computerchip wisselen....

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

computerchip wisselen....

Post by v.andriessen »

Is het mogelijk om een ecu chip van een 106 rallye in een AX GTI computer te stoppen??

Ik heb nog een rallye ecu liggen.....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Ehm... Rallye ECU... Is dat ook Bosch MP3.1 ?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Nee is geen bosch en gaat dus ook niet werken.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

MNM(tm) wrote:Ehm... Rallye ECU... Is dat ook Bosch MP3.1 ?
:cry: Het was ook een beetje verder kijken dan mijn neus lang is... het is een magnetti marelli, dus dat gaat niet werken. :cry:

Maar ik heb wel de 1.3 rallye inlaatspruitstuk op de kop getikt, met alles (ja echt alles) erop en eraan.

Injectoren, injectierails, vacuümslangen, gasklep met alle sensoren enz enz.

Ik hoop dat die n-group chip het gaat trekken....
Last edited by v.andriessen on SatJul25, 2009 5:58:08 PM, edited 1 time in total.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Toch denk ik dat je beter overkan gaan op magnetti als met Bosch MP3.1 bezig blijven aangezien die volgens mij nooit zo mooi gaan lopen als die rallyes doen.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

of een chip op maat als je het goed wil doen, meende dat roney dat ook had :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Happytree wrote:Toch denk ik dat je beter overkan gaan op magnetti als met Bosch MP3.1 bezig blijven aangezien die volgens mij nooit zo mooi gaan lopen als die rallyes doen.
de vraag is, wat moet ik dan allemaal nog meer veranderen als ik over wil naar magnetti... anders dan de stekker naar de ecu... Ik geloof dat daar wel heel wat bij komt kijken?!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

TTF wrote:of een chip op maat als je het goed wil doen, meende dat roney dat ook had :wink:
hm dat klink ook erg goed... waar kan je dat doen??? (zal wel duur zijn)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

meende dat dat bedrijf de ringsleutel heet, stuur ronald eens een pb dan kan ie je vast alles vertellen :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Chip op maat is een optie maar dan nog zou ik het boschs systeem op de schop doen.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Drake wrote:Chip op maat is een optie maar dan nog zou ik het boschs systeem op de schop doen.
daar ben ik dus mee bezig... om dat hele bosch systeem eruit te werken.

Inmiddels heb ik:

Inlaatspruitstuk, injectoren met rails en drukregelaar (3bar) gasklephuis met alle sensoren (nieuwe stappen motor) alle vacuüm slangen en de map-sensor. (de rallye ecu heb ik ook al en de kabelboom, welliswaar verknipt kan ik ook nog kopen)
Maar wat mis ik nog???
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

BOSCH SYSTEEM WEG GOOIEN en een trap nageven :wink:

1.6 Rallye motorkabelboom erop zetten icm de 1.6 rallye ecu. Dan je 1.3 inlaat en gasklephuis erop.

Chippen is niet noodzakelijk maar wel aan te raden :) . Ben zelf bij de Ringsleutel in hoogkarspel geweest. Zo als eerder gemeld 122 pk en 155 nm over een groot toerengebied. En toen had ik bleek later nog klein vacuum lekje na dit gefixd te hebben liep hij nog beter dus kan meer geweest zijn.

Wat het beste is van je GTI motorkabelboom de grote ronde stekker afknippen +/- 10 cm kabel overhoudend. En dan die van de rallye erop aansluiten dmv schema's en doormeten.

Ps. je hebt ook nog een hybride bak sensor nodig, eentje waar een kabel in gaat en een stekker (van je rallye motorkabelboom).

Sucax
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Rooney wrote:BOSCH SYSTEEM WEG GOOIEN en een trap nageven :wink:

1.6 Rallye motorkabelboom erop zetten icm de 1.6 rallye ecu. Dan je 1.3 inlaat en gasklephuis erop.

Chippen is niet noodzakelijk maar wel aan te raden :) . Ben zelf bij de Ringsleutel in hoogkarspel geweest. Zo als eerder gemeld 122 pk en 155 nm over een groot toerengebied. En toen had ik bleek later nog klein vacuum lekje na dit gefixd te hebben liep hij nog beter dus kan meer geweest zijn.

Wat het beste is van je GTI motorkabelboom de grote ronde stekker afknippen +/- 10 cm kabel overhoudend. En dan die van de rallye erop aansluiten dmv schema's en doormeten.

Ps. je hebt ook nog een hybride bak sensor nodig, eentje waar een kabel in gaat en een stekker (van je rallye motorkabelboom).

Sucax
enig idee waar ik een hybride bak sensor vandaan kan halen??
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Moesten we niet eerst ff de bak gaan reviseren? ;)
(Had je nog nagekeken wat dat revisie-pakket nu eigenlijk allemaal inhield?)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

MNM(tm) wrote:Moesten we niet eerst ff de bak gaan reviseren? ;)
(Had je nog nagekeken wat dat revisie-pakket nu eigenlijk allemaal inhield?)
ik ga morgen langs! Dan hoor je direct van me.
OP de servicesite staat ook niet zo veel...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

MNM(tm) wrote:Moesten we niet eerst ff de bak gaan reviseren? ;)
(Had je nog nagekeken wat dat revisie-pakket nu eigenlijk allemaal inhield?)
hm zit net even te kijken, maar waarschijnlijk zitten daar alle lagers en afdichtingsringentjes in. Ook voor het differentiel
Image

alle dingen bij A zitten er in, denk ik...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Kijk, dat ziet er goed uit dan. (y)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Wat kost zo'n setje? wil de bak van de 16v namenlijk even nieuwe lagers e.d geven ;).

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

ik heb ooit nieuwe lagers gekocht destijds en die varieeerde van €35-65 (geen set).

Alleen zijn het nooit de lagers die kapot gaan. Als je wat hoort zijn het de synchro's. Was nl best frustrerend om na al het werk de bak nog steeds te horen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Image

Voor Chris....

Alle delen waar A bij staat in een reparatieset voor de Vbak.
Bij de Citroën Dealert in Rotterdam....... :shock: 260euro nogwat

Image

de synchromessen-setjes bij 6, 7 en 26 zijn per set tussen de 150 en 170 euro....

Dus complete bakrevisie (lagers, ringen afdekplaatjes synchromessen enz enz. ) komt op de 500 euro uit, als het niet meer is....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Post Reply