Zonneband

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Red-Devil wrote:Ja maar staat het ook in de wet???? Ze kunnen je alles wel van je auto af laten halen...................


ja, staat in de wet, lees het hele topic maar ff, staat wel ergens tussen.

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

Bij mijn weten is het wel toegestaan, maar hij mag niet zo ver. Ik heb verschillende beweringen gehoord. De 2 meest voorkomende zijn: niet meer dan 10% van de ruit en je moet minstens een A4 tje boven je stuur kunnen houden, maar zal eens kijken of ik het niet ergens heb staan.

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

Browny wrote:
vts 8v wrote:
Browny wrote:
je mag helemaal geen zonneband van meneer met de politiepet.



Waar staat dat?



http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=4389


Oke, maar zolang je niet met het artikel komt waar in het staat ben ik niet overtuigd.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

http://www.infopolitie.nl/verkeer/diver ... dering.php
De voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen:

geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,

niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.




hier staat het
ik heb ook de politie opgebeld.
topic verwijzing was trouwens fout/veranderd.
staat nu wel goed.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=4613

User avatar
Wolfje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 334
Joined: MonNov15, 2004 8:42:53 PM
Location: Hattem

Post by Wolfje »

Ja het staat in de wet dat je zonneband niet lager mag zijn dan als je zonnekleppen uitstaan dus dan heb je zo'n zielig streepje op je ruit zitten :? Maar ja houd iedereen zich aan de wet???
I don't like my AX,I love it!!!

Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

Post by Slick »

ik heb er een van 20 cm maar heb nog geen boetes gehad...
ik weet alleen niet wat ie bij de apk doet...


SLICK STYLE.... 8)

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

het gaat bij bovenstaande link om blindering. Raamband is natuurlij iets anders. Ik meen dat idd het zicht niet belemmerd mag worden. Als staandaard wordt door veel apk keurmeesters een A4 tje gebruikt, maar da's natuurlijk niet echt een goeie standaard...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Marc01 wrote:het gaat bij bovenstaande link om blindering. Raamband is natuurlij iets anders. Ik meen dat idd het zicht niet belemmerd mag worden. Als staandaard wordt door veel apk keurmeesters een A4 tje gebruikt, maar da's natuurlijk niet echt een goeie standaard...


raamband is wel iets anders maar valt onder dezelfde regel. je mag niks op je voor en (voor)zijruiten hebben.

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

Browny wrote:
Marc01 wrote:het gaat bij bovenstaande link om blindering. Raamband is natuurlij iets anders. Ik meen dat idd het zicht niet belemmerd mag worden. Als staandaard wordt door veel apk keurmeesters een A4 tje gebruikt, maar da's natuurlijk niet echt een goeie standaard...


raamband is wel iets anders maar valt onder dezelfde regel. je mag niks op je voor en (voor)zijruiten hebben.


Geen onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren. Dus je mag wel onnodige voorwerpen hebben, mits het uitzicht van de bestuurder niet wordt belemmerd.
Daarnaast kan je goed beargumenteren dat een zonneband een voorwerp is met een doel en daarmee niet onnodig.

CitroWen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: SunMar27, 2005 8:28:02 PM
Location: Panningen

Post by CitroWen »

Zo mijn zonneband zit erop, op de Xsara gelijk ook maar een. We kunnen er nog wel doorkijken. Dus merk het vanzelf weer als ie eraf moet.

Image
Als juf heb je natuurlijk wel een stoere auto nodig om bij de KidzZz in de smaak te vallen!

Margje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 44
Joined: SatDec04, 2004 6:01:54 PM
Location: Utrecht

Post by Margje »

maar dat stuk van de politie (die link) zegt dus eigenlijk ook dat je geen enkele ruit mag blinderen? dus helemal geen folie? ook niet als het maar minimaal geblindeerd is?
voor mijn apk mijn extra ruitjes er dus maar inhangen... die zijn niet geblindeerd...

weet iemand meer over het blinderen van de achterruitjes (dus ook de zijruitjes) en de wet?

AX_Almere
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: WedMar02, 2005 8:04:55 PM
Location: Almere

Post by AX_Almere »

je achterklep en achterste zij ruitjes mag je zo zwart maken als je wil zolang je maar wel je 2 buitenspiegels behoud.


Olivier
-----> AX <-----

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

achterruit mag je blinderen zoveel als je wilt als je rechts een spiegel hebt.
achterzijruitjes mag je zowieso zoveel als je wilt blinderen.

Post Reply