welke driehoeken bij 16 V onderstel???

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

welke driehoeken bij 16 V onderstel???

Post by Netheo »

zoals er staat, welke driehoeken gebruik ik het beste voor een 16 V onderstel??? het onderstel zal serieus :shock: verlaagd worden dus zijn er ingekorte driehoeken verkrijgbaar zodat ik niet op de wang van men band de bocht door ga :D ??? en past de originele stabistang dan nog???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen


Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Gewoon van een Ax GTI pakken zijn prima.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Happytree wrote:Gewoon van een AX GTI pakken zijn prima.
zijn ook gelijk aan die van een 106/saxo 16v :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Ja mijn antwoord was eigenlijk vanuitgaande dat hij als basis al een Ax GTI had. dan kan je ze prima houden omdat er indd geen roggel verschil in zit

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

maw ze bestaan niet!?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

dus er bestaan geen ingekorte draagarmen als ik het goed begrijp. AX gti en saxo 16v draagarmen zijn hetzelfde dus ik moet ff kijken wat het goedkoopste uitkomt. En wat betreft de originele stabilisatorstang vooraan van de ax GT carb???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

wat is eigenlijk het verschil tussen een 1.1 draagarm en een GTI draagarm (anders dan dat ie er anders uitziet) Afmetingen zijn toch het zelfde?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

1.1i en 1.4i draagarmen hebben een heel andere vorm. Afmetingen zijn opzich wel hetzelfde. Maar de 1.1i / 1.4i draagarmen kun je de stabilisator stang op monteren. Die zit dus bovenop de draagarm vast.

Bij de GTI / 16v sport draagarmen zit de stabilisatorstang via de droplinks vast op een hoger punt aan de veerpoot. Om ruimte voor die droplink te maken heeft de 16v draagarm dus een hele andere vorm.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Ik zou gewoon de standaard draagarmen houden. De mijne ligt ook op de grond.
Altijd meer PK's dan jou!

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Mark wrote:1.1i en 1.4i draagarmen hebben een heel andere vorm. Afmetingen zijn opzich wel hetzelfde. Maar de 1.1i / 1.4i draagarmen kun je de stabilisator stang op monteren. Die zit dus bovenop de draagarm vast.

Bij de GTI / 16v sport draagarmen zit de stabilisatorstang via de droplinks vast op een hoger punt aan de veerpoot. Om ruimte voor die droplink te maken heeft de 16v draagarm dus een hele andere vorm.
ah dus het is om ruimte te maken voor het droplink systeem. Nou begrijp ik het! thanks Mark!

Als je het camber wilt verstellen... misschien moet je eens aan camberplaten denken. Die kun je aan de bovenkant van je veerpoot monteren en vast schroeven op de carroserie.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

v.andriessen wrote:
Mark wrote:1.1i en 1.4i draagarmen hebben een heel andere vorm. Afmetingen zijn opzich wel hetzelfde. Maar de 1.1i / 1.4i draagarmen kun je de stabilisator stang op monteren. Die zit dus bovenop de draagarm vast.

Bij de GTI / 16v sport draagarmen zit de stabilisatorstang via de droplinks vast op een hoger punt aan de veerpoot. Om ruimte voor die droplink te maken heeft de 16v draagarm dus een hele andere vorm.
ah dus het is om ruimte te maken voor het droplink systeem. Nou begrijp ik het! thanks Mark!

Als je het camber wilt verstellen... misschien moet je eens aan camberplaten denken. Die kun je aan de bovenkant van je veerpoot monteren en vast schroeven op de carroserie.
ja das een goeie, daar kan ik me ook wel mee behelpen. thx voor de tip
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Bas_S wrote:Ik zou gewoon de standaard draagarmen houden. De mijne ligt ook op de grond.
pm me eens fotos van je ax op de grond :D ik ben echt benieuwd. Want ik wil echt airless rijden maar superdiep gaan. en ik HAAT 'tuningbumperlaag' als je begrijpt wat ik bedoel :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Netheo wrote:
Bas_S wrote:Ik zou gewoon de standaard draagarmen houden. De mijne ligt ook op de grond.
pm me eens fotos van je AX op de grond :D ik ben echt benieuwd. Want ik wil echt airless rijden maar superdiep gaan. en ik HAAT 'tuningbumperlaag' als je begrijpt wat ik bedoel :D
kijk effe onderaan voor de foto's...

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=740
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Je hebt een ph1 AX, dus nog de kleine maat fusees. Je zal sowieso grotere moeten pressen, of ph2 draagarmen zoeken.

Ik zeg: GTI triangels + bijhorend droplinksysteem.
16V-poten + gewone ph2 triangels werkt ook (heb ik), maar dan met de originele (minder goede) stabistang.

edit: er bestaan trouwens (versterkte) triangels waarvan je de camber onderaan kan verstellen. In Engeland kunde die vinden dacht ik.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

citrofenwick wrote:Je hebt een ph1 AX, dus nog de kleine maat fusees. Je zal sowieso grotere moeten pressen, of ph2 draagarmen zoeken.

Ik zeg: GTI triangels + bijhorend droplinksysteem.
16V-poten + gewone ph2 triangels werkt ook (heb ik), maar dan met de originele (minder goede) stabistang.

edit: er bestaan trouwens (versterkte) triangels waarvan je de camber onderaan kan verstellen. In Engeland kunde die vinden dacht ik.
ik denk dan toch dat ik voor de minder goede stabistang optie ga :D in combo met verstelbare topmounts. Anders wordt hem me te duur denk ik 8)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

v.andriessen wrote:
Netheo wrote:
Bas_S wrote:Ik zou gewoon de standaard draagarmen houden. De mijne ligt ook op de grond.
pm me eens fotos van je AX op de grond :D ik ben echt benieuwd. Want ik wil echt airless rijden maar superdiep gaan. en ik HAAT 'tuningbumperlaag' als je begrijpt wat ik bedoel :D
kijk effe onderaan voor de foto's...

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=740
ja zo ligt men ax GT volcane ook ongeveer. alleen dat bedoel ik nou net niet met op de grond. Want ik vind de mijne nog pokke hoog eigenlijk :shock: ik wil echt nog zo'n 6 centimeter zakken :wink:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Dan loopt 'ie tegen je wielkasten aan.
Altijd meer PK's dan jou!

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

citrofenwick wrote:Ik zeg: GTI triangels + bijhorend droplinksysteem.
Moet je wel uitkijken of die uitsteeksels aan de veerpoten (waar de droplinks aan worden bevestigd) niet tegen de remleidingen aankomen bij volledig insturen! (da's namelijk een APK afkeurpunt!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

MNM(tm) wrote:
citrofenwick wrote:Ik zeg: GTI triangels + bijhorend droplinksysteem.
Moet je wel uitkijken of die uitsteeksels aan de veerpoten (waar de droplinks aan worden bevestigd) niet tegen de remleidingen aankomen bij volledig insturen! (da's namelijk een APK afkeurpunt!)
Hmm ja, dat was bij jij het geval zeker? Ik had er geen problemen mee, en in de keuring hebben ze er bij mij niets van gezegd.
Ik geloof dat het bij een GT sowieso niet kan aanlopen.

Post Reply