Uitvallen en slecht starten (best dringend)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin

Uitvallen en slecht starten (best dringend)

Post by citrofenwick »

Ik zal even een opsomming maken van het gedrag :)
-Gisterenmorgen wil ik gaan werken en probeer ik de ax te starten. Hij slaat na 1 seconde terug uit en wil absoluut niet meer starten. Ik liet hem staan.
- s'middags wilde hij ook nie starten. Ik had geen gereedschap om een bougie uit te draaien. Dan maar ff met een schroevendraaier getest die in de bougiekabel zat. volgens mij had ie geen ontsteking, behalve de eerste seconde. Ik ben het wel niet zeker!
- s'avonds wel maar de eerste 20 sec brak draaien en iets trager op toeren komen. Nadien terug prima (niet mee gereden)
- vanmorgen kreeg ik hem redelijk goed gestart. Secondje of 3-4 tegen dat ie aansloeg en hij liep meteen goed, dus ik vertrek. Na 1 km valt hij uit en wil hij niet meer starten...
- Zonet ging ik hem halen. Hij startte direct. Wel eerst een paar seconden stotteren tijdens het starten, maar ie liep goed en trok zoals normaal.

Thuis nog aan vanalles zitten wrikkelen en doen, maar hij wilde niet uitvallen :P
Ik wil graag met de ax naar het conservatoire, maar zo vertrouw ik het bakkie niet.

Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken?
Misschien de bobine eens vervangen?

grtz!

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Welk blok ligt hier in? Als ik dit zo lees, verdenk ik de ontstekingsmodule.
Image Image Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Bossie wrote:Welk blok ligt hier in? Als ik dit zo lees, verdenk ik de ontstekingsmodule.
Daar denk ik ook aan.

Maar als de module heen is kan de bobine ook gaar zijn, die 2 beïnvloeden elkaar.
Tjonge, wat heb ik veel ontstekingsleed met Nigel gehad..., ff doortrekken naar 7000 toeren en hoppa..., weer een moduul kapot.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

het is een gti mpiblokje, sorry dat vergat ik te vermelden. Hebben die dan ook zo'n module?

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Ja, GTI blok heeft ook een ontstekingsmodule. Was bij mijn GTI ook aan zijn einde.
Image Image Image

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

de ontstekingsmodule heb ik vnv vervangen en ik ben zonet 10km gaan rijden en hij reed best goed eigenlijk. Maar hij heeft tijdens deze rit opnieuw 1x 1sec ingehouden. Dus die was het niet. Dit ligt toch niet aan de bobine, of wel?

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

1.4 MPI... ff denken...
Die dingen hebben 'n Bosch MP3.1 ECU, 'n ontstekingsmodule, 'n DIS-bobine (die kunnen wel degelijk óók stuk, juist als de ontstekingsmodule het al eens begeven heeft!), 'n BDP-sensor (die ook best wel eens voor problemen kan zorgen!), 'n MAP-sensor IN de ECU (slangetje naar de ECU niet lek?).

Heeft 'ie een mengsel-stelschroef of een lambda?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Ok, misschien slim dat ik dan ook eens een andere bobine probeer.
Hmm BDP-sensor. Ja kan ik ook eens proberen ja.

De ECU zelf kan ik wellicht uitsluiten. Hij heeft ook al een paar keer een seconde ingehouden toen ik met de keuringsECU rondreed. (originele chip ipv grN omwille van uitstoot) Ik was blij dat het gestopt was door de ECU te wisselen door een exemplaar met GrN chip, maar niet dus...

Slangetje ga ik eens checken morgen, maar dat is volgens mij ook de reden niet. Het is echt alles of niets, dus het lijkt mij niet zoiets.

Hij heeft een lambda, maar naar wat ik gehoord heb gebruikt de Group-N chip die niet eens!

alvast bedankt voor het meedenken

Zonet naar huis gereden en geen enkel probleem ondervonden. Ik ben benieuwd wat ie morgenochtend doet.

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

hmm het ding doet sedert ik de ontstekingsmodule vervangen heb volledig normaal. (op 1x 1sec na toen ze er net inzat...)
Starten doet ie redelijk goed nu.

Ik denk dat ik het ga riskeren. Enkel zorgen dat ik de nodige zooi bijheb.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Je bent niet de enige met zo'n gokje; ik hoop dat ik (en jij) het haal :)

Succes morgen!
AX GTI '91

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

dankje
jij ook :D

Post Reply