Omlaag slijpen....

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Omlaag slijpen....

Post by CitRoel »

Hallo,

Wat gebeurt er als je je veerpoot uit elkaar haalt en een ring van de originele veer af slijpt? Je verlaagt 'm heel waarschijnlijk, maar heeft dit invloed op de wegligging en komt bij een drempel de veer dan los in de poot te liggen?

Een vriend van me heeft het met z'n corolla geprobeert en dat ging errug goed... :roll:
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

FOUT....... tenzij je dood wil tenminste.

Dit is heel gevaarlijk, ..... koop gewoon een setje veren voor 5 tientjes
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Rock's wrote:FOUT....... tenzij je dood wil tenminste.

Dit is heel gevaarlijk, ..... koop gewoon een setje veren voor 5 tientjes


Vertel er dan ook even bij waarom dat FOUT is Aad, ik hoor het namelijk vaker (en nee, ik zou het ook niet doen)
Image

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Kan je me voor 5 tientjes aan andere veren helpen dan :?:

Als jullie er zo van overtuigt zijn dat het gevaarlijk is zie ik er maar vanaf 8)
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Verlagingsveren zijn een stuk stijver dan de standaard veren......

Ten eerste komt er speling in tussen de veer en ls je demper...hierdoor kan de veer ernaast springen met alle gevolgen van dien.....
Als er speling in zit dan ga je iedere x een vervelende "kloeng"horen.....
En APK afkeur schiet je ook niets mee op,.......
Je wiel kan door de kortere veerweg en de std slappe veren in de wielkast schade aanrichten.....of een klapband aan de voorzijde veroorzaken.
+ze zeggen dat het gevaarlijk is....... :wink:
Veren van merwede springs zijn volgens mij 50 euro ex verzenden......
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
Contact:

Post by manuarmata »

nog zo'n gevaarlijke ingreep is het verlagen door de veren op te warmen met een snijbrander.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

is inderdaad linke soep!! je kunt beter je auto verlagen met verlagingsveren en een mede-ax-club-lid!!! :lol: :lol: :lol:

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!


Peanut1972
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: FriJun25, 2004 11:27:57 PM
Location: Tilburg

Doe het goed of doe het niet.

Post by Peanut1972 »

Ik snap niet dat er mensen zijn die het ?berhaupt ter spake brengen of overwegen :?
Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat als er speciale verlagingsveren zijn, jij jouw gewonen veren niet moet gaan verbouwen voor doeleinden waar ze niet voor gemaakt zijn. :(

Mijn motto is. Doe het goed of doe het niet! :!:

Heb je er het geld niet voor, wacht dan tot je het wel hebt.
:shock:

Moet ik nl ook doen. Ik heb zo veel plannen, maar het geld, met twee kiddo's en een vrouw groet me niet op de rug.

Greetz,
Peanut1972
Een dag niet ge-AXt is een dag niet geleefd!

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Rock's wrote:Veren van merwede springs zijn volgens mij 50 euro ex verzenden......


Heb je toevallig een internet site van deze winkel (aanbieder)??
:P Ik zwem idd niet in het geld, vandaar dat ik ook m'n GT dashbord en m'n skirts verkoop bij "aangeboden" alleen niemand is ge?nteresseerd :(.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Merwede BV
Molensteyn 17
3454 PT de Meern
tel: 030-6664666
fax: 030-6664021

succes

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

wat is je leven waard he :lol:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nou het kan gevaarlijk zijn. Ik zou het persoonlijk niet doen. Het komt je wegligging niet ten goede zeg maar. En een setje veren kost je de kop niet. Anders moet je eventjes doorsparen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

mvdm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 66
Joined: MonJun07, 2004 2:24:59 PM
Location: Buiten Nederland
Contact:

Post by mvdm »

Zie mijn posting (29426) hier:

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... c&start=15

voor een beetje uitleg over waarom je dat dus niet moet doen.

Merwede veren zijn ongetwijfeld de beste voor de laagste prijs.
Bovendien kan je ze daar zelfs op maat laten maken als je wilt.
AX GTi: 220km/h eat my dust!

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Het k?n wel. Bijvoorbeeld alle racers in de Truza cup (Volvo 300 serie) slijpen hun veren om hun auto lager te krijgen.
Vaak wordt er zelfs aan de bladveren aan de achterkant gerommeld.
De reden daarvoor is dat je in de (relatief low budget) V300 cup alleen origineel materiaal mag gebruiken.
Volgens mij werden tot in de 80er jaren ook in (fabrieks)rallyteams veren wel eens geslepen.
Beetje in dezelfde sfeer is de manier waarop, ook nu nog, vaak in banden of slicks profiel wordt gesneden door race- en rallyteams.

De veren worden in een race veel zwaarder belast dan op de openbare weg. Als het daar heel blijft, en dat blijft het, moet het dus blijkbaar wel kunnen.

Probleem is veel meer dat je veel kennis van zaken moet hebben, voordat je aan dit soort geintjes begint. Anders is het inderdaad wel een linke actie.

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Ik zag in het andere forum dat je ook veren van een AX GT(i) kan pakken?? Zijn die lager dan?? En zoja, hoeveel dan?? :lol:
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Het fijne weet ik er ook niet van,...... maar die heb ik nog wel liggen voor je......
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Als je 100% weet of ze passen en of ze stugger en lager zijn heb ik wel interesse... :lol:
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.


q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

KMvrtr wrote:Het verlagen van een Sk?da:

http://glbtech.mogyoro.hu/skoda/poli.htm

(moest direct aan dit draadje denken)


hahaha da slekker makkelijk zo :P
Image

Post Reply