plafondbekleding loshalen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

plafondbekleding loshalen

Post by NickySchelfaut »

Aangezien mijn hoedenplank volloopt met ruiterwisservloeistof als ik achter sproei, is het nodig dat ik een sproeikopje plaats, want die zit er op dit moment niet meer.

-Het slangetje is gevonden en er zit nog een stukje afgebroken sproeikopje in (sproeikopje=ding op je achterklep)

Bij de dealer een nieuw kopje besteld voor 5,50 alleen om deze te monteren zou het fijn zijn als mijn plafondbekleding een stuk los kan zodat ik het makkelijker kan monteren.

(nu kan ik er wel tussen met mijn hand, maar niet ver genoeg)

Hoe moet dit? de handvaten losmaken? of wat anders:)?

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Handvatten los, deur rubbers los en dan langzaam de bekleding los trekken. Het zit verlijmd aan je plafond met een dikke laag kit.
AX 11TRE 1988

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Het makkelijkst is overigens om vanaf de achterklep te beginnen en met twee handen vlak op de hemel (tussen hemel en dak) rustig naar beneden drukken... Het beste is eigenlijk met twee mensen om vouwen te voorkomen.

Terugplaatsen kan overigens zonder lijmen (al is hij dan heel soms wat gehoorig maar niet storing (vindt ik)). Gewoon de handvatten en zonnekleppen weer vastschroeven en hij blijft zitten.

NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Post by NickySchelfaut »

eigenlijk alleen het achterste stuk moet los dus dan haal ik de achterste handvaten wel los, en zorg dat ik het ver genoeg los maak.

Dankjewel!

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Hmm ja alleen zodat je bij de sproeier kan komen hoef je niks los te maken denk ik.
Gewoon voorzichtig losmaken, let ook op je handen het hemeltje is van glasvezel, trek handschoenen en lange mouwen aan, anders blijf je aan het krabben :P
AX 11TRE 1988

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

op het uiteinde van de slang moet het dopje.. en een klemmetje.. dit is een rubberen ring waarmee je de slang klemt. Ik denk dat een elastiekje ook wel werkt :)

(anders vliegt ie meteen weer uit het dopje zodra je de sproeier aan zet).

Post Reply