Stationair toerental

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

bad_my84
AX Master
AX Master

Stationair toerental

Post by bad_my84 »

Ik heb afgelopen vrijdag maar gaskabel maar eens gespannen.
Vrolijk aan het stelschroefje gedraaid, maar daarvoor was de kabel zelfs nog te lang. Dit heb ik opgelost met een tierapje :P

Hij reageert nu veel beter op het gas, alleen is het stationair toerental zo laag dat ie bijna uitvalt.

Nu is mijn vraag of ik om het stationair toerental aan te passen aan de schroef moet draaien die is aangegeven met de pijl?

Image
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

het kan, maar daar issie niet voor, die schroef die je hebt aangewezen is om je gashendel strak te houden geloof ik.

maar de goede schroef staat wel op de foto :)

als je namelijk naar het 3hoekje van je pijltje kijkt, dan wijst de linkerkant van je 3hoek de goede kant op, dus voor het gemak 'naar onderen' op de foto.. het stelschroefje staat bijna verticaal en is voorzien van een decoratieve veer.

als je je stationair iets hoger zet zal je voor mooi ook je mengsel iets aan moeten passen!

dat stelschroefje vind je aan de andere kant, te herkennen aan het niet symetrisch zijn vd schroef, de snede zit niet in het midden.

beetje klooien op gevoel en met je oor en je komt er wel :)
Image

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

q01z wrote:als je namelijk naar het 3hoekje van je pijltje kijkt, dan wijst de linkerkant van je 3hoek de goede kant op, dus voor het gemak 'naar onderen' op de foto.. het stelschroefje staat bijna verticaal en is voorzien van een decoratieve veer

Oke, thanks!
Ik d8 dat die schroef bedoelt was om de gaskabel strak te spannen, dus ik heb eraan gedraaid.
Dan zal ik die maar terug draaien. :D
Maar welke is dan bedoeld om de gaskabel te spannen?

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ben 86 »

Zit het stelschroefje voor het stationair toerental bij een injectie ook op deze plaat?

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

een injectie heeft volgens mij geen stelschroefje, maar die regelt het zelf af. weet niet precies hoe het bij de monopoint zat, nooit echt naar gekeken iig, accupolen los en automatisch laten afregelen was altijd voldoende. multipoint heeft 'm niet.

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ben 86 »

Aangezien dit topic toch over het stationair toerental gaat heb ik nog een vraag. Mijn ax heeft al vanaf het begin dat ik hem kocht dat als ik hem net start en een beetje gas geef en dan het gas loslaat dat hij ineens uitvalt en ik hem dus weer opnieuw kan gaan starten :?. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik heb het alleen als ik hem net heb gestart; voor de rest nooit! Ik heb me injectie al schoongemaakt en een flesje injectiereiniger in me tank gedaan (waardoor hij wel beter loopt) maar nog steeds hetzelfde probleem!

Alvast bedankt!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

het zou kunnen dat je automatische choke niet meer goed functioneerd Ben!

aan bas: je gaskabel strakker zetten doe je dmv het stukkie plastic dat bij jou al op zn eind zit, aan de kant waar de kabel de auto ingaat (achter je luchtfilter) kan je m ook nog wel iets bijregelen
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

dat zelfde prob met de injectie heeft mijn broertje en kakanox, hij verzuipt zodra de choke erop zit, de moter loopt dan heel slecht stationair gaat ook bokken en valt uit als je een klein beetje gas geeft

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ben 86 »

De choke werkt volgens mij wel want als ik hem start draait hij (i.p.v. ongeveer 800 toeren) iets van 12 a 1300 (kan ook meer zijn!). Vreemde is dat ik het zowel bij koude als bij warme motor heb! Zodra ik 10 meter gereden heb is het zo goed als over :? rara wat kan dat zijn?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

controlleer je accu eens..

wellicht zakt je accu weg (dus controleren voordat je start)
en heeft hij daardoor wat minder vermogen om te vonken.. na een metertje of 10 heeft de dynamo het overgenomen..

tis maar een gok hoor, maar ik weet niet.. dat het zo snel overgaat vind ik raar
Image

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ben 86 »

Ja het zou het kunnen zijn alleen het blijft een vaag probleem. Als ik start is er niks aan de hand alleen zodra ik het gas eventjes indruk en daarna me gas weer los laat dan hoor je hem haperen en slaat hij uiteindelijk af :?. Het blijft een vaag probleem en ben er inmiddels aan gewend alleen vraag ik me toch af wat het kan zijn. Me GT-tje rijdt voor de rest super dus ik mag niet klagen :P.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

mmm okeej, zo goed had ik ook weer niet geleen :D

normaal is zoiets de stappenmotor.. maar alstie het voor de rest wel doet :roll:
Image

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

q01z wrote:aan bas: je gaskabel strakker zetten doe je dmv het stukkie plastic dat bij jou al op zn eind zit, aan de kant waar de kabel de auto ingaat (achter je luchtfilter) kan je m ook nog wel iets bijregelen

Hoe kun jij dat zien? Staat toch niet op de foto? Of volg ik het nu helemaal niet meer?

Ik heb het wel opgelost met een tierap aan de gaskabel, dus hij staat nu strak :)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

rechts op de foto zie je een geribbeld stuk plastic.. deze kan je verstellen ;)
Image

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Ow dat ding :)
Daar heb ik (aan de kant die net niet op de foto staat) de tierap tegenop gezet :P Zit het wel op de goede plek :wink:

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Heb vandaag maar eens een beetje lopen prutsen met het mengsel.

Heb het toerental gezet zoals ik denk dat het goed is, en toen ben ik maar met het mengsel gaan spelen.
Je moet wel veel aan die schroef draaien voordat je iets hoort veranderen :?

Maar het lijkt erop dat ik het goed heb gedaan :D

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

het afstellen is een speciaal werkje.. voelen/draaien, gasgeven, rondje rijden.. weer ff je ontsteking bijstellen.. toerental bijstellen alles op gevoel :P
Image

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

ARGH, dacht dat het goed was gegaan.

Flink lopen klooien, rondjes gereden, alles perfect!

Maar ga ik vanaaf ff weg met m'n vriendin, loopt ie stationair echt k*t :cry:
Alsof ie teveel benzine krijgt/toerental te hoog :?

stephanie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by stephanie »

dat heb ik ook
heb geen toerenteller erop zitten
maar heb wel altijd s morgens als ik weg wil rijden thuis
dat me auto zeker 3x uit wil vallen
of slecht op gang komt :?

terwijl ik er later op de dag geen last vanheb :roll:

maar hij rijd wel weer sneller:D:D

geen 130 meeer gelukkig :lol:
I used to be a SCHIZOPHRENIC, but we're OK now!

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Ik heb alleen bij de eerste kruising dat ie uitvalt, kan bij mij er ook aan liggen dat ik de choke niet genoeg uittrek ofzow.

Maar hij loopt nu wel weer goed stationair, heb vanmorgen nog ff lopen klooien, maar nu doet ie het nog steeds goed :D

De schroef waar het pijltje naar wijst is niet voor de gashendel, maar om de choke mee te stellen, heb dus ook maar ff gedaan.
Image

Post Reply