1 op 18.8!!!!!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

1 op 18.8!!!!!

Post by mauricewoud »

ik reed altijd 1 op 14/15 soms 16 maar sinds ik me brandstoffilter heb vervangen heeft ie over een lang stuk 18.8 op een liter gehaald. Filtertje van 20 euri was dus wel de moeite waard. Hebben jullie die ervaring ook dat je zow zuinig gaat rijden met een nieuw filtertje? Die ouwe was trouwens wel verrot zat er denk ik al 6 jaar onder ofzow en er kwam allemaal zwarte drap uit......

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Ik heb van de zomer ook brandstoffilter/luchtfilter vervangen en nieuwe olie in laten gooien en de kleppen gesteld en rijdt nu 1 op 14 met mijn GT uit '92. En met veel snelwegkilometers bijna 1 op 15. Daarvoor reed ik krap 1 op 11 met ook veel snelweg. En als hij warm is trek ik hem ook vaak zat door tot de 6500 toeren. Dat brandstoffilter wordt nogal vaak vergeten wat ook een lagere top geeft.

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

dat klopt, het is een vervelend klusje de boel mooi schoon te houden en gesmeerd ...

luchtfilter ..
luchtfilterhuis ..
benzinefilter ..
injectiehuis ..

maar tanken en veel dokken is nog veeeel vervelender
je moet 1 op 18 halen met een 1.1i en een sportieve rijstijl.
en wie noemt mij nu effe een nieuwe auto van 10.000 euro die lekker scheurt en ook 1 op 18 rijdt ?
[veligheid is rechtervoet]

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

ik wist niet dat dat zoveel scheelde, benzinefilter.

Nieuwe olie/oliefilter en nieuwe luchtfilter heb ik al wel gemerkt aan de pomp :)

v/d week ff rap benzinefiltertje halen dus.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

eh misschien haal ik jullie nu een beetje uit de droom, maar het kan ook aan het weer liggen he? Wanneer het warmer wordt rijden auto's zuiniger. Natuurlijk scheelt het wel, heb zelf ook brandstoffilter, luchtfilter, bougies vervangen maar leverde misschien 1km (1:15 ipv 1:14) meer per liter op. Pas met een ander injectiehuis (de mijne was kapot..) reed ik weer 1:17/18.

Oliefilter nog niet laten doen, helpt dat ook?
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

oliefilter vervangen zal niet veel schelen op je verbruik. Maar mijn oude olie was volgens mij de laaste 100.000km nooit vervangen, zo zwart wassie :shock: Die olie smeerde voor geen meter meer, daarom dat ik het wel merkte.

En als je je olie ververst, dan ook gelijk ff oliefilter vervangen natuurlijk. Kost toch geen drol en anders zou je je nieuwe olie weer vuil maken met een oud filter....

gr Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Kakelbont wrote:En als je je olie ververst, dan ook gelijk ff oliefilter vervangen natuurlijk. Kost toch geen drol en anders zou je je nieuwe olie weer vuil maken met een oud filter....gr Rob


Dat is wel hele goedkope logica.. Iedereen weet zoiets lijkt me toch....

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Ik heb tijdje terug olie, oliefilter en luchtfilter al vervangen samen met 'n vriend van me. Hij geeft de instructies, ik voer het uit. Dus beetje bij beetje leer ik het toch wel :)

Komende week maar eens benzinefilter vervangen dan, want 1 op 18 haal ik zelfs niet als ik rustig rijd.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Brutus wrote:
Kakelbont wrote:En als je je olie ververst, dan ook gelijk ff oliefilter vervangen natuurlijk. Kost toch geen drol en anders zou je je nieuwe olie weer vuil maken met een oud filter....gr Rob


Dat is wel hele goedkope logica.. Iedereen weet zoiets lijkt me toch....


blijkbaar niet;


ruud wrote:Oliefilter nog niet laten doen, helpt dat ook?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

De benzineleiding staat toch onder druk?

Maakt dat nog wat uit?
Of is het gewoon een kwestie van losrukken van dat filterhuis, benzine opvangen, filter eruit, nieuwe filter erin, slangetjes weer vast en starten maar?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

dat laatste. Je tank loopt niet leeg er komt misschien een kleine 200 ml aan benzine uit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Okidoki, doe ik dat morgenvroeg direct even.
Mijn hierboven zelf verzonnen ' how-to' klopt verder wel?

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

//Oliefilter nog niet laten doen, helpt dat ook?//
denk maar aan je krukas door de stroop...
dat loopt lekker,
zomers gebruik ik ook wat dunnere olie dan swinters,

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

ja gewoon je benzinefilter losmaken en de slangetjes in een boterkuipje ofzo uit laten lekken. Nieuw filter ertussen (koop gewoon een universele) en klaar.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.


mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

over kleine stukken haal ik dat niet hoor 1 op 18/19. Als ik ff naar de albert heijn rij (4 km heen en trug) mag ik blij zijn met 1 op 10. De hele week dat soort ritjes en de tank is met 300 km leeg.

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Wat wel lastig is: de bevestiging van het oliefilter. Bij mij zat hij vast met van die kloteklemmetjes die je moest indrukken, waardoor de borging vrij kwam. Deze klemmetjes ook meteen vervangen door tyraps met boutje (ben de naam kwijt :D)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

axgt-er wrote:Wat wel lastig is: de bevestiging van het oliefilter. Bij mij zat hij vast met van die kloteklemmetjes die je moest indrukken, waardoor de borging vrij kwam. Deze klemmetjes ook meteen vervangen door tyraps met boutje (ben de naam kwijt :D)


oliefilter zit er toch gewoon tegen het blok aan geschroeft?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Kakelbont wrote:
axgt-er wrote:Wat wel lastig is: de bevestiging van het oliefilter. Bij mij zat hij vast met van die kloteklemmetjes die je moest indrukken, waardoor de borging vrij kwam. Deze klemmetjes ook meteen vervangen door tyraps met boutje (ben de naam kwijt :D)


oliefilter zit er toch gewoon tegen het blok aan geschroeft?


Dat d8 ik ook ja volgens mij ben je in de war met een benzinefilter.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

axgt-er wrote:Deze klemmetjes ook meteen vervangen door tyraps met boutje (ben de naam kwijt :D)


:?:
..........
:D :!:

U bedoelt een slangklemmen?

Post Reply