Beste mensen,
Ik heb met mijn AX een probleem...
's ochtends geeft hij (de ene keer wel de andere keer niet) aan de koelvloeistof niveau te laag is.. na 3minuten rijden gaat hij weer uit!!
Ik heb al wat bijgevuld, maar als de motor goed warm is gooit hij het weer eruit!! er zit (waarschijnlijk) geen lucht in het systeem.
Maar ik zat te kijken in de vraagbaak, maar zag dat een ax diesel een extra expansie vat heeft! maar die heb ik niet! heb ik dan 100% zeker een benzine versie radiator?
en zal het probleem opgelost zijn als ik er een andere radiator inbouw
Radiator AX diesel
Moderators: denny, vtspower, webmasters
superdave wrote:Ik heb al wat bijgevuld, maar als de motor goed warm is gooit hij het weer eruit!!
druk in je koelsysteem kan ook komen door een lekke koppakking. Als ie het er echt uitgooit, dan zit er dus druk in je systeem. Kan je checken door met draaiende motor in de slangen van je radiateur te knijpen. Als je iedere keer ziet dat ie weer minder is maar hij het er niet uitgooit, dan ontlucht je misschien niet (goed)
1.4 diesel heeft meestal een radiateur met een gewoon expansietankje er aan vast. Enig verschil met een benzine versie is dat er meer lamellen in zitten.
Pas bij de latere modellen en alle 1.5 is een wat grotere radiateur met een los tankje ingebouwd.
Dus wat je ziet is vermoedelijk helemaal normaal.
Het verliezen van water overigens niet, 1.4 diesels hebben de eigenschap de bussen wat dieper in het onderblok te drukken waardoor de koppakking er tussenuit wordt geblazen. Vlakken van de kop en iets verlagen van de randen zou uitkomst moeten bieden hiervoor.
P.
Pas bij de latere modellen en alle 1.5 is een wat grotere radiateur met een los tankje ingebouwd.
Dus wat je ziet is vermoedelijk helemaal normaal.
Het verliezen van water overigens niet, 1.4 diesels hebben de eigenschap de bussen wat dieper in het onderblok te drukken waardoor de koppakking er tussenuit wordt geblazen. Vlakken van de kop en iets verlagen van de randen zou uitkomst moeten bieden hiervoor.
P.