AX 1.0 Furore 1994 E2 >>>>>150 km/u ?!?!?!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Armando
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 151
Joined: SunFeb06, 2005 7:00:01 PM
Location: lelystad
Contact:

AX 1.0 Furore 1994 E2 >>>>>150 km/u ?!?!?!

Post by Armando »

Heyy mensen heb nu 2 dagen mijn rijbewijs en natuurlijk ff rijden met dat ding en heb de 150 gehaald met mijn 1.0??.. :shock: :shock:

Is dat normaal of hoe zit dat..

Het was niet echt dat ik er jaren op moest wachten ging redelijk snel..

Grzz Armando
ax 1.0 GT ombouw. weg :-(
Fiat bravo 1.4 12V

WWW.ARMANDOO.NL

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

even om te beginnen;
hoe snel wilde jij je rijbewijs kwijt zijn? :D


maar euhm, mijn 1.0 haalde het ook wel.. maar dan met moeite.. het hoor tniet soepel te gaan.. ben benieuwd hoe dat komt
Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Daar weet marc wel wat op denk ik !!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

best vlot voor een 1.0,

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Ivar aka browny heeft overigens ook een 1.0

en ik dacht dat die de 150 ook haalde?
Image

Armando
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 151
Joined: SunFeb06, 2005 7:00:01 PM
Location: lelystad
Contact:

Post by Armando »

Ow okej dan is het dus normaal:P:P

Je mocht daar trouwens 80 hoorde ik later ga ik dus niet weer doen!!!

Hehe

Grzzz
ax 1.0 GT ombouw. weg :-(
Fiat bravo 1.4 12V

WWW.ARMANDOO.NL

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

normaal is het niet hoor :)

zeker niet als jij zegt dat het soepel ging, maar heb je 4 of 5 versnellingen?
Image

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Dat haalt mijn 1.1 niet eens haha.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

TB wrote:Dat haalt mijn 1.1 niet eens haha.


dan is er iets niet goed lol, meeste 1.1'tje's'halen de 170> wel

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

q01z wrote:Ivar aka browny heeft overigens ook een 1.0
en ik dacht dat die de 150 ook haalde?


ik haal zelfs 160!!! met 3 man in de auto 8)
op de teller iig.

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Drake wrote:
TB wrote:Dat haalt mijn 1.1 niet eens haha.


dan is er iets niet goed lol, meeste 1.1'tje's'halen de 170> wel


Compressie van de 4e cilinder blijft iets achter... vandaar.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Remmie/Eef
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: ThuJun02, 2005 12:00:23 PM
Location: Zoetermeer/Capelle
Contact:

Post by Remmie/Eef »

LOL mijn 1.1 haalt 170 met zijn 2en erin en vollebepakking
Op de franse snelweg gereden terug van vakantie vorig jaar :D
Was echt cool.
Maar moet je niet te vaak doen :?

150 is wel aardig voor een 1.0 toch :P
Heb er een geluidsinstallatie in gebouwd :P
Remus demper er onder gebouwd
Wielkasten achter zijn rond
Cituning velgen zitten er onder

Wil Nog:
Luchthapper op motorkap
Verlagingsveren bij een heuveltje raken me banden mijn wielkasten en ik heb al groeven in mijn banden (k*tzooi)

Armando
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 151
Joined: SunFeb06, 2005 7:00:01 PM
Location: lelystad
Contact:

Post by Armando »

4 versnellingen;)

grzz
ax 1.0 GT ombouw. weg :-(
Fiat bravo 1.4 12V

WWW.ARMANDOO.NL

Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

Post by Shakuhachi »

Remmie/Eef wrote:LOL mijn 1.1 haalt 170 met zijn 2en erin en vollebepakking
Op de franse snelweg gereden terug van vakantie vorig jaar :D
Was echt cool.
Maar moet je niet te vaak doen :?

150 is wel aardig voor een 1.0 toch :P


onze 1.1i gaat daar ook makkelijk overheen.. 175 -5 aftrek op vakantie met z'n 2en.. kom je ook op 170 uit..

wij keken elkaar toen ook aan hoe hard ons gebakkie nog ging :P

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

en edan kom ik met mijn 1400 GT carb en dat gebak rijdt niet veel harder dan 185.
waarom heb ik dan eigenlijk een GT gekocht?
had ik net zo goed een 1.1 kunnen kopen? :evil:
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

tja mijn GT haalde de 170 ook niet..

mijn gti heeft de 195 ( gps ) ook wel eens gehaald maar de laatste tijd is het met 170 ook wel gedaan :|:S
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

eigenlijk erg vreemd.
dat betekent dat je met een 1.1 een 1.4 GT bij zou kunnen houden.
dat betekent voor mij dus: opfokken die hap.
(jah zekers, ik ga me ax motorisch tunen :lol: )
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

krijg de indruk dat er h??l veel GT's rondrijden die motorisch niet meer zo fris zijn, en dat dus de 1.4 TU op de een of andere manier meer lijdt dan de 1.1?
>> mijne doet plotseling ook niet meer dan 175 km/h op de klok.. da's tegen de 170 echt..

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

logisch dat die GT's minder fris zijn!

dat lijkt me echt heel erg overduidelijke logica..
waarom koop je namelijk een GT?

juist.. om hard te rijden.. en hard rijden betekend plankgas, in de begrenzer en raggen! daar zijn ze voor bedoeld.. en tsja, dat houden ze nou eenmaal minder lang vol dan rustig van A naar B met een willekeurige vrouw achter het stuur..

(al ramt mn moeder haar Cinquecento ook onbewust altijd de begrenzer in.. :) je had dr moeten zien toen ze in mn GT reed.. die schrok zich lam vd wielspin.. in zn 2! )
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

the lone night rider wrote:eigenlijk erg vreemd.
dat betekent dat je met een 1.1 een 1.4 GT bij zou kunnen houden.


klopt mijn volcane heeft een hogere top dan de GT (injectie) van mijn broertje.

Post Reply