Kan iemand mij vertellen wat de funtie is van de 2 dunnere staven die langs de as lopen ?
wat zal er gebeuren als ik deze verwijder ?
(niet dat ik mijn spot wil verzieken,... maar ik ben weer bezig om kennis te vergaren voor de AXhanger ...
Achter as (functie van de dunnere staven)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Achter as (functie van de dunnere staven)
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
haha aad, dat zijn nu dé torsie staven van je torsie geveerde achteras
Deze zitten aan beide kanten vast in een vertanding, aan de ene kant in je draagarm en aan de andere kant aan de achteras, als de draagarm wil draaien (veren) zal deze staaf dus ook moeten draaien. Dit kan die maar tot op bepaalde hoogte en hij zal heel graag weer terug willen in zn normale niet gedraaide positie
Dat is nu je vering
En als je verlaagd, de achteras dan, zet je deze torsies dus een paar tandjes anders in de draagarm en zo is de 'rust' positie van de achteras lager ( of hoger, als je ze de andere kant op veranderd)
Je kan ze dus zeker niet weghalen in je aanhanger, dan heb je geen veren meer die de draagarmen op hun plek houden en zullen je achterwielen altijd constant helemaal ingeveerd zijn (wat niet kan want dan leunt de auto gewoon op de wielen.....)
Deze zitten aan beide kanten vast in een vertanding, aan de ene kant in je draagarm en aan de andere kant aan de achteras, als de draagarm wil draaien (veren) zal deze staaf dus ook moeten draaien. Dit kan die maar tot op bepaalde hoogte en hij zal heel graag weer terug willen in zn normale niet gedraaide positie
Dat is nu je vering
En als je verlaagd, de achteras dan, zet je deze torsies dus een paar tandjes anders in de draagarm en zo is de 'rust' positie van de achteras lager ( of hoger, als je ze de andere kant op veranderd)
Je kan ze dus zeker niet weghalen in je aanhanger, dan heb je geen veren meer die de draagarmen op hun plek houden en zullen je achterwielen altijd constant helemaal ingeveerd zijn (wat niet kan want dan leunt de auto gewoon op de wielen.....)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Na 16 jaar AX ervaring leer ik nog steeds bij
Maar dit wil dus ook zeggen dat ze om de as draaien (dus van stand veranderen) bij het inveren ?
Ik moet namelijk een trekstang monteren op eoa manier .... maar als die staven draaien moet die ruimte vrij zijn..... (begrijpen we het nog ?)
Maar dit wil dus ook zeggen dat ze om de as draaien (dus van stand veranderen) bij het inveren ?
Ik moet namelijk een trekstang monteren op eoa manier .... maar als die staven draaien moet die ruimte vrij zijn..... (begrijpen we het nog ?)
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
aad,
de achteras zit vast op 4 bouten..
die punten zou ik proberen te gebruiken..
vooral de voorste 2 punten zijn denk goed te gebruiken! als je een kokerprofiel neemt en deze 'om' het montageputn van de achteras heenschuift.. met een gat erin, waar je dan de originele bout weer doorheen kan steken..
de achteras zit vast op 4 bouten..
die punten zou ik proberen te gebruiken..
vooral de voorste 2 punten zijn denk goed te gebruiken! als je een kokerprofiel neemt en deze 'om' het montageputn van de achteras heenschuift.. met een gat erin, waar je dan de originele bout weer doorheen kan steken..
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Ik zou dan een trekstang willen monteren op die dikke ronde as die in het midden zit .... maar de torsiestaven zitten er voor...Elsje wrote:je kunt daar beter geen trekstang op monteren hoor, volgens mij zijn die torsiestaven totaal niet berekend op trekkracht, als in dwars op de stang, zal ik maar zeggen.
kun je niet zo monteren hoe normaalgesproken een trekhaak wordt gemonteerd?
Maar ik ben druk bezig om alternatieven te bedenken...... ik heb er al een paar...
Zoals
Trekstang aan een L-profiel lassen ... en dat tegen het voetenschot aan fixen + nog wat extra kokerprofielen om het allemaal echt goed vast te krijgen...
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)