Ik ben nieuw hier en ik zag dat er snel en duidelijk gereageerd wordt. dus heb ik voor jullie een vraag.
Een vriendin van me heeft een AX 1.0 uit 89 (?!?). Deze had een kapotte startmotor en is reeds vervangen. nu had ik geen brug dus heb ik carb met inlaatspruitstuk losgehaald.
daartussen zat een, volgens mij vloeibare pakking. het ziet uit als een soort lijmlaag.
Mijn vraag is nu, heb je hiervoor ook vaste pakkingen of is het aanbrengen van een vloeibare pakking moeilijk? waar moet ik op letten bij het aanbrengen van die pakking?
Volgens mij zitten die fabriek af koud op elkaar (zonder pakking). Dus als daar een vloeibare pakking zat is deze al een keer eerder los geweest.
Lijkt me wel verstandig om weer een vloeibare pakking terug te doen. Je wilt niet hebben dat er na de carb nog valse lucht aangezogen wordt.
Bij mij diesel zat er tussen luchtfilterhuis en cilinderkop ook een vloeibare pakking (had vorige eigenaar gedaan) maar ik heb na het vervangen van de koppakking geen vloeibare pakking meer teruggezet. (is niet zo'n ramp als er bij het luchtfilter valse lucht aangzogen wordt.)
toen ik mn spruitstuk zonder pakking erop gezet had kon je horen dattie aanzoog op de naad dat wil je dus niet
bovendien lopen er koelleidingen door het spruitstuk en kan het koelwater dus in contact komen met je benzine mengsel! (als je pech hebt) ik heb geloof ik vloeibare pakking (rood) van Motip gebruikt (not sure) het makkelijkst is het om het dunnetjes (maar niet TE weinig) op het spruitstuk aan te brengen en dan deze op elkaar te schroeven.. wees niet bang als het er een beetje uitkomt, das logisch.. maar dat doet het dus ook van binnen! dus niet te dicht op de kanalen kitten..
verder kan je aan een 1.0 weinig slopen volgens mij qua spruitstuk pakking.. hij reed bij mij ook zonder (alleen paste het dus niet lekker )
nu bedenk ik me opeens dat als je bijv een slecht gekitte pakking hebt je ook op die manier koelvloeistof in de blokkie krijgt en dus hoeft dat nieteens altijd meteen de koppakking te zijn of denk ik hier nu heel verkeerd? in mijn verstrooide hersentjes klonk het wel logisch . dit zou ook het koelvloeistofverbruik kunnen verklaren?
zou dat kunnen of verbrandt de motor dit samen met de benzine?
ik ga iig meteen aan de slag, kheb de carb al helemaal uit elkaar gehaald en die is weer mooi schoon.
Ik hoop dat ie er nog niet opzit. Bij brezan hebben ze blauwe locktite pakking. Die moet je er zo opsmeren. Succes
Dit is een ander spruitstuk dan wat jij hebt maar je snapt het idee een mooi cirkeltje om alle gaten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
hij zit er wel al op helaas. maar volgens mij is het wel goed gegaan aljoewel ik dat lastig controleren vind. bji mijne loopt ook nog een koelvloeistofkanaal ertussen en ik weet niet hoe ik nu controleren kan of dat goed gegaan is
idd. die pakking niet goed zou dichten zou er of lucht in het koelsysteem lopen en zou die warm lopen, of er zou koelwater bij het mengel komen en dan loopt tie idd echt niet als een tiet
het enige wat ie wel nog heeft is witte rook uit de uitlaat. maar das volgens mij de koppakking alhoewel er geen druk op de koelslang staat en omdat het niet mn eigen auto is kan ik niet controleren offie ook koelvloeistof verbruikt, tips?
oh ja en de klepjes moeten ook nog es gesteld worden maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen helaas.