Ander stuur
Moderator: webmasters
Ander stuur
Hee,
Mijn stuur staat krom (ws. door een aanrijding tegen het voorwiel bij vorige eigenaar) en ik ga 'm recht (laten) zetten. Dus waarom ook niet meteen een hip stuur er in?
Nu:
Beetje saai he? Wie weet welk stuur mooi zou staan in mijn AX?
Nou wil ik geen opelclub-look in mijn auto, dus kom ajb niet aanzetten met
of
Iemand ideeen? Of wellicht zelfs een heel stuur over? Liefst van Citroën zelf.
Mijn stuur staat krom (ws. door een aanrijding tegen het voorwiel bij vorige eigenaar) en ik ga 'm recht (laten) zetten. Dus waarom ook niet meteen een hip stuur er in?
Nu:
Beetje saai he? Wie weet welk stuur mooi zou staan in mijn AX?
Nou wil ik geen opelclub-look in mijn auto, dus kom ajb niet aanzetten met
of
Iemand ideeen? Of wellicht zelfs een heel stuur over? Liefst van Citroën zelf.
Hmm die naven zijn ook meteen weer 50 euri zie ik. Bedankt voor het aanbod maar als arme student kijk ik eerst even verder
Hoe zit het met andere sturen die voor die type geleverd zijn? Of is het er maar een?
En zijn sturen van type 2 en 3 hetzelfde? Ik weet niet precies welke ik heb maar als de naaf toch hetzelfde is... En daar past dan ook een ZX stuur op?
Hoe zit het met andere sturen die voor die type geleverd zijn? Of is het er maar een?
En zijn sturen van type 2 en 3 hetzelfde? Ik weet niet precies welke ik heb maar als de naaf toch hetzelfde is... En daar past dan ook een ZX stuur op?
Dat is inderdaad een Xantia. Op zich had ik die heel graag willen hebben omdat het geweldig fijne auto's zijn Ik was ooit op vakantie met een 2.0i variant, nou nou nou wat heb ik genoten....190 over de autobahn en geen hobbeltje op de weg te voelen, geen motorlawaai, etc. Maar ze wegen 1170 kilo en dat werd aan wegenbelasting wel wat gortig.
En on-topic, ze hebben dus ook een mooi stuur.
En on-topic, ze hebben dus ook een mooi stuur.
Volgens mij heb ik hier weleens een HOWTO gelezen over hoe je je stuur eraf haalt en toch al je tanden en je neus heel houdt.
(Draai de moer dus los maar laat hem wel op de schroefdraad zitten).
(Draai de moer dus los maar laat hem wel op de schroefdraad zitten).
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Volgens mij heb jij een phase 3 (of had de phase 2 al een knop om je koplampen op hoogte te zetten?).joop wrote:Hmm die naven zijn ook meteen weer 50 euri zie ik. Bedankt voor het aanbod maar als arme student kijk ik eerst even verder
Hoe zit het met andere sturen die voor die type geleverd zijn? Of is het er maar een?
En zijn sturen van type 2 en 3 hetzelfde? Ik weet niet precies welke ik heb maar als de naaf toch hetzelfde is... En daar past dan ook een ZX stuur op?
Phase 2 heeft de rechte grille, phase 3 de komvormige (of zijn ook daar weer tussenvormen?).
Sturen van phase 2 en phase 3 zijn volgens mij identiek.
Ik vind dat helemaal geen slecht stuurwiel qua grootte en grip, in aanmerking genomen dat een AX geen stuurbekrachtiging heeft.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Hee,
ok, nou mooi dat ze identiek zijn. Het stuur is trouwens prima hoor, ik vind hem er alleen lelijk uit zien. En nou dacht ik onder het stuur een boutje te zien met wat wit spul er tussen die je in principe alleen vast draait, en vervangd als je hem los draait. Dus ik dacht tja...waarom niet meteen een ander stuur als ik dan toch bezig ben:)
En over dat uit lijnen, moet ik dat doen ja? Want ik rij nu en dan even 150 voor de kick en dan voel ik niks raars, hij 'zwabbert' ietsje meer maar niet gevaarlijk ofzo (er stond ook veel wind vandaag). Maar of dat nou de uitlijning of de AX in 't algemeen is... Ik heb tijdens een busrijles wel eens 100 gereden i.p.v. 80 en dat zwabberde een stuk meer Is uitlijnen dan de moeite of niet?
"Ja Joop, dat is de moeite... er reed namelijk een brommer tegen je voorwiel" hoor ik jullie al bijna denken.
Ik zit weer een heel verhaal te typen he? Nu jullie weer!
ok, nou mooi dat ze identiek zijn. Het stuur is trouwens prima hoor, ik vind hem er alleen lelijk uit zien. En nou dacht ik onder het stuur een boutje te zien met wat wit spul er tussen die je in principe alleen vast draait, en vervangd als je hem los draait. Dus ik dacht tja...waarom niet meteen een ander stuur als ik dan toch bezig ben:)
En over dat uit lijnen, moet ik dat doen ja? Want ik rij nu en dan even 150 voor de kick en dan voel ik niks raars, hij 'zwabbert' ietsje meer maar niet gevaarlijk ofzo (er stond ook veel wind vandaag). Maar of dat nou de uitlijning of de AX in 't algemeen is... Ik heb tijdens een busrijles wel eens 100 gereden i.p.v. 80 en dat zwabberde een stuk meer Is uitlijnen dan de moeite of niet?
"Ja Joop, dat is de moeite... er reed namelijk een brommer tegen je voorwiel" hoor ik jullie al bijna denken.
Ik zit weer een heel verhaal te typen he? Nu jullie weer!
Kijk anders even naar de slijtage op je banden. Als je banden aan de buitenzijde meer afgesleten zijn dan aan de binnenzijde, of juist andersom, dan moet je zeker de auto laten uitlijnen.
Stuur loshalen is het een kwestie van het stuurkapje loshalen (zit gewoon geklikt). Moer 21 die daaronder zit voor een groot deel losdraaien. Paar klappen op de onderkant van het stuur geven zodat deze los schiet uit de vertanding. Daarna de moer er helemaal af draaien, stuur recht weer terug zetten en moer weer vastdraaien. Dat kan dus eventueel een ander stuur zijn. Let er wel op dat niet ieder stuur zal passen.
Het boutje wat onder het stuur zit bij je knieen zeg maar, die is van de bevestiging van de stuurstang, hiermee haal je het stuur niet los.
Stuur loshalen is het een kwestie van het stuurkapje loshalen (zit gewoon geklikt). Moer 21 die daaronder zit voor een groot deel losdraaien. Paar klappen op de onderkant van het stuur geven zodat deze los schiet uit de vertanding. Daarna de moer er helemaal af draaien, stuur recht weer terug zetten en moer weer vastdraaien. Dat kan dus eventueel een ander stuur zijn. Let er wel op dat niet ieder stuur zal passen.
Het boutje wat onder het stuur zit bij je knieen zeg maar, die is van de bevestiging van de stuurstang, hiermee haal je het stuur niet los.
To finish first, you'll first have to finish!