Iedere keer zie ik op marktplaats de volgende advertentie staan:
-------------------------------------------------
Witte Tellerplaten, de Ultieme Cockpitstyling! Nergens anders verkrijgbaar.
Meteraanduidingen komen overeen met originele tellerplaten
Voorzien van duidelijke inbouw-handleiding
Met Blauw of Rood verlichtingsfilter!
Prijs is vast en incl.evt. Verzenden.
Interesse? Mail voor verdere info! .
Vermeld erbij welke versie je hebt:
1. 0-180 8000RPM
1. 0-220 8000RPM (5-delig)
2. 20-220 8000RPM (5-delig)
Ook voor de 4-delige versie leverbaar (benzinemeter rechts)
-------------------------------------------------
Zien er zo uit:
Mijn tellerunit ziet er zo uit:
Nou krijg ik als antwoord van die gozer dat het niet gaat passen.
En ik snap hem echt niet hoor. Wat zou er niet aan moeten passen?
Het enige verschil wat ik zie is dat de km teller max van mijn teller tot de 200 gaat. Met nog 2 streepjes over. Zeg 210. En die van hem tot max 220.
Maar als bij allebei de wijzer recht bovenin staat staan ze allebei op 110.
Daarna gaat het iets afwijken.
Nu heb ik natuurlijk een ZX 1.4i motor erin hangen. En ook de KM teller heb ik eruit gehaald en in het AX dash gezet. Om afwijkingen zo klein mogelijk te houden.
Die ZX had 185/65/14 eronder liggen. Ik nu 185/55/14. Hij geeft nu ongeveer tot maximaal 8 km/h fout aan. Hoe harder je rijd hoe groter de afwijking.
De vragen of discussies:
1. Die witte platen moeten toch gewoon passen? Zou niet weten waarom niet.
2. Hoe werkt exact een kilometer teller. Gaat die tellerdraad vanaf je versnellingsbak naar je dashboard toe? Draait die kabel evenveel rondjes als je uitgaande as, en wordt vervolgens in de kilometer teller zelf dit in een wijzerbeweging omgezet. Oftewel hoe krijg ik mijn teller goed op die 220 km/h per uur schaal. Misschien een teller uit een ZX halen die tot 220 km/h loopt.
Nou barst maar los. Die platen zien er wel gaaf uit. Maar wil wel weten waar ik aan begin.
Witte wijzerplaten en nog wat Theorie'en
Moderator: webmasters
Witte wijzerplaten en nog wat Theorie'en
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
bad_my84 wrote:Dat stukkie van de benzine-meter gaat niet passen.
Bij die witte staat die horizontaal, dan heb je wel nog een wit stukkie waar niks bijstaat, maar daar zit het rode gedeelte boven ipv onder.
Goed lezen.... Staat ook:
" Ook voor de 4-delige versie leverbaar (benzinemeter rechts) "
Dat past dus wel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Weet niemand hoe een kilometer teller werkt?
Heb nu 185/55/14 banden. En mijn teller wijkt op gps flink af.
Heb nu een GTI teller die tot 220 km/h loopt.
Op de zijkant van de auto zat een sticker dat ie uitgeleverd was met 185/60/13 banden.
Als ik dat in een bandendiameter calculator gooi kom ik uit op slechts 7mm verschil in diameter. Op 160 km/h is dat een afwijking van slechts 2 km per uur.
Werkt dit echt zo? Of meet de KM teller niet op de uitgaande as.
Heb nu 185/55/14 banden. En mijn teller wijkt op gps flink af.
Heb nu een GTI teller die tot 220 km/h loopt.
Op de zijkant van de auto zat een sticker dat ie uitgeleverd was met 185/60/13 banden.
Als ik dat in een bandendiameter calculator gooi kom ik uit op slechts 7mm verschil in diameter. Op 160 km/h is dat een afwijking van slechts 2 km per uur.
Werkt dit echt zo? Of meet de KM teller niet op de uitgaande as.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Bij de AX en zal waarschijnlijk ook voor de ZX gelden dat er allerlij overzet verhoudingen in omloop zijn.
Citroen heeft voor elk blok / v-bak / wiel combinatie een andere overzet verhouding gehanteerd ik ben in het bezit van een garage handleiding waarin deze combinaties vermeld staan.
Ik heb nog het plan om alle genoemde blokken, v-bakken en wiel combinaties is een lijst te zetten en ook daarbij alle overzet verhouding in in diverse versnellingen, differentieel en uitgaande km-teller kabel.
Groetjes, Henk
Citroen heeft voor elk blok / v-bak / wiel combinatie een andere overzet verhouding gehanteerd ik ben in het bezit van een garage handleiding waarin deze combinaties vermeld staan.
Ik heb nog het plan om alle genoemde blokken, v-bakken en wiel combinaties is een lijst te zetten en ook daarbij alle overzet verhouding in in diverse versnellingen, differentieel en uitgaande km-teller kabel.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl