mooie uitleg, helder
dat blauw verkeerd is omdat ie achter het blok geklemd zit ben ik met je eens
maar verder ik heb er wat aanmerkingen op (uiteraard

)
dat de blokken bij groen niet ver genoeg bij elkaar kunnen en zonder rem tever uit elkaar staan ben ik niet met je eens.
de druk die de ver uitoefend is echt minimaal, je kan hem zo met 2 vingers indrukken (zijdelings)
de druk die je op je rem hebt is vele malen groter
dat ie het buitenste blokje tegen de wand aandrukt is ook niet juist, de veer raakt aan de binnenkant namelijk nergens en oefend dus GEEN druk uit naar buiten toe (kun je ok zien bij haynes)
de druk die de veerbrug uitoefend door de blokken naar binnen te drukken is ook irrelevant.
op het moment dat je remt is de kracht op de blokken (in een draaibeweging naar beneden toe) wederom zoveel malen groter dat het dat beetje inwaardse druk van de veer teniet doet
als remmen piepen komt dat neit door de veer maar door ontbreken van remmennikkel/kopervet
mijn mening over de veer.
de veer houd de blokken alleen vast op het moment dat er NIET geremd wordt, waardoor ze DAN niet kunnen rammelen (aangezien ze enige speling hebben op de 2 pennen)
en dat doen ze bij alle 3 manieren wel
en de remwaarschuwingsleidingeen worden erdoorheen gevoerd
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler