blinderen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Bluedolphin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
Location: Kesteren / Nijkerk
Contact:

Post by Bluedolphin »

Over de zij en voorruit is het duidelijk.

daar mag geen folie op zitten want deze ruiten zijn al af fabriek een tint donkerder waardoor je als je er folie op zet ze net te donker worden voor de wetgeving.

Nu is het bij de AX (een wat oudere auto) nog niet dat de ruiten getint af fabriek zijn. :oops: :oops: als ik mij niet vergis.
dus daar zou je het kunnen doen met een hele licht tint.


p.s. op mijn C3 heb ik de ruiten achter de B-style donker (bijna zwart)
en de Voorste zijruitjes met 30% gedaan (laten doen) toen ik de auto kocht.
toen mocht het nog maar sinds 1 jan 2006 mag het niet meer want die ruiten zijn af fabriek al getint.
zit er nog steeds op dus ik riskeer een bekeuring.
dacht iets van € 170,- plus dat het kenteken wordt ingetrokken tot je de ruiten op een politie buro komt laten zien zonder folie.

Een hoop gezeik maar ik heb het er voor over. :lol: :lol: staat veel mooier

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

jaa maar ik bedoel mn klapruitjes zeg maar..dat mag toch wel met welke folie % dan ook?!
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

Bluedolphin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
Location: Kesteren / Nijkerk
Contact:

Post by Bluedolphin »

Ja daar kun en mag je op plakken wat je maar wil.

al spuit je ze zwart. :roll: :roll: is wel goedkoper en makkelijker :lol:

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

jaa maar ik zag ook(weet niet meer wie) had het bij de praxis vandaan voor 9 euro ofzo..dus dat valt ook reuzem ee!
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

Bluedolphin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
Location: Kesteren / Nijkerk
Contact:

Post by Bluedolphin »

dat klopt je was: Glenn geloof ik. :roll:

maar ik weet niet hoe jij je AX gebruik maar hij zet er ook bij dat de folie kwetsbaar is. ook na het plakken.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Uhm, miere**kmodus;
Het was Duff die dat zei.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik heb dat bij de Praxis vandaan, was toen een actie, ligt dus niet standaard daar in de schappen.

:wink:

en ik heet geen glenn :shock:

trouwens, hou de lidl maar in de gaten, die verkopen het soms ook nog wel is bij een actie ofzo.

:)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

aspeve wrote:Uhm, miere**kmodus;
Het was Duff die dat zei.



Peter denkt nooit en nooit meer en zeker geen zwart.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

anders let ik wel gewoon op de actie's want zoveel haast zit er niet achter..
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

maar dat is vaak wel net een tikje dunner folie.

folie bij de tuningzaak is meer kwaliteit, dikker, makkelijker aan te brengen, en de prijs is goed te doen :idea:

rond de 20 euro voor een rol, voldoende voor zij en achterruit
Spreken is goud, Ductape is zilver.

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

owhhh 20 euro valt reuze mee :wink:
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Bezint eer ge begint en kijk eens naar het verslag van de Zeelandmeeting. Een kombi van zwaar (zwart) getint glas achter, waarschijnlijk te strak zittende moeren op de bevestiging van de scharnieren en een brandende zon. Boem, kraak, scheur, 100.000 stukjes. Met nog 2uur te rijden voor de boeg, dan leer je we'll dat de AX-club uit ECHTE vrienden bestaat!
Maar ik tint mijn achterklep niet zo snel meer, zijkanten we'll maar nadeel vind ik het beperkte zicht opzij.

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 172
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Post by AphexTwiins »

aii dat schrikt mij dan opzicjh wel weer af om dat te doen XD is het trouewns ook niet enorm veel werk om heel je achterklep eruit te halen en dan dat zwart te maken?
Image
Citroën AX 1.1i TGE

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

AphexTwiins wrote:aii dat schrikt mij dan opzicjh wel weer af om dat te doen XD is het trouewns ook niet enorm veel werk om heel je achterklep eruit te halen en dan dat zwart te maken?


Achterklep is er zo uit! 2 moertjes en je gasveren :P dat zit nergens aan vast eigenlijk *-) De klep moet je er gewoon aan laten zitten, dat zit gekit namelijk, en bij de meeste AXen is het best lastig dat los van elkaar te krijgen.

Beetje goede (geschikte) folie is wel aan te raden, dan kan je ruit niet knappen (of athans, een stuk minder snel..) Voordeel is weer dat als je achterruit knapt om een andere reden het folie het mooi bij elkaar houd en een stuk minder glas scherven in je auto geeft.

Wees trouwens altijd voorzichtig met het hanteren van je achterklep en ruit. Dat achterruit is best een ruit wat snel wil knappen omdat het door de gasveren heel erg veel gewokkeld word maar die flexibiliteit eigenlijk niet heeft :roll:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 172
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Post by AphexTwiins »

ja bij mij is die sierlijst die er nu omheen zit aan het loslaten en die schiet er nog wel eens uit, nu zag ik gisteren dat er dus op dat plekje al n beetje roest aan het komen is.. binnenkort maar snel even met een kleurstickje bijwerken
Image
Citroën AX 1.1i TGE

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

hoe hebben jullie het met het achterraam gedaan? dat wil ik ook wel doen dan
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

hey,

ik heb de drie achterste ruiten van mn ax geblindeerd, de zijruiten 5% lichtdoorlaatbaar en achter 3%. Overdag is alles wel goed door de zijruiten te zien, achterruit wel minder ;)

Als het donker is kan ik nog wel wat zien door de zijruiten maar de achterruit is dan een oneindig zwart gat... 's Avonds is het dus wel een nadeel in dat opzicht, hoewel ik nu tenminste geen last meer heb van felle koplampen van achteropkomend verkeer. daar stoorde ik me steeds zo aan in deze auto. Feit is wel dat ik nu heel wat meer privacy heb, en mn boxen op de achterbank zijn op deze manier goed 'verstopt'.Verder ziet er gewoon mooi uit vind ik, geblindeerde ramen.

Ik zal morgen wel even wat foto's ervan maken zodat je et ff kan zien.
Dr zijn wel wat krasjes op de folie gekomen en dat zie je wel een beetje aan de buitenkant, maar dat heb ik maar zo gelaten na een aantal keer overdoen. Ik kan mn zijruiten namelijk niet zomaar eruithalen want zitten geen scharnieren aan... :P de achterruit was best een klus, aangezien ik de achterklep er niet uit heb gehaald... (na het bevestigen van de spoiler laat ik het wel uit mn hoofd om die klep nog es los te maken!) Dus achter heb ik de folie gewoon om de bevestigingspunten van de achterklep en van de achterruitverwarming heen geplakt. Een beetje prutsen maar het ziet er wel redelijk uit. (En van de buitenkant zie je niet dat ik het zo heb gedaan want de bevestigingspunten zitten aan de randen en die waren al zwart ;)) Maarja... misschien wat overbodige informatie allemaal maar het ging me dr ff om om je die fotos te laten zien, kun je kijken wat je ervan vindt om je ruiten limousinezwart te hebben.

groeten, rico

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

En bij mijn auto is de achteruitverwarming er gewoon afgesnokt :P En daarna het hele ruit gefolied.

Tis alleen niet echt netjes geblindeerd, dat is wel jammer. Bij mij ook met erg donker blauw, maar mijn auto is donkerblauw dus dat is wel het mooist.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

klik hier

ook geblindeerde zijruitjes, misschien beter te zien als bij de foto van eric.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

klik hier

alweer geblindeerde zijruitjes, en een duidelijkere foto als die ik op pagina 1 gepost had.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply