Verlagingsveren GTI

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Verlagingsveren GTI

Post by kick-it »

Ik wil andere verlagingsveren voor onder mijn GTI, degene die ik nu heb zijn te slap. Grrr...
Ik denk dat ze stiekem voor alu blokken zijn, in plaats van gietijzeren blokken.

Ik heb al zitten zoeken op het forum, maar ik kom er niet echt uit wat nu goede veren zijn en waar je deze kan kopen.

Apex of OMP?
De OMP die ik heb gevonden bij Biesheuvel verlagen 40 mm en de Apex verlagen 35mm, zelf neig ik meer naar 35 mm, maar vraag mij af of ik het 5 mm verschil ga merken.
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

Sjaakie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 313
Joined: WedAug19, 2009 10:09:58 PM
Location: IJsselstein

Post by Sjaakie »

Verlagen met veren is een benadering, kan best zo zijn dat de wagen op zelfde hoogte staat met zowel OMP als Apex. Wil je op de mm exact verlagen, dan heb je een schroefset nodig.
Beter bekend als Kees/Henk..

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Verlagingsveren GTI

Post by Drake »

kick-it wrote:Ik wil andere verlagingsveren voor onder mijn GTI, degene die ik nu heb zijn te slap. Grrr...
Ik denk dat ze stiekem voor alu blokken zijn, in plaats van gietijzeren blokken.
Ik zou kijken naar veertjes van omp of merwede. Apex hebben we hier onder de volcane en dat is veel te slap icm een gietijzer blok.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

OMP veertjes heb ik en zijn vrij goed :)
Ze verlagen idd een 4tal cm.

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Dank voor de antwoorden.
Ik ga OMP veren bestellen.
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Die OMP veren heb ik ook gehad. Erg goed :)
Wat is het typenummer van de apex die je nu hebt?
Altijd meer PK's dan jou!

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Re: Verlagingsveren GTI

Post by Revz »

Drake wrote:
kick-it wrote:Ik wil andere verlagingsveren voor onder mijn GTI, degene die ik nu heb zijn te slap. Grrr...
Ik denk dat ze stiekem voor alu blokken zijn, in plaats van gietijzeren blokken.
Ik zou kijken naar veertjes van omp of merwede. Apex hebben we hier onder de volcane en dat is veel te slap icm een gietijzer blok.
Hoe achterhaal wat voor blok ik in mijn AX heb? Ik heb een AX 1.1i uit 1995. :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Gewoon kijken naar het onderblok (waar het oliefilter e.d op zit) en kijken of het grijskleurig is (alu) of roestig/zwart (staal). Een 95'r 1.1 heeft volgens mij echter altijd een alu blok.

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Post by Revz »

Drake wrote:Gewoon kijken naar het onderblok (waar het oliefilter e.d op zit) en kijken of het grijskleurig is (alu) of roestig/zwart (staal). Een 95'r 1.1 heeft volgens mij echter altijd een alu blok.
Volgens mij klopt het wel. Carterpan onder mijn AX is wel zwart.
Maar hoe kan het zo zijn dat bepaalde veren icm bepaald motorblok te slap blijkt? Ik vat dat niet helemaal.
Ik hoorde ook iets over dat sommige veren dan juist er voor zorgen dat de auto hoger komt te staan ipv lager. :?

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

euh, de carterpan is wel altijd van staal, het gaat om het stuk dr boven.. zegmaar waar de oliefilter op zit geschroefd :)

en veren.. als je standaard gti veren op een 1.1/1.4 alu blok zet, is het inderdaad net een terreinwagen zegmaar, omdat een alu blok minder weegt, en dus de veren niet zover indrukt..

daarom zijn er ook meerdere soorten verlagingsveren, en als ze voor n gti geschik zijn, zijn ze een stuk stugger, vanwege dat hogere gewicht, dan voor een alu blok.. (1.1/1.4)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Post by Revz »

De rest van mn blok ziet er grijskleurig uit dus alu. :)

Ik heb nu de verlagingsveren van de JB verlagingsset die er binnenkort op gaan. Ga er vanuit dat ze ook daadwerkelijk verlagen. :lol:

Post Reply