Hulp Nodig..3e remlicht!

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
Emel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 167
Joined: TueJun10, 2008 11:11:17 AM
Location: Ede

Hulp Nodig..3e remlicht!

Post by Emel »

Ik heb vanochtent mijn 106 verkocht :P

maar heb dat derde remlicht er uit laten halen door me vader..

maar nu wil ik het in me ax zetten maar waar moet ik dat draad op aan sluiten..

op het remlicht zelf?

of moet ik een draad trekken vanaf de zekering?

gr!

Flying Duckman
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
Location: Enschede
Contact:

Post by Flying Duckman »

Gewoon op het remlicht zelf, en op de aarde natuurlijk.

Zekeren is in principe niet nodig omdat de remlichten al gezekerd zijn.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Wat ik heb gedaan, is linker licht er even af (2 vleugelmoeren in je kofferbak, en dan zittie geklikt, niet gewoon trekken dan mol je hem)

Dan loopt er een grijze dikke draadbundel naar je achterlichten, meestal is de middelste het remlicht, maar even iemand op t pedaal laten trappen en doormeten moet je wel doen.

Die draad bevrijdt je een stukje (5 cm ofzo) uit de bundel en dan kan je het signaal draadje (als je led licht hebt maakt het niet uit welk draadje je pakt) daaraan solderen, klemmen, knijpen, knutselen.

Dan het andere draadje (aarde draadje) een ringetje aan maken/knijpen/solderen en dan kan je hem bij het massa punt wat ook achter je linker achterlicht zit stoppen (losdraaien, bij stopppen, vastdraaien :P)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

grietje wrote:Wat ik heb gedaan, is linker licht er even af (2 vleugelmoeren in je kofferbak, en dan zittie geklikt, niet gewoon trekken dan mol je hem)


lampunit naar de auto toeduwen en tegelijkertijd naar de zijkant wegschuiven.

Emel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 167
Joined: TueJun10, 2008 11:11:17 AM
Location: Ede

Post by Emel »

oke bedankt :D

nog 1 vraagje aansluiting verstralers/mistlampen

ik had het net aan gesloten maar het deed het niet en me zekering van me deurvergendeling lag eruit..

volgens mij klopt er geen zak van die hele bedrading in die auto :(

maarja nu zoek ik goede lampen voor in de bumper mijne zijn kats verrot!

iemand?

Gr

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Verrotte verstralers/mistlampen is een veelvoorkomend probleem.
Vandaar dat die dingen nauwelijks 2e hands te krijgen zijn en ze nieuw nog steeds door de €60,- kosten. :|
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Emel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 167
Joined: TueJun10, 2008 11:11:17 AM
Location: Ede

Post by Emel »

hier uit kan al blijken dat ik geen wonder in elektra ben :P

Ik zie teveel verschillende draden :shock:

Image

Image

Image

Welke moet ik hebben :?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Dat moet je dus meten, lieve schat:P

Pak een multimeter en druk de rode in die grootste stekker, in t middelste gat om te beginnen (ik gok dat die het is)

Dan de zwarte tegen je carrosserie,

laat iemand je auto op contact zetten, en op t rempedaal trappen.

Zie je 12 v op je multimeter verschijnen? goede draadje!!!


Zie je um niet, ander gat proberen,

maar volgens mij is t echt de middelste :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja tis idd ff een kwestie van meten welke kabel reageert op de 12V. Je kunt dus de gewone lichten uitlaten, de meter op de min zetten (carroserie) en dan rempedaal in (je kunt er ook een steen op leggen) en dan om de beurt de kabeltjes proberen. Als je em denkt te hebben, ff de steen er af of de rem los laten, en dan nog maals meten. ALs de 12V er dan weer van af is, heb je em gevonden.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

niks meten, die grijze kabel met 7 draadjes, de middelste daarvan is je rem.
dat is je + , en chassis van je auto de -
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja dat is nog makkelijker. Bij mij lag de kabel al klaar bovenaan de achterbak. Was alleen een kwestie van die ff nameten en dan er aan vast hangen.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Post Reply