Problemen, vervangen of tunen alles kan.
Moderators: denny , vtspower , webmasters
Joris
AX Master Spammer
Posts: 2018 Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:
Post
by Joris » WedMay31, 2006 1:38:34 PM
Bij mijn gti komt t voor dat ie af en toe op 3 poten loopt!
Wat ik al heb geprobeerd:
nieuwe bougies
nieuwe kabels
accu polen zitten goed vast!
massa punten ook gechekt
als hij koud is doet ie t goed, als ie warmer word begint hij te schokken onder t rijden
Het is gekomen nadat ik een airbox had geinstalleerd.
iemand een idee?
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
TTF
AX weirdo
Posts: 3998 Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)
Post
by TTF » WedMay31, 2006 1:41:46 PM
kleuren van de bougies gecheckt? zo dat je weet bij welke cilinder het probleem op treed?
Joris
AX Master Spammer
Posts: 2018 Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:
Post
by Joris » WedMay31, 2006 1:43:30 PM
Allemaal koffie bruin goed dus
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » WedMay31, 2006 1:46:09 PM
Moet ontsteking of een injector zijn...
Bobine? Wel raar dat het gekomen is na het monteren van die airbox.. Is die van metaal? Zit ie ergens tegenaan?
Joris
AX Master Spammer
Posts: 2018 Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:
Post
by Joris » WedMay31, 2006 2:01:24 PM
Hij is van plastic en zitten wel boutjes en moertjes in idd..
Dat pijpje is van alu zou best kunnen dat ie kortsluiting maakt, al naar gekeken maar nog nix gevonden!
Mischien als t donker is dat ik wat beter zie!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
Drake
AX super weirdo
Posts: 4657 Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen
Post
by Drake » WedMay31, 2006 2:28:26 PM
dit prob ken ik en mijn broertje heeft er ook last van
het is overgens op 2 poten lopen er zijn maar 2 bombine's
1 bedient 1+4 de andere 2+3
achter de bombine zit een kastje, die wil wel eens voor dit soort probs zorgen.
blueduck
AX liefhebber
Posts: 396 Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein
Post
by blueduck » WedMay31, 2006 9:52:01 PM
Misschien heel lomp wat ik nu zeg, maar baat t niet dan schaadt t ongeveer 7 euro.. Donder er es injectiereiniger in...
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
denny
AX Master Spammer
Posts: 2438 Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda
Post
by denny » ThuJun01, 2006 11:10:00 AM
Luchtmassa meter naar de knoppen of niet opnieuw ingeregeld?
teveel lucht met te weinig benzine geeft een zwak mengsel. Vooral omdat het komt na de airbox. Haal deze er eens uit en probeer .
Mischien stekkertje of massapunt dat door het gewring geen goed contact maakt. draadbreuk?
groeten
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » ThuJun01, 2006 11:13:54 AM
Luchtmassa meter naar de knoppen of niet opnieuw ingeregeld?
Zou vreemd zijn, aangezien een GTI ook gewoon loopt zonder die luchtmassameter, en nooit op 3 poten..
denny
AX Master Spammer
Posts: 2438 Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda
Post
by denny » ThuJun01, 2006 12:54:17 PM
kakanox wrote: Luchtmassa meter naar de knoppen of niet opnieuw ingeregeld?
Zou vreemd zijn, aangezien een GTI ook gewoon loopt zonder die luchtmassameter, en nooit op 3 poten..
geen waarde krijgen is iets heel anders als een verkeerde waarde krijgen he.
Het kan zijn dat bij het niet ontvangen van een waarde deze automatisch door de computer op een vast getal wordt gesteld.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » ThuJun01, 2006 1:01:13 PM
Daar heb je idd wel gelijk in, had er nog niet zo over gedacht. Eigenlijk is het voor Joris dus ook een optie om eens te proberen of ie goed wil blijven lopen met de stekker los?
Joris
AX Master Spammer
Posts: 2018 Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:
Post
by Joris » ThuJun01, 2006 1:22:21 PM
Gaan we straks gelijk proberen! dank u heren!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
Joris
AX Master Spammer
Posts: 2018 Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:
Post
by Joris » ThuJun01, 2006 2:14:43 PM
Bij een koude start doet ie het perfect!
Na 2 km rijden begint ie met een shokje en t word dan steeds erger!
Totdat ie op t laatst gewoon uitvalt!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » ThuJun01, 2006 2:27:49 PM
Joris wrote: Bij een koude start doet ie het perfect! Na 2 km rijden begint ie met een shokje en t word dan steeds erger! Totdat ie op t laatst gewoon uitvalt!
met de stekker van de LMM los dus?
Joris
AX Master Spammer
Posts: 2018 Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:
Post
by Joris » ThuJun01, 2006 2:42:25 PM
Het maakt niets uit of ik m los heb of vast!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » ThuJun01, 2006 2:46:56 PM
Als je 'm warm uitzet en opnieuw start, doet ie het dan nog steeds?
Zo nee >> ruimte maken voor je wegrijdt, rijden tot ie uitvalt, dan de bougies losdraaien en kijken of ze willen vonken..
Als je lef hebt met op twee cilinders draaiende motor de doppen lostrekken om te achterhalen welke cilinders niet meedoen.
Dan kom je ws bij 1 v/d 2 bobines uit... Heb nl. toch het gevoel dat het daarin moet zitten.
Joris
AX Master Spammer
Posts: 2018 Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:
Post
by Joris » ThuJun01, 2006 2:58:30 PM
kakanox wrote: Als je 'm warm uitzet en opnieuw start, doet ie het dan nog steeds? Zo nee >> ruimte maken voor je wegrijdt, rijden tot ie uitvalt, dan de bougies losdraaien en kijken of ze willen vonken.. Als je lef hebt met op twee cilinders draaiende motor de doppen lostrekken om te achterhalen welke cilinders niet meedoen. Dan kom je ws bij 1 v/d 2 bobines uit... Heb nl. toch het gevoel dat het daarin moet zitten.
Echt pas als ie een nacht stil heeft gestaan dan doet ie het na 2 km rijden!
Als ie warm is en daarna weer start dan doet ie het ook!
Heb al vaker de doppen eraf getrokken en het is steeds een ander!!
Vandaar dat ik de bougies al vervangen heb!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » ThuJun01, 2006 3:01:03 PM
Ben dit weekend in je buurt, moet ik ff een ECU voor je meenemen? Heb ik nog liggen v/e GTI. Weet alleen niet meer of het een cup of een originele is.
Joris
AX Master Spammer
Posts: 2018 Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:
Post
by Joris » ThuJun01, 2006 3:02:03 PM
Ik ben de komende 2 weken weg! dus heeft weinig zin, maar bedankt voor het aanbod !!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » ThuJun01, 2006 3:03:26 PM
Joris wrote: Ik ben de komende 2 weken weg! dus heeft weinig zin, maar bedankt voor het aanbod !!
prettige vakantie
dan moet je 'm miss ff lenen van TTF als je terug bent ofzo? die heeft 'm vast ook nog wel?