2 1100 carbs op een 1400 blok

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

AXVTS
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 242
Joined: ThuJul03, 2003 7:31:02 PM
Location: Den Bosch
Contact:

2 1100 carbs op een 1400 blok

Post by AXVTS »

Hallo,

Ik zit voor AX_POWAH's xsi blok te denken aan een constructie met twee solex/weber carburateurs van een 1100 cc op EEN 1400cc xsi blok. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Het wordt sowiezo een lastig spruitstukje met omdat cilinder 2 en 3 samen moeten en cilinder 1 en 4. Weet iemand uit zijn hoofd de onstekingsvolgorde van het TU3 blok? Is dat 1-3-4-2?

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

staat die onstekingsvolgorde niet op de verdeeler kap?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Klopt, de ontstekingsvolgorde is 1-3-4-2, toch makkelijk die ATH! :)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Als ik jou was zou ik niet aan zoiets beginnen. Neem dan 2 dubbelle webers of solexen. Of als je budget dat niet toelaat gewoon een GT-carb. Alle winst die je eventueel zou halen uit 2 1100 carbs verlies je weer in je zelfgebakken spruitstuk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

drachten staat nog een GT carb op de sloop....

met lekke kop.... motorisch compleet....
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

offtopic ?

ik wil eigenlijk ook motorisch wel 'iets' aan dat ding van mij doen.. een 1.4 carb moet passen toch?? maar hoeveel nut heeft dit?

[aangezien ik dan ook mn uitlaat moet aanpssen?]
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Als jij een GT-carb +inlaatspruitstuk gebruikt dan merk je het wel denk ik. Maar verwacht geen wonderen Het blijft een 1.0
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

verzuipt tie dan niet? zoveel brandstof in een kleine motor?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nee daar zorgt de rijcomputer voor. Als je in een keer op het gas gaat dan spuit ie je motor wel vol maar bij snelle opening van de gasklep is een rijk mengsel wel lekker. Voor de rest blijft ie ook meer brandstof geven bij hoge toerentallen. Ow en bij mij werkt het ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Sander wrote:Nee daar zorgt de rijcomputer voor. Als je in een keer op het gas gaat dan spuit ie je motor wel vol maar bij snelle opening van de gasklep is een rijk mengsel wel lekker. Voor de rest blijft ie ook meer brandstof geven bij hoge toerentallen. Ow en bij mij werkt het ;)


ehm een carb motor heeft toch geen rijcomputer?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

sorry was ff in de war qua topic. :oops: Dat is een kwestie van je carb afstellen. eventueel met andere sproeiers enzo. Maar dat is Denny zn specialisme :P
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik al helemaal in de stress :roll:

maar geld dat dan ook niet als je een goed spruitstuk en dan 2 1.4 carbs erop zet? nog beter dan 2x 1.1? maarja.. krijg dat maar es afgesteld :roll:

ik ga opzoek naar een 1.4carb :D
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik zou niet gaan kloten met 2 carbs die je raar moet verbinden. Doe het dan goed en pak er 4. Of doe het beter en pak 2 dubbelle solexen of webers. Dan ben je serieus bezig. Dat andere is leuk aankloten maar dat wordt niets.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

[quote]Of doe het beter en pak 2 dubbelle solexen of webers. Dan ben je serieus bezig. Dat andere is leuk aankloten maar dat wordt niets.[/qoute]


en over leuk aankloten gesproken: hoest met je turbo / je zelf gemaakte/ontworpen spagettispruitstuk etc....wordt ook niets ofwel?!
Ik zou zeggen ontmoedig axvts niet zo en maak eerst waar wat je zelf allemaal beweert!

Ik hoop dat axvts het tot een goed einde kan brengen, hij heeft er wel verstand van en ik heb r het volste vertrouwen in dat het gaat lukken...en zo niet dan kunnen we altijd beginnen met de standaard 1.4gt carb

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Wat is je probleem Geert. Ik geef alleen maar advies. Take it or leave it. Er wordt gevraagt om advies wil je dat hebben of niet?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Sander wrote:Wat is je probleem Geert. Ik geef alleen maar advies. Take it or leave it. Ga nou niet zielig lopen te doen. Er wordt gevraagt om advies wil je dat hebben of niet?



:roll: Jullie gaan toch geen ruzie maken h? :roll: De ax-club is tof, laten we dat zo houden :wink:

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

q01z wrote:ik ga opzoek naar een 1.4carb :D


hou ons op de hoogte mark! ben zeer benieuwd wat dat doet met je 1.0 :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Kakelbont wrote:
q01z wrote:ik ga opzoek naar een 1.4carb :D


hou ons op de hoogte mark! ben zeer benieuwd wat dat doet met je 1.0 :)


ga dan ook meteen op zoek naar een 1.4 motor... want 1.0 met 1.4 carbs is overkill.. + dat je je zuur aan het afstellen bent...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

er stond nog een ax 1.4 GT blokje te koop voor 100 euro in zuid-holland of zeeland. Meestal zijn deze ook niet duurder dan 200 euro.

Rens
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: FriJun13, 2003 6:53:02 PM
Location: Leiden

Post by Rens »

Je kunt natuurlijk ook op een motorbeurs een rijtje keihin carbs halen (4stuks aan elkaar) en dat op het blok zetten, een luchtfilterhuis bouwen een gat in de motorkap en een twinair filter van een crosser en 4 mooi geflowde kelken op de carbs.


Alleen het spruitstuk maken wordt nog steeds wat lastig, mischien kunnen die wel direct op het blok :D
Moed is niet de afwezigheid van angst, maar het oordeel dat iets belangrijker is dan die angst.

Post Reply