hallo,
ik kan voor niet zoveel geld een motor kopen van een ax sport, volgens de verkoper is dit een groot verschil van prestaties met de ax GT carburator, klopt dit ? of is het verschil niet erg merkbaar ?
En weet er ook iemand wat het effect is van een ax GT blok met een sport cilinderkop ?
mvg,
arno
ax GT carbu vs ax sport
Moderators: denny, vtspower, webmasters
CMIIW, maar volgens mij is 't blok van een echte AX Sport een 1.3 en dat van een AX GT een 1.4.
Daar zal dus ongetwijfeld wel meetbaar (en voor degenen die vooral prestatie-gericht zijn ook wel merkbaar) verschil in zitten.
Daar zal dus ongetwijfeld wel meetbaar (en voor degenen die vooral prestatie-gericht zijn ook wel merkbaar) verschil in zitten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
tsja, verschillen..
een GTcarb heeft 1 carburateur met 2 gaskleppen, waarvan de 2e gasklep ongeveer bij 70% gasgeven open gaat.
een Sport heeft 2 dubbele carburateurs met in totaal 4 gaskleppen (elke cilinder 1).
je kan de cilinderkop zo op een GTonderblok schroeven, dat heeft een aantal voordelen;
-inlaat/uitlaatpoorten van een sport zijn groter
-kleppen zijn groter
-nokkenas heeft iets meer overlap
-1360cc ipv 1297cc..
de enige reden waarom de Sport een 1.3 kreeg van Citroën, had met de homoligatisch in de rallywereld te maken, anders moesten ze in een andere klasse.
ideale combi;
-1.6 onderblok
-sport cilinderkop
-spaghetti spruitstuk
-nokkenasje +- 287gr inlaat
-luchtfiltertje per inlaatkanaal
een GTcarb heeft 1 carburateur met 2 gaskleppen, waarvan de 2e gasklep ongeveer bij 70% gasgeven open gaat.
een Sport heeft 2 dubbele carburateurs met in totaal 4 gaskleppen (elke cilinder 1).
je kan de cilinderkop zo op een GTonderblok schroeven, dat heeft een aantal voordelen;
-inlaat/uitlaatpoorten van een sport zijn groter
-kleppen zijn groter
-nokkenas heeft iets meer overlap
-1360cc ipv 1297cc..
de enige reden waarom de Sport een 1.3 kreeg van Citroën, had met de homoligatisch in de rallywereld te maken, anders moesten ze in een andere klasse.
ideale combi;
-1.6 onderblok
-sport cilinderkop
-spaghetti spruitstuk
-nokkenasje +- 287gr inlaat
-luchtfiltertje per inlaatkanaal
bedankt voor de snelle reacties
mvg,
arno
met 1.6 onderblok bedoel je dan een blok van een saxo vts ? past dit zomaar ?q01z wrote:tsja, verschillen..
een GTcarb heeft 1 carburateur met 2 gaskleppen, waarvan de 2e gasklep ongeveer bij 70% gasgeven open gaat.
een Sport heeft 2 dubbele carburateurs met in totaal 4 gaskleppen (elke cilinder 1).
je kan de cilinderkop zo op een GTonderblok schroeven, dat heeft een aantal voordelen;
-inlaat/uitlaatpoorten van een sport zijn groter
-kleppen zijn groter
-nokkenas heeft iets meer overlap
-1360cc ipv 1297cc..
de enige reden waarom de Sport een 1.3 kreeg van Citroën, had met de homoligatisch in de rallywereld te maken, anders moesten ze in een andere klasse.
ideale combi;
-1.6 onderblok
-sport cilinderkop
-spaghetti spruitstuk
-nokkenasje +- 287gr inlaat
-luchtfiltertje per inlaatkanaal
mvg,
arno
Re: AX GT carbu vs AX sport
Een 1.3 Sport is leuk speelgoed, met 1.6 wordt het net dat beetje leuker. Om de afstelling precies goed te krijgen is lastig, ik dacht dat ie goed stond, maar het kon blijkbaar nog beter.
Kop zal wel op het onderblok passen, maar indien je een driegaats onderstel (geen GTI dus) hebt zul je meer aan moeten passen.
Kop zal wel op het onderblok passen, maar indien je een driegaats onderstel (geen GTI dus) hebt zul je meer aan moeten passen.
AX GTI '91