drukgroep vervangen en nu....

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

drukgroep vervangen en nu....

Post by bz10 »

Ik heb pasgeleden een rood gtje gekocht, hij schakelde niet goed dus heb ik de drukgroep vervangen....
Wat mij op viel was dat er een behoorlijk nieuwe drukgroep inzat, het lager liep niet echt beroerd maar was wel flink ingesleten op de veren.

Iemand een idee hoe dit kan?

verder peipt/ kraakt hij over de drempels maar is een soort van rubber kraak. Dus draagarmen aandraaien?

verder lijkt t of ie bij lage toerentallen op minder cylinders loopt, bij hogere toerentallen begint hij weer lekker te spinnen. Zou dit koppakking zijn?
(geen bellen wel n btje mayo in de radiator loopt niet warm)
met n plantenspuit getjekt op lekstoom bougies

ik ga binnenkort maar eens kompressie testen :cry:

heeft iemand andere ideen?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

het drukgroeplager lijkt een echte ax kwaal te worden. Ik weet er zo 4 die dit hadden.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ey bas

leer je dit niet op school ;)

mijne loopt bij lage toerentallen ook op 3 cilinders, bij mij is dat omdat het mengsel niet goed is. Controleer anders de werking vd lambda sonde?

volgens mij heb ik daar een testding voor gezien op school
Image

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

Ik zie niet hoe een slechte mengverhouding 1 cilinder zou nekken.
zonder lambda sensor moeten ook al mijn cilinders het doen... zal warschijnlijk wel wat rijker blijven draaien maar zonder lamda rijd je sowieso al tot ie warm is..
wat ik kan bedenken zo gauw is
of slechte compressie op 1 cilinder (koppakking/ veren)
geen vonken op 1 cilinder
ik vind de koppakking de meest voor de hand liggende optie
dus compressie testen(tering eind naar eindhoven maja kan ik met korting wel weer de hele reut halen meteen ook maar luchtfilter oliefilter olie enzo verschonen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zit opzich wel wat in.. maar misschien vonkt dr idd 1tje iets minder??

sterkte iig met het oplossen en ik zie je vast dinsdag wel weer op school :D
Image

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
Posts: 200
Joined: ThuSep30, 2004 12:42:57 AM
Location: Hapert

Post by RichardRR »

He,
Lopen op drie cylinders heeft (bijna) altijd te maken met ontsteking.. als het je compressie zo zijn zou ie het op hoge toeren tallen ook moeten doen. Hoogstwaarschijnlijk 1 van je boegiekabels. Als je dan vanuit laag toeren tal volgas geeft vonkt ie., en dan slaat de vonk ergens anders heen. Je kunt kijken of er ergens op de kabel bij je bougie een wit stipje zit. Dit is echter alleen een indicator, zelfs als je niks kunt zien kunnen ze nog kapot zijn. Dus ff nieuwe bougie's en boegiekabels erop zetten, is het hoogstwaarschijnlijk weg.

Die kraak bij de drempels die je hebt is waarschijnlijk het rubber tussen je stabbie stang en het klemmetje op je draagarm.. haal het klemmetje ens los(moeren 1 voor 1 stapje losdraaien ivm met breken klemmetje) trek dan de rubber eraf en smeer je stang in met wat vet, rubber erop en hopeijk probleem verholpen.
Ax is back

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ja, lekker handig, ben weer even een woord kwijt... dat oranje draaiende deel aan de versnellingsbakkant bovenaan je blok, met die contactpuntjes erin ff tjekken?

q01z, help, hoe heet ie nou.. dit is irritant.. was bij mij toen afgebroken??

Kurt106
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: SunMay09, 2004 11:53:51 AM
Location: Antwerpen, Belgi?

Post by Kurt106 »

delco ... :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

delco? da's dat rotortje dus? die naam kende ik nog niet...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

verdelerkap+rotor
Image

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

verdelerkap ga ik idd eerst ff losschroeven!
daarna de bougies maar eens bekijken...

een manier om je bougiekabels te checken is de plantenspuit methode!
gewoon goed nat spuiten zie je dan vonkjes dan ....
dit gaf geen resultaat bij mij...
tnx voor het meedenken!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

vonk testen heb ikt och anders egleerd;

stop een lange geaarde schroevendraaier in de bougie kabel en zorg dat deze ongeveer 1cm van bijv. je motortakel punt afhangt/ligt. dan starten.. je zou dan een overspringende vonk moeten hebben.
Test zo alles.

als je verdelerkap goed is kan het ook gewoon zijn dat je bobine/module niet goed meer is waardoor het signaal gewoon niet sterk genoeg is
Image

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

hmmm ja maar ff met plantensproeier geeft wel aardige indicatie!
bij de subaru van mn moeder vlogen de vonken er van af!
en starten en naar vonken kijken gaat erg lastig in je eentje :lol:

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

ja hoor het was een bougiekabel!
ik heb ze er gewoon een voor een uitgetrokken met draaiende motor,
bij drie ging ie erg belabberd draaien maar een merkte je geen verschil...
dit scheelt al een hoop met optrekken!
nu de topsnelheid!
tot 160 trekt ie best goed door maar daarna heb je echt geduld nodig...
dus toch maar een compressie testje denk ik.

Post Reply