Ik zal me eerst effe voor stellen ik ben Frank, ik kom uit Nieuw Vennep en wij hebben sinds kort de Citroën AX GTI van mijn schoonmoeder overgenomen. De auto heeft ook nog even te koop gestaan hier op het forum maar toen we er over nadachten was het toch wel erg zonde om de GTI te verkopen. Nu wist ik al dat er een plek zat boven het linker achterzijruitje. Het was dicht alleen een beetje 'hobbelig' maar toen ik daar is goed naar ging kijken bleek dat hele stuk zo rot als het maar kan wezen te zijn. Het is precies het matzwart gespoten stuk over een stuk van ongeveer 20 centimeter. Ik probeerde het een beetje te bekijken en er zit nu al een gat in van zo'n drie centimeter. Nu had ik al iemand gesproken die zei dat dat gemaakt kan worden maar ik heb geen iedee wat de kosten zijn. Misschien dat iemand hier enig idee heeft? Ik baal er wel behoorlijk van want voor de rest heb ik op de bekende plekken nog niks gevonden. Deze plek is volgens mij ook geen standaard roestplek van de AX. Ik hoop dat iemand wat weet alvast bedankt!!
Hoe op te lossen zou ik zo gauw niet weten. Tis wel een standaard roestplek. Blijft daar vaak water staan. En als je dat niet op tijd doorhebt... Dan krijg je wat je nu hebt.
Zo, zaterdag even op pad geweest met de GTI. Ik heb een adresje gevonden in Haarlem die het wel wil maken voor 450 euro inclusief spuiten. Dat is volgens mij wel een mooi prijsje dacht ik zo. Er komt echt een heel groot nieuw stuk in van ongeveer een meter. Dus ik ben benieuwd... Eerst die andere auto verkopen en van dat geld laten we de GTI maken. Als het gemaakt is zal ik wel wat foto's hier zetten.
Ik wou dat dat mogelijk was... Op de foto hierboven is het nog in goede staat. Je hebt helemaal geen houvast meer om het te plamuren. Als ik alles wat rot is weghaal blijft er weinig van over zeg maar... Ik zal effe kijken of ik een foto kan maken van hoe het er nu uit ziet.
Roest BOVEN het klapraam? dat heb ik nog nooit gezien
laat je ook meteen kijken wat de oorzaak van de roest is, en dat aanpakken? Misschien wel een lek in die 'dakrails' erboven, of van het achterwissersproeiertje?
Kijk, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik zal is even kijken of wat kan vinden of dat de achter sproeier lekt.. Ik moet zowieso een nieuw raam rubber hebben geloof ik want door die rotte plek zit dat rubber een beetje raar en ik vraag me af hoe lang die al zo zit.
dvdoornik wrote:tlijkt net alsof het bij het raamrubber vandaan komt, alsof dat niet goed afwaterd ofzo.
Als je gaat plamuren, dan goed kaal maken, zincspray erover, plamuren, afspuiten. Zou gewoon jaren mee moeten gaan, lees: je auto overleven.
anders mag je over zinkspray niet plamuren en is het de meest slechte basis die je op je auto kan spuiten. zinkspray is niet te vergelijken met andere zink conservatie methoden die wel gewoon zeer goed zijn.
als je met zinkspray aan je auto bezig bent geef dat dan door aan de spuiter. Het vreet nl nogal als hij er de verkeerde lak op spuit.
groeten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ik denk dat plamuren geen oplosing is; er stroomt water naar binnen door het gat. In het vakje naast de hoedeplank staat een beetje water. Dus dat betekent dat ie achter het gat ook doorgerrot is. Dat had ik ook al gezien maar om daar bij te komen om het schoon te krijgen en dan te plamuren wordt wel lastig denk ik. Op zich is het wel vreemd dat daar zo'n grote plek zit. Er zit alleen een klein gaatje onder de sierstrip op het dak helemaal achterin. De plaatwerker heeft dat ook gezien en gaat dat ook dicht maken. Maar door dat gaatje kan niet die grote rotte plek komen denk ik want dat zit helemaal achterop. Voor de rest kan ik geen roest vinden. Niet achter de achterlichten, niet achter de zijschermpjes achter binnen. In de motorruimte op de wielkasten zit een beetje oppervlakteroest, dat moet ik nog even wegewerken maar daar zit nu de sirene van het alarm op bevestigd die niet meer werkt. Die ga ik dus nog even verwijderen. Beetje jammer opzich want de afstandsbediening van de C.V. en het alarm werkt ook niet meer.
450 euro voor het herstellen van zoiets is echt niet gek hoor. Het is inclusief spuiten.
Als het verder een nette GTI is zou ik het doen
Plamuren zou ik dan weer niet doen.
Op zich is het spuiten van het matte gedeelte vrij simpel, als alles netjes gelast word kun je dat best zelf spuiten/plamuren.