De laatste tijd heeft mijn 1.1 soms in dat hij steeg schakelt. Het is tussen alle 4 de versnellingen ongeveer hetzelfde.
Soms heb ik ook problemen om hem uit zijn eerste te krijgen om hem in 2e te stoppen.
Ik heb het zeker niet altijd. Ik had het zonet op de baan, en toen ik parkeerde was het terug ok.
Ik heb geen olie meer staan om er bij te gieten maar ik kan er natuurlijk altijd halen. Maar naar mijn weten is er voldoende in. (trucje om dat teweten te komen?)
Nu valt er nog mee te leven, maar ik wil niet voor verassingen komen te staan
Iemand enig idee of dit een bekend probleem is?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
dat is een goede.... een verroeste kabel waarvan de huls stuk is... dat bevorderd het koppelen zeker niet?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik denk eigenlijk niet dat het aan de koppelingskabel scheelt, want ik kan al ontkoppelen zonder mijn pedaal helemaal in te drukken.
Vanavond wou ik hem aan 60 terug in zijn 2e gooien om snel op te trekken, en toen kraakte hij en daarna heb ik het een paar minuten gehad dat hij steeg schakelde. (nog niet op gelet of het telkens zo is, kan toeval zijn) Plots schakelt hij dan terug volledig normaal.
Als het zo blijft kan ik er wel mee leven, het is niet zó erg. Maar als het erger wordt...
Nou, dat ontkoppelen gaat dus blijkbaar NIET goed, want je zegt dat je 'm vaak moeilijk uit bepaalde versnellingen kan krijgen en nu zeg je zelfs dat 'ie kraakt bij het in een andere versnelling zetten.
Vandaar dus dat ik vroeg: hoe hoog staat 't pedaal in rust?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
MNM(tm) wrote:Nou, dat ontkoppelen gaat dus blijkbaar NIET goed, want je zegt dat je 'm vaak moeilijk uit bepaalde versnellingen kan krijgen en nu zeg je zelfs dat 'ie kraakt bij het in een andere versnelling zetten.
Vandaar dus dat ik vroeg: hoe hoog staat 't pedaal in rust?
Ongeveer gelijk met het rempedaal en ik kan het ongeveer 5cm optillen.
zoiets:
Ik zal morgen eens in het licht kijken met mijn vader.
Inderdaad de kabel strakker zetten, zodat 't pedaal omhoog komt en er dus meer ontkoppel-weg ontstaat.
Henk Bats kan je wel vertellen hoe hoog het pedaal officiëel hoort te staan, maar 'k denk dat als 'ie zo'n 3 á 4 cm boven het rempedaal staat, dat je er al profijt van hebt.
Recently done:
Inderdaad de kabel strakker zetten, zodat 't pedaal omhoog komt en er dus meer ontkoppel-weg ontstaat.
Henk Bats kan je wel vertellen hoe hoog het pedaal officiëel hoort te staan, maar 'k denk dat als 'ie zo'n 3 á 4 cm boven het rempedaal staat, dat je er al profijt van hebt.
Het aangrijpingspunt van de koppeling mag niet lager liggen dan het aangrijpingspunt van het gaspedaal.
Daar heb ik serieus een apk afkeur op gehad.
Misschien dat de keurmeesters op het forum daar meer over kunnen vertellen?
Overigens wel bij een garage die dat ter plekke blijkbaar voldoende afstelde zonder extra kosten.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Soms gebeurt het dat hij niet helemaal ontkoppelt. Als ik bvb wat speel met mijn koppelingspedaal om achteruit te rijden blijft hij plots met volledig ingedrukt pedaal toch deels gekoppeld. Hij valt zelfs stil als ik tegelijk op mijn rempedaal druk. (pedaal staat nu zeker hoog genoeg afgesteld)
Als ik mijn koppelingspedaal dan een klein beetje laat komen ontkoppelt hij dan toch volledig, waarna hij opnieuw op de normale manier begint aan te grijpen.
Ik heb het nog niet gehad bij het vooruitrijden maar het zal wel hetzelfde zijn.
drukgroep of de bediening ervan? (ken niet al die namen)
Waarschijnlijk is de boel nu 'slechts' lam door metaalmoeheid (of gescheurde las), maar 'ie kan ook helemaal afbreken (en dan heb je pas ècht een probleem!)
Recently done:
Waarschijnlijk is de boel nu 'slechts' lam door metaalmoeheid (of gescheurde las), maar 'ie kan ook helemaal afbreken (en dan heb je pas ècht een probleem!)
Gaat dit trouwens over je GTI?
Misschien verstandig om dan ook maar meteen de drukgroep en koppeling te vervangen als de boel toch uit elkaar ligt.
(Kon je best wel eens nodig hebben met je aankomende software! )
Recently done:
MNM(tm) wrote:Gaat dit trouwens over je GTI?
Misschien verstandig om dan ook maar meteen de drukgroep en koppeling te vervangen als de boel toch uit elkaar ligt.
(Kon je best wel eens nodig hebben met je aankomende software! )
Nee, het betreft de 1.1
De GTI heb ik nog maar pas voorzien van een nieuwe koppeling