multipoint how to?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
jolly
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: WedApr27, 2005 11:01:12 AM
Location: Den Haag
Contact:

multipoint how to?

Post by jolly »

Hallo,

ben bezig met een boodschappen lijstje voor een ombouw van singelpoint naar multipoint injectie op een peugeot 205 1.4iXS. Nu ben ik op dit forum volgens mij op het goede adres :D . Heb natuurlijk al wat speurwerk verricht en een vrij compleet onderdelenlijstje gevonden.

De bedoeling is om als donor de peugeot 106 1.3 rallye kop te gebruiken met aanverwanten zaken. Die heeft als het goed is multipoint injectie, iets van 100pk en een magn.marelli ecu. Mijn monopoint inj. auto heeft volgens mij een Bosch ecu.

Heeft iemand hier ervaring met een soortgelijke ombouw? Is de nieuwe multipoint-kabelboom en ecu wel geschikt voor een "originele" aansluiting van alle huidige functies in mijn auto (dashboard etc.) Of moet heel de kabelboom aangepast worden?

Zijn er nog meer valkuilen? Onderstaand onderdelenlijstje is gepikt voor een multipoint ombouw van een AX.

ONDERDELENLIJST
- benzinepomp voor multipoint
- kop
- injectorbrug met drukregelaar en injectoren
- inlaatspruitstuk
- stationairregeling met stappenmotor en slangen
- gasklep met potentiometer
- luchttemperatuursensor
- luchtfilterhuis of direct injection kit (k&N oid)
- ECU Bosch Mp 3.1 met ingebouwwde mapsensor
- motorbedrading voor Bosch MP3.1
- ontstekingsmodule op koelplaatje
- dubbele bobine met kabels
- wat beugeltjes en losse zooi

Alvast bedankt voor de tips en info!

Peter

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Ey Peter

ten eerste: welkom hier!

ten tweede: je moet uiteraard een andere kabelboom hebben voor onder de motorkap. dit dus omdat de stekkers niet aanwezig of anders zijn. Hierbij moet je ook even kijken of alle sensoren wel dezelfde stekker aansluitingen hebben. (deze kan je wel zo van een multipoint afschroeven anders).

de kabelboom is volgens mij niet aan te sluiten op de kabelboom die naar het interieur gaat. Zoiezo zijn de aanslutingen naar het tellerhuis anders. Dus ik denk dat het verstandig is als je dat ook mee vervangt
Image

jolly
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: WedApr27, 2005 11:01:12 AM
Location: Den Haag
Contact:

Post by jolly »

Ja THX, leuk forum waar mede TU-lovers zijn :D Surf al een tijdje rond hiero.

Ja daar was ik al bang voor. Dat ik ook de gehele kabelboom moet overnemen was me wel duidelijk...ik hoopte alleen dat het gedeelte naar het dash plug&play was...Heb namelijk geen zin om al die draadjes uit te pluizen en aan te passen zodat ie de goede signalen naar bijv. mijn tellerbak geeft. Of ik moet het geluk hebben dat de stekkers achterop de tellerbak hetzelfde zijn tussen een 106 en een 205xs...Weten jullie dit?

(zal uiteraard wel weer verschil in zitten... :x )

Post Reply