Gistermiddag dus (even) bezig geweest...en het pobleem is opgelost:
Eerst alle relais, 4 stuks (behalve die van de richtingaanwijzer) losgehaald.
Aangezien ik het vermoeden had dat het relais dat ik zocht 4 "pootjes" moest hebben (Tjisse logica: stekker aanjager had 4 aansluitingetjes), viel er alweer 1 relais af, en bleven er nog 3 over. 2 hiervan waren identiek, dus die 2 even van plaats laten verwisselen nog geen kachel
Maar...toen bleef er nog maar 1 relais over, wat dan de oorzaak zou moeten zijn...ik het relais doormeten (+ was zo gevonden): over alle verbindingen stond een weerstand van tussen de 1000 en 1500 Ohm.
Toen spanning op de aansluiting (in de auto) geprobeert te meten...nix kunnen vinden.
Plots viel mn oog op een bos draden die onder de zekeringenkast uitstaken...ik dacht die kunnen wel wat verder uit het zicht, dus ik druk ze omhoog, begint de kachel ineens op vol vermogen te blazen (hij stond op stand 3)
Dus het probleem was zeer waarschijnlijk een los stekkertje achter de zekeringenkast
Kachelprobleem(pje)
Moderator: webmasters
-
- AX Starter
- Posts: 18
- Joined: ThuFeb08, 2007 5:33:34 PM
jajaja
ik heb het ook een keer gehad. ook bij de relais. het relais zat er niet goed in, deze was gaan oxidideren en soms deed het het en soms niet. Dus ontdekte ik dat als ik tegen de relais tikte de aanjager het ging doen
albert
albert