Ik ga in mijn BX 1400 een AX GT carb blok lepelen.
Maar welke versnellingsbak zal ik gebruiken? wat zijn de voor en nadelen.
mogelijkheden:
- AX GT
- Bx 14 TE bak (mijn huidige bak die goed is met goede koppeling)
alvast bedankt
welke versnellingsbak?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
welke versnellingsbak?
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Ik weet niet wat de verschillen zijn tussen de 2 v-bakken, maar heb wel een paar punten waar je naar moet kijken en die eventueel de keuze wat makkelijker kan maken.
1 - Past de BX bak uberhaubt op het AX-blok?
2 - Passen de aandrijfassen van de BX in de AX versnellingsbak
3 - Wat zijn de overbreng verhoudingen van beide bakken en welk karakter heb je het liefst?
1 - Past de BX bak uberhaubt op het AX-blok?
2 - Passen de aandrijfassen van de BX in de AX versnellingsbak
3 - Wat zijn de overbreng verhoudingen van beide bakken en welk karakter heb je het liefst?
1 - als het goed is wel allebij TU blok. (K1H (Bx) en K2A)Bossie wrote:Ik weet niet wat de verschillen zijn tussen de 2 v-bakken, maar heb wel een paar punten waar je naar moet kijken en die eventueel de keuze wat makkelijker kan maken.
1 - Past de BX bak uberhaubt op het AX-blok?
2 - Passen de aandrijfassen van de BX in de AX versnellingsbak
3 - Wat zijn de overbreng verhoudingen van beide bakken en welk karakter heb je het liefst?
2 - zie bovenstaande
3 - overbrengen weet ik niet mijn favo karakter: Laag in toeren , maar dan moet ik geen 1400 TU rijden maar een diesel. Met de BX bak is het ongeveer 3800 toeren bij 120
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Ik denk idd dat ze beide wel zullen passen.
En tsja.. als die BX bak 3800 toeren doet (volgens mij minder hoor?!), en de standaard GT bak 4000 bij 120 merk je niet heel veel verschil denk ik. alhoewel de BX bak de motor misschien een IETS rustiger karakter zal geven?
Ga je voor lage toerentallen kan je misschien beter verder zoeken naar een bak van een TU-D.
Ik hou ook wel van lage toerentallen.. heb ook een dieselbak en bevalt prima (op een 1.1i danwel). Maarja ik rij 80% van de tijd dan ook als een opa
En tsja.. als die BX bak 3800 toeren doet (volgens mij minder hoor?!), en de standaard GT bak 4000 bij 120 merk je niet heel veel verschil denk ik. alhoewel de BX bak de motor misschien een IETS rustiger karakter zal geven?
Ga je voor lage toerentallen kan je misschien beter verder zoeken naar een bak van een TU-D.
Ik hou ook wel van lage toerentallen.. heb ook een dieselbak en bevalt prima (op een 1.1i danwel). Maarja ik rij 80% van de tijd dan ook als een opa