaal niet gezien zijn andere posts ;) :P
Image Image

Post Reply