Wie kan mij helpen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Wie kan mij helpen
Na het starten van onze ax rijd hij een stuk goed en dan begint hij te stotteren, en af te slaan weer starten en stotteren afslaan. In de achteruit rijd hij wel goed. Na een paar keer starten stotteren heeft hij er helemaal geen zin meer in en start hij ook niet meer heb het gevoel dat ik hem tijdens het rijden verzuip. Als hij een goede tijd heeft stil gestaan start hij weer en kan ik er een km of 5 mee rijden zonder probleem . Iemand een idee baal er erg van, ben niet zo geweldig thuis in de motor maar hoop dat ik het zelf kan fixen GreetzZz Lodie
Never drive faster than your guardian angel can fly
http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/
http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/
volgens mij meet de temp sensor de temp ...in je radiator
de lambda sensor meet de hoeveelheid lucht in je uitlaat gas.
een
zouden allebij de bron van dit kwaad kunnen zijn
de lambda sensor begint pas als hij heet is(na 5 min?)
de ecu krijgt een signaal waarop hij rijk arm afregelt
de tempsensor zou een blijvend koud signaal door kunnen geven of een draad breuk geeft t zelfde resultaat. hoe warmer hij wordt hoe minder weerstand.
Als je de 2 pinnen aan de stekker doorverbind krijgt hij dus een heet signaal en zou je ax moeten starten als het hier aan ligt.
kapote lambda? trek de aansluitingen eraf als ie t wel blijft doen....
veel plezier
de lambda sensor meet de hoeveelheid lucht in je uitlaat gas.
een
zouden allebij de bron van dit kwaad kunnen zijn
de lambda sensor begint pas als hij heet is(na 5 min?)
de ecu krijgt een signaal waarop hij rijk arm afregelt
de tempsensor zou een blijvend koud signaal door kunnen geven of een draad breuk geeft t zelfde resultaat. hoe warmer hij wordt hoe minder weerstand.
Als je de 2 pinnen aan de stekker doorverbind krijgt hij dus een heet signaal en zou je ax moeten starten als het hier aan ligt.
kapote lambda? trek de aansluitingen eraf als ie t wel blijft doen....
veel plezier
Zou het mogelijk zijn dat doordat we met veel te weinig koelvloeistof gereden hebben de motor afsloeg en niet meer wou starten doordat ie overhit was greetzZz Lodie
Never drive faster than your guardian angel can fly
http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/
http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/
bz10 wrote:volgens mij meet de temp sensor de temp ...in je radiator
de lambda sensor meet de hoeveelheid lucht in je uitlaat gas.
een
zouden allebij de bron van dit kwaad kunnen zijn
de lambda sensor begint pas als hij heet is(na 5 min?)
de ecu krijgt een signaal waarop hij rijk arm afregelt
de tempsensor zou een blijvend koud signaal door kunnen geven of een draad breuk geeft t zelfde resultaat. hoe warmer hij wordt hoe minder weerstand.
Als je de 2 pinnen aan de stekker doorverbind krijgt hij dus een heet signaal en zou je AX moeten starten als het hier aan ligt.
kapote lambda? trek de aansluitingen eraf als ie t wel blijft doen....
veel plezier
De temperatuur meet hij (als het gaat om koelvloeistof) via de sensor in je thermostaathuis...
Die in je radiator is een sensor voor je fan!
Ik denk dat je het ook nog wel kan zoeken in de ontsteking... Ik heb soortgelijk probleem gehad...
nu start hij af en toe en stationair lopen wil hij wel maar als ik ermee wil rijden slaat hij zo ineens af ????????
Never drive faster than your guardian angel can fly
http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/
http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/
nee stroom doet het gewoon optimaal maat lijkt wel of dat hij te veel/weinig benzine krijgt of lucht pakt weet het niet greetzZz Lodie
Never drive faster than your guardian angel can fly
http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/
http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/
XsaraVTR wrote:Zou het mogelijk zijn dat doordat we met veel te weinig koelvloeistof gereden hebben de motor afsloeg en niet meer wou starten doordat ie overhit was greetzZz Lodie
als ie loopt, lopt ie dan nog wel mooi zonder tikken enzo? want als ie oververhit is geweest kun je flinke motorschade aan overhouden..
loopt perfect stationair geen rare geluiden dus dat kan het als het goed is niet zijn greetzZz Lodie
Never drive faster than your guardian angel can fly
http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/
http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/
heb er vandaag weer een stukje mee gereden maar bij het overschakelen naar de drie en bij 80 graden sloeg ie af snap er echt helemaal niets van greetzZz Lodie
Never drive faster than your guardian angel can fly
http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/
http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 9
- Joined: TueMay10, 2005 2:42:10 PM
- Location: heemstede
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
dit klinkt heel erg bekent.
als ik het goed begrijp stopt ie ermee zodra ie warm is en zodra hij weer iets afgekoelt is start ie weer?
als dit zo is dan ken ik het probleem.
heb ik met me BX ook gehad.
die AX het is een injectie toch?
zoja: dan denk ik dat je ontstekkingsmodule kapot is.
deze dingen zijn schreeuwend duur om te vervangen.
ik betaalde toen rond de 80 euro voor dat ding.
maar als ik jouw probleem zo lees zou ik als ik jouw was eerst daar gaan zoeken.
die dingen gaan best wel veel kapot.
zodra hij warm wordt werkt ie niet meer.
zodra ie is afgekoelt werkt ie weer een minuut of 5...
maar ik denk dat het dat is.
succes...
als ik het goed begrijp stopt ie ermee zodra ie warm is en zodra hij weer iets afgekoelt is start ie weer?
als dit zo is dan ken ik het probleem.
heb ik met me BX ook gehad.
die AX het is een injectie toch?
zoja: dan denk ik dat je ontstekkingsmodule kapot is.
deze dingen zijn schreeuwend duur om te vervangen.
ik betaalde toen rond de 80 euro voor dat ding.
maar als ik jouw probleem zo lees zou ik als ik jouw was eerst daar gaan zoeken.
die dingen gaan best wel veel kapot.
zodra hij warm wordt werkt ie niet meer.
zodra ie is afgekoelt werkt ie weer een minuut of 5...
maar ik denk dat het dat is.
succes...
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...