Dashbord Type 2 HELP

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Dashbord Type 2 HELP

Post by Happytree »

Goedenmiddag,

Ik moet wegens omstandigheden morgen mijn dahsbord demonteren :twisted:

Nu is de vraag, waar zitten al die rot schroefjes, en moet ik nog stekkers loskopelen? en als laatste vraag is het mogelijk zonder dashbord te rijden?

Groetjes, Jordi
Last edited by Happytree on ThuJun03, 2010 1:16:05 PM, edited 1 time in total.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Zonder dashboard kun je gewoon rijden. Aantal schroeven zitten buiten onder je parafaan. Binnen zie je ze wel zitten. Alleen die bij de kachelradiateur zijn wat moeilijk zichtbaar. (Achter je radio kun je er denk bij)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Om mee te beginnen: stuur moet eraf, kap van stuurkolom moet eraf, tellerbak moet eruit;

Buiten onder de parafaan zitten twee moeren;
Uiterst links en rechts onder het dash, tegen de carosserie, zitten twee bouten;
Aan weeszijden van de stuurkolom zitten twee bouten;
Achterin het vak van de radio zitten twee moeren;
De bak onder de middenkolom moet eruit door eerst het bakje eruit te trekken (bovenkant eerst!) en dan zie je twee moeren waarmee de bak aan de standaard vast zit. Let op dat er onder de pookhoes nog een schroef verstopt zit!!
Verwijder de standaard door de twee boutjes die halverwege de standaard zitten alleen los te draaien (hoeven er NIET uit!), twee bouten in de onderkant van het kachelhuis eruit draaien en de moer waarmee de standaard onderaan op de bodem vast zit;
Onderaan het kachelhuis, tussen de twee bouten waarmee de standaard vast zat, zit nog een boutje waarmee het dash aan het kachelhuis vast zit.

Als ik het goed heb, zou 't dash nu helemaal los moeten zijn.

Let echter wel op als het een dash met grote luchtroosters aan de zijkant is, dat er dan twee extra luchtkokers naar het kachelhuis lopen. Deze steken aan de zijkant van het kachelhuis! (En da's een serieuze K#T-klus om die bij terug plaatsen van 't dash weer op hun plek te krijgen! :evil:)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Bedankt voor de reacties!

Ik ga het morgen ervaren of je er in je handleiding geen 1 vergeten bent :lol: gaat vast goedkomen :D

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

...en achterin de hoek achter de zekeringkast zitten en boel kabels en stekkers. Die moet je ook ff allemaal los maken. Vergeet daarbij niet de grote ronde stekker die in de connector steekt die vast zit in de zijkant van de carosserie. Is zo'n zelfde soort stekker als die van de motorkabelboom bovenop de versnellingsbak en heeft dus ook zo'n schroefring die je los moet draaien.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Dashbord is eruit! ging prima met dank aan bovenstaande reacties!

MAAR, hij start niet:S hele dashbord is eruit contactslot weer aangesloten en hij wilt niet starten, startmotor draait maar slaat niet aan, ook aanduwen hielp niet :lol:

Kan dit met het dashbord temaken hebben?

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Leek me al apart maar hij start indd niet zonder dashbord, alles erin en hij starte weer. even kijken hoe ik dit ga oplossen

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Zit er ergens een startonderbreker ofzo. Slaat je benzine pomp nog aan als je het contact zonder dashboard op stand 2 zet.

Moet gewoon starten zonder dash. Zelf mijn motor buiten de auto laten lopen. Dus zonder auto en zonder dash. Kabelboom van het dashboard wel gewoon aangesloten? Die ronde stekker dus aan de zijkant bij je bestuurders deur.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Nope, start NIET zonder dash!

Er loopt vanuit de grote ronde stekker aan de dash draadboom een korte gele draad met enkelpolige rode stekker naar een andere gele draad met enkelpolige rode stekker. Die draad is voor de voedingsspanning naar de brandstofpomp!
Oftewel: zonder dash mis je die verbinding en doet de pomp nix, en dus zal de auto ook nooit aanslaan. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

weer wat geleerd :D

Post Reply