ventilator probleem!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Jkupers
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: FriJan08, 2010 10:41:41 AM

ventilator probleem!

Post by Jkupers »

Eindelijk een actief forum om mijn vraag te stellen:)

Ik rij nu al een aantal jaar met mijn AX weinig problemen alleen sinds een jaar problemen met mijn ventilator.

Eerst kreeg je hem nog aan door heen en weer te gaan met de sleutel in het contact, dit werd bij de auto garage bevestigd. Het contact zou af zijn.

Maar nu wil hij helemaal niet meer aan, is het mogelijk hem los te maken van het contact slot en dan gewoon een schakelaar er tussen te plaatsen?

Ik hoor snel wat te horen :) want het rijden met dit weer wordt er niet beter op.

Alvast heeeel erg bedankt!

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Dat contactslot en ventilator zijn niet hetzelfde neem ik aan?

Dat de sloten "slijten" en niet meer werken is een bekende, op een bepaald moment zit je sleutel vast en dan heb je een slijptol nodig....

Je hebt 3 opties:
- Een nieuwe kopen (duur, ik geloof richting de 200 euro, en dan zit je met verschillende sloten)
- De pinnetjes eruit halen. Doe ik altijd, kun je hem met elke sleutel starten. Maar in Enschede zijn geen inbrekers, en daar woon ik toevallig ook.
- Zelf een startknop bouwen. Eigenlijk ook niet inbreker-proof, al kan je 'm verbergen natuurlijk.

Jkupers
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: FriJan08, 2010 10:41:41 AM

Post by Jkupers »

Je zegt niet het zelfde? Maar als je hem "in contact" zet wordt dit gedaan door het contact slot neem ik aan?

En als ik het zo stel,

De motor van de ventilator rechtstreeks (met zekering natuurlijk) op de accu aansluiten en uit en aan schakelen met een knop?

(waar zit deze motor eigenlijk)

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM