Pakking(en) tussen inlaatspuitstuk en cylinderkop

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
precisiondriver
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedFeb09, 2005 12:39:58 PM

Pakking(en) tussen inlaatspuitstuk en cylinderkop

Post by precisiondriver »

hallo techneuten :D

Ik ben nieuw hier en ik zag dat er snel en duidelijk gereageerd wordt. dus heb ik voor jullie een vraag.

Een vriendin van me heeft een AX 1.0 uit 89 (?!?). Deze had een kapotte startmotor en is reeds vervangen. nu had ik geen brug dus heb ik carb met inlaatspruitstuk losgehaald.

daartussen zat een, volgens mij vloeibare pakking. het ziet uit als een soort lijmlaag.

Mijn vraag is nu, heb je hiervoor ook vaste pakkingen of is het aanbrengen van een vloeibare pakking moeilijk? waar moet ik op letten bij het aanbrengen van die pakking? :?:

ik hoop snel iets van jullie te horen. 8)

Alvast heel erg bedankt.

Greetz,
Precisiondriver

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Volgens mij zitten die fabriek af koud op elkaar (zonder pakking). Dus als daar een vloeibare pakking zat is deze al een keer eerder los geweest.

Lijkt me wel verstandig om weer een vloeibare pakking terug te doen. Je wilt niet hebben dat er na de carb nog valse lucht aangezogen wordt.

Bij mij diesel zat er tussen luchtfilterhuis en cilinderkop ook een vloeibare pakking (had vorige eigenaar gedaan) maar ik heb na het vervangen van de koppakking geen vloeibare pakking meer teruggezet. (is niet zo'n ramp als er bij het luchtfilter valse lucht aangzogen wordt.)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

volgens mij koud op elkaar
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

precisiondriver
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedFeb09, 2005 12:39:58 PM

Post by precisiondriver »

ok, bedankt al zover :lol:

kheb ook al es een beetje rondgebeld en heb van die vloeibare kit gevonden die ging tot 350 graden, is dit trouwens genoeg? :?

nu weet ik alleen niet hoe je die kit het beste kunt aanbrengen, dus dat dat niet in die kanalen komt. :shock:

who can help again?

thnx again

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Die van mij zat in zo'n rooie tube en kon je heel mooi dun aanbrengen. maar niet te dicht bij de openingen dus :)

heb namelijk vloeibare pakking gebruikt bij het monteren van thermostaatuis aka brandstoffilterhuis aan de kop.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

toen ik mn spruitstuk zonder pakking erop gezet had kon je horen dattie aanzoog op de naad :? dat wil je dus niet

bovendien lopen er koelleidingen door het spruitstuk en kan het koelwater dus in contact komen met je benzine mengsel! (als je pech hebt) ik heb geloof ik vloeibare pakking (rood) van Motip gebruikt (not sure) het makkelijkst is het om het dunnetjes (maar niet TE weinig) op het spruitstuk aan te brengen en dan deze op elkaar te schroeven.. wees niet bang als het er een beetje uitkomt, das logisch.. maar dat doet het dus ook van binnen! dus niet te dicht op de kanalen kitten..

verder kan je aan een 1.0 weinig slopen volgens mij qua spruitstuk pakking.. hij reed bij mij ook zonder (alleen paste het dus niet lekker :?)
Image

precisiondriver
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedFeb09, 2005 12:39:58 PM

Post by precisiondriver »

ok das de info die ik nodig heb. :lol:

nu bedenk ik me opeens dat als je bijv een slecht gekitte pakking hebt je ook op die manier koelvloeistof in de blokkie krijgt en dus hoeft dat nieteens altijd meteen de koppakking te zijn of denk ik hier nu heel verkeerd? in mijn verstrooide hersentjes klonk het wel logisch :roll:. dit zou ook het koelvloeistofverbruik kunnen verklaren?

zou dat kunnen of verbrandt de motor dit samen met de benzine?

ik ga iig meteen aan de slag, kheb de carb al helemaal uit elkaar gehaald en die is weer mooi schoon.

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

je kunt er ook wel gewoon siliconenkit tussen smeren
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik hoop dat ie er nog niet opzit. Bij brezan hebben ze blauwe locktite pakking. Die moet je er zo opsmeren. Succes
Image
Dit is een ander spruitstuk dan wat jij hebt maar je snapt het idee een mooi cirkeltje om alle gaten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

precisiondriver
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedFeb09, 2005 12:39:58 PM

Post by precisiondriver »

hij zit er wel al op helaas. maar volgens mij is het wel goed gegaan aljoewel ik dat lastig controleren vind. bji mijne loopt ook nog een koelvloeistofkanaal ertussen en ik weet niet hoe ik nu controleren kan of dat goed gegaan is :cry:

maar hij loopt iig weeer als een tiet :lol:

wel ebdankt voor de tips :wink:

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

Als ie loopt als een tiet dan zal het wel goed gegaan zijn :)
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

idd. die pakking niet goed zou dichten zou er of lucht in het koelsysteem lopen en zou die warm lopen, of er zou koelwater bij het mengel komen en dan loopt tie idd echt niet als een tiet :D
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

precisiondriver
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedFeb09, 2005 12:39:58 PM

Post by precisiondriver »

het enige wat ie wel nog heeft is witte rook uit de uitlaat. maar das volgens mij de koppakking alhoewel er geen druk op de koelslang staat en omdat het niet mn eigen auto is kan ik niet controleren offie ook koelvloeistof verbruikt, tips? :)

oh ja en de klepjes moeten ook nog es gesteld worden maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen helaas.

zou compressie meten uitsluitsel kunne geven?

Post Reply