technische hulp met een Dodge Diesel

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

technische hulp met een Dodge Diesel

Post by kevin.broke »

Naast mijn Citroën AX bevind ik me ook weleens in een Dodge Ram Van Turbodiesel. Nu is hiervan recentelijk de koppakking kapot gegaan, maar het loont zich totaal niet om deze bij de garage te laten repareren, aangezien deze (ivm grijs kenteken) zo snel mogelijk verkocht zou gaan worden. Ik heb er eigenlijk ook gewoon weinig geld voor (over) trouwens. Nu vroeg ik me af of ??n van de wat technischere leden van het clubje toevallig zin en tijd heeft om (tegen een wat lager tarief dan bij de garage) te helpen met het vervangen van de koppakking...
Ter info: Er ligt een 2.5-liter VM Dieselmotor in, z?nder distributieriem (dus met tandwielen/ketting)

Ik hoor het wel (PB?)

Groetjes!

Mark14
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: ThuAug28, 2003 10:10:55 AM
Location: Den Haag

Post by Mark14 »

Ik heb een benzineuitvoering,
en geloof me het was geen lol om de pakking te vervangen.

Kostte me uiteindelijk 2 weken en een hoop kennis van andere om het te doen.

Succes in ieder geval!

ax_mania
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: TueDec14, 2004 7:57:58 PM
Location: Den haag

Post by ax_mania »

2 weken geleden hadden we zo'n ding op de brug
ook met koppaking maar dat ding heeft 5 dagen op de brug gestaan
en fulltime mee bezig geweest

(me langzame collega :oops: )

en het is geen pretje of dat ding te vervangen
Grtn
Sebas

-9 cm grondspeling :P
-eindelijk morrete's

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hmm.. ja.. kreng staat nu dus helemaal stil. e.e.a. kapot gegaan tijdens de roetmeting...

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

kakanox wrote:Hmm.. ja.. kreng staat nu dus helemaal stil. e.e.a. kapot gegaan tijdens de roetmeting...


roetmeting is ook funest voor een diesel auto. Volgens de regels moeten ze hem met koude motor op de staart trappen.

Iets waar een TUD dus helemaaaal niet tegen kan :evil:

Tip: gooi zonnebloemolie in de tank voor de roetmeting

-50% minder roetuitstoot
-smeert de zuigerwanden beter dan gewone diesel
-is dikker waardoor de koude motor minder snel op toeren komt. (kunnen ze hem niet gelijk onderin stampen)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply