Schade > total loss, en nu?!?

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
Location: Middenbeemster
Contact:

Post by Joost_AX_GTI »

Joost wrote:en op hoeveel is de waarde van je auto geschat?


Weet ik nog niet, hoor ik vandaag. Maar ik denk niet ? 2300.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Als je niet wilt dat ie total loss is dan kan je het misschien zelf doen zonder tussenkomst van de verzekering.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

http://217.149.222.43/auto-onderdelen/shop.htm

kijk eens hier kan je een inschatting van prijzen maken ..

maar ik zou het toch van de sloop halen als je alles uit eigen zak moet betalen
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
Location: Middenbeemster
Contact:

Post by Joost_AX_GTI »

De foto's:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ow dat is allemaal heel netjes te reparen alleen dat spuiten van je bumper en gril is zo duur.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik zie inderdaad ook niet veel schade!

alleen bumper+gril+2normale koplampen en misschien een motorkapje!

spuiten is dan wel het duurst.. maar als de verzekering dus uit wil betalen gewoon zeggen dat je voor 100,- of 200,- minder het wel zelf maakt en het geld opstrijken en maken!
Image

Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
Location: Middenbeemster
Contact:

Post by Joost_AX_GTI »

q01z wrote:alleen bumper+gril+2normale koplampen en misschien een motorkapje!


Ahum, nou ben ik misschien een eersteklas mierenneuker, maar ik wil gewoon dat de auto er straks minstens net zo goed uitziet als voor de aanrijding. Normale koplampen zijn sowieso geen optie en het is ook nauwelijks de moeite om naar de sloop te gaan voor de onderdelen, want nieuw zijn ze nieteens zo duur (m.u.v. de morrettes uiteraard). Het grote probleem is dus het spuiten, maar ik heb daar al wat contacten voor ingeschakeld. Ik hoop dus maar dat ik genoeg vergoed krijg, want het gaat er bij mij niet in dat schade buiten mijn schuld, mij geld moet gaan kosten.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

:shock: Popnagels door je Morettes, is al een Tattoo op Maxima's voorhoofd :!: :wink:

(en tevens de reden dat er 1 kapot is....)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
Location: Middenbeemster
Contact:

Post by Joost_AX_GTI »

Rock's wrote:Popnagels


't zijn parkers :oops:

is trouwens een erfenis van de vorige eigenaar

de reden dat ze stuk zijn is overigens nog steeds die trekhaak, niet een paare schroeven. Dan zou je ook kunnen zeggen dat de bumper stuk is omdat hij voorop zat en niet op het dak.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

sorry dat ik er over doorga.. :oops: .., maar met die parker maak je het zwak,......de trekhaak duwt tegen de bumper, en omdat de morette aan de bumper vast zit (en dat precies op de zwakke plek) gaat de lamp op die plek scheuren...en omdat de lamp nergens heen kan barst het glas in de morette....(als hij niet vastgeschroeft was dan zij het onderste balletje uit het kroontje komen en mogelijk de lamp gespaart blijven)

Ik geef toe,..het is speculatie,......en off topic.......maar het was meer het schikeffect van de parkers in de morettes.......(wou je niet bekritiseren... ik hou van jullie allemaal :fluffle )

Erg zonde....ik hoop dat je alles goed kan herstellen.

Suc6
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

al krijg je 1500 eur uitgekeerd, dan krijg je die auto nog wel gefixed,

maar wat je auto waard is blijft een goede vraag.

TIP mijn AX '90 1.4 GT was volgens de verzekering 1750 waard (met dank aan de citroen dealer)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Joost_AX_GTI wrote:
q01z wrote:alleen bumper+gril+2normale koplampen en misschien een motorkapje!


Ahum, nou ben ik misschien een eersteklas mierenneuker, maar ik wil gewoon dat de auto er straks minstens net zo goed uitziet als voor de aanrijding. Normale koplampen zijn sowieso geen optie en het is ook nauwelijks de moeite om naar de sloop te gaan voor de onderdelen, want nieuw zijn ze nieteens zo duur (m.u.v. de morrettes uiteraard). Het grote probleem is dus het spuiten, maar ik heb daar al wat contacten voor ingeschakeld. Ik hoop dus maar dat ik genoeg vergoed krijg, want het gaat er bij mij niet in dat schade buiten mijn schuld, mij geld moet gaan kosten.


Dit is amper schade te noemen, bumpertje, grill en motorkapje zoals q01z al zei, koplampjes zou ik me niet al te druk over maken, op de sloop haal je denk ik een setje voor 15 euro, hang je die dr tijdelijk in en kan je toch nog rijden mocht niet niet vlot een set morettes vinden.

Spuiten zal ook niet al te duur zijn, uitgaande van 2-3 delen zit je bij een schade herstelbedrijf op 300-500 euro schat ik.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Sodemieters me oude GTItje in de prak man!!! Das zonde!!! Die parkers in de morettes was bij mij ookal zo, die heb ik er uiteraard niet ingedraaid.....

Nu baal je dat je meegespoten bumpers hebt he :? En idd de schade lijkt op het eerste gezicht hard mee te vallen, maar dat is altijd zo! Mijn moeder heeft een autoverhuurbedrijf en pas geleden was er een Mercedes C220 in elkaar gereden door een klant. Van voren zag je bijna niks ook kapot bumpertje en grilletje was ook +3000 euro schade..... Onderdelen zijn niet duur maar spuiters zijn bijna asociaal duur....

p.s. nog steeds die uitlaat Joost? :lol:
Freude am Fahren.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

een vriend van mij had ook schade gereden ( niet zijn schuld.. ) met een audi 80 uit 91.. koplamp zat scheef 2 krasjes op de motor kap .. zij scherm wat krasjes.. en het knipper lichtje zat los.. bijna 1000 euro schade.. avondje beetje kloten met een lakstift en sikaflex en je zag er niks meer van ..

of te wel .. fix het gewoon zelf.. en ga eens kijken of je niemand "kent" die spuiter is.. in je familie of vrienden groep via via.. dan kun je mestaal wel een vrienden prijsje maken .. ;)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
Location: Middenbeemster
Contact:

Post by Joost_AX_GTI »

master-arnie wrote:nog steeds die uitlaat Joost? :lol:


Jep, maar 'k ben bezig met een andere hoor. Een beetje herrie is wel leuk, maar er zijn grenzen h?. Op de snelweg word je echt helemaal gestoord. :shock:

Ben dit weekend een beetje aan het knippen en plakken geweest en heb daarbij de koplampen (links blijkt ook beschadigd te zijn) redelijk weten te herstellen. Ben alleen wel tot de ontdekking gekomen dat er achter de bumper toch wel een hoop verbogen blik zit. :(
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Joost_AX_GTI wrote:
master-arnie wrote:nog steeds die uitlaat Joost? :lol:


Jep, maar 'k ben bezig met een andere hoor. Een beetje herrie is wel leuk, maar er zijn grenzen h?. Op de snelweg word je echt helemaal gestoord. :shock:

Ben dit weekend een beetje aan het knippen en plakken geweest en heb daarbij de koplampen (links blijkt ook beschadigd te zijn) redelijk weten te herstellen. Ben alleen wel tot de ontdekking gekomen dat er achter de bumper toch wel een hoop verbogen blik zit. :(


Zoals ik wel eens had verteld heeft een maatje van mij een poetsbedrijf waar de GTI ook gepolijst en gepoetst was. Die herstellen ook kleine schades zoals deze, tenminste zijn pa doet wonderen met bumpers enzo.

Ik heb er afgelopen week ook de golf van me ma gebracht omdat ze met de achterbumper tegen een paaltje was gereden(Tja, vrouwen en parkeren gaat gewoon niet samen). Zijn pa is een ochtendje aan het plamuren en spuiten geweest en je ziet er nagenoeg niks meer van. Het is niet de kwaliteit van de spuiter, maar een leek ziet het niet meer.

Idd, ik ben met die uitlaat naar zwolle gereden :evil:
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

mijn AX heeft ook al kennis mogen maken met een trekhaak, zij het aan de achterkant. Is er een anti-ax-club.net tegenwoordig...?

Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
Location: Middenbeemster
Contact:

Post by Joost_AX_GTI »

kakanox wrote:mijn AX heeft ook al kennis mogen maken met een trekhaak, zij het aan de achterkant. Is er een anti-AX-club.net tegenwoordig...?


En? Wat is de schade? Dader bekend?
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Ik vind het nogal wat om voor zo een redelijk kleine schade een auto totall loss te verklaren. Technisch is het zoiezo onzin, economisch kan ik me er iets bij voorstellen maar ben ik het er niet mee eens. Iemand rijdt jouw auto aan stront, dus ben van mening dat die verzekering er gewoon voor op moet draaien... koste wat het kost. Maar zo blijkt het niet te werken helaas...

Succes ermee!

Reed er maar een of andere mafkees tegen mijn ax... kon ik er nog wat aan verdienen :P
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Hoe is het met de GTI?
Freude am Fahren.

Post Reply