1.6

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 54
Joined: ThuJun12, 2003 7:26:15 PM
Contact:

1.6

Post by AX_GTI »

hallo, ik ben van plan om een 1.6 motor erin te gooien van een peugeot 206. kan er 1 kopen 500 euro een '96 met 77000 km. :)

gaat dit wel passen, of moet ik dan een saxo motor hebben.


dacht dat je dan niet de kabelboom en alles moest aan passen. alleen de computer.

kan iemand mij hier meer over vertellen.
check www.staytunedijsselland.nl regelmatig voor de volgende meeting

axo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: FriAug29, 2003 12:44:37 AM
Location: velserbroek (haarlem)

Post by axo »

volgens mij gaat dat in eerste instantie niet lukken, ik d8 dat je zowiezo de kabelboom moet omzetten
hell breaks lose, when i accelerate!

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Is de 1.6 van de 106 (neem ik aan?? Of bedoel je 205?) niet dezelfde als die uit de saxo?

Dan moet dat wel lukken, wat je daarvoor moet aanpassen weet ik niet precies.
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Is de 1.6 van de 106 (neem ik aan?? Of bedoel je 205?) niet dezelfde als die uit de saxo?

Dan moet dat wel lukken, wat je daarvoor moet aanpassen weet ik niet precies.


Beter lezen Rob, hij schrijft zelf dat het een blok is uit een 206! Ik weet niet of het blok uit een 206 ook nog een TU blok is, maar er zijn vast mensen die dat wel kunnen vertellen. Het 1.6 blok uit de 106 past sowieso want die is hetzelfde als uit de Saxo
Freude am Fahren.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

master-arnie wrote:
Is de 1.6 van de 106 (neem ik aan?? Of bedoel je 205?) niet dezelfde als die uit de saxo?

Dan moet dat wel lukken, wat je daarvoor moet aanpassen weet ik niet precies.


Beter lezen Rob, hij schrijft zelf dat het een blok is uit een 206! Ik weet niet of het blok uit een 206 ook nog een TU blok is, maar er zijn vast mensen die dat wel kunnen vertellen. Het 1.6 blok uit de 106 past sowieso want die is hetzelfde als uit de Saxo


Dan bedoelt ie zeker '99 ipv '96?

Dan sowieso doen, 500 euro voor een 206 motor, daar kun je best een mooie winst op maken denk ik mocht het inbouwen niet lukken.
Image

AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 54
Joined: ThuJun12, 2003 7:26:15 PM
Contact:

Post by AX_GTI »

ja weet niet precies het bouwjaar, dacht 96. of zijn ze pas in 99 gemaakt. maar daar zit de zelfde motor in dacht tu.

er is hier toch iemand(die rode ax) die heeft toch ook een 1.6.
check www.staytunedijsselland.nl regelmatig voor de volgende meeting

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Dat is AXO die heeft hier al gereageerd, kijk maar naar boven
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Even op het type plaatje kijken. als er TU staat past het als er XU staat ook maar dan is het heeeeeeel veel meer werk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

axo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: FriAug29, 2003 12:44:37 AM
Location: velserbroek (haarlem)

Post by axo »

ik heb een saxoblok, er past ook een 106 rallyeblok(in principe ax sport blok met gti kop) en een gewoon 106 blok, zolang het maar TU is ja.
volgens mij is een 206 blok geen TU.

greetz AXO
hell breaks lose, when i accelerate!

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Past een 1.6 blok van een BX er trouwens wel gewoon in? En als dit past dan kan de 1.9 van een bx er zeker ook in? Dat zijn wel leuke dingen om over na te denken. Als een BX 1.9 GTI 16v een TU motor is tenminste. Dat levert dan algauw 140 pk's ofzo?
AX GTi, sold!

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

De BX 1.6 is volgens mij ook geen TU blok.
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

idd, is een XU net als de 1.6 van de ZX. 1.9 gti blok zou wel passen, maar pas na heeeeeel veeeeeeel aanpassingen
Freude am Fahren.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Hmm jammer :) Ik wilde toen in mijn BX 1.4 een GTI blok hangen maar heb hem toch verkocht, dus nu dacht misschien is het een optie voor deze GTI, maar dan gaat het over :) Hij is zo ook wel snel zat trouwens :twisted:
AX GTi, sold!

relAX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 98
Joined: MonMar15, 2004 9:14:00 AM
Location: Dongen

Post by relAX »

en hoe zit t met een 205 1.6 GTi blok ?

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

relAX wrote:en hoe zit t met een 205 1.6 GTi blok ?


Tis een xu blok, dus weer veel aanpassingen.

De blokken die passen:
peugeot/citroen 1294? (205rally,axsport,106rally?=multipoint)
peugeot citroen 1360 cc (GT,gti,saxo,106)
peugeot/citroen 1.6 vtr (saxo,106,c2?,c3?)
peugeot/citroen 1.6 16v vts (saxo,106)

Dit zijn globaal de meest logische oplossingen, kunnen kleine foutjes tussen staan
Alle andere motoren zijn HEEL erg lastig in te bouwen.

AXVTS
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 242
Joined: ThuJul03, 2003 7:31:02 PM
Location: Den Bosch
Contact:

Post by AXVTS »

Jongens,

In overeenstemming met het bovenstaande: beperk je tot de TU blokken ! ! Zet ze bij voorkeur over met injectie en pas kabelboom aan of vervang de gehele boom. Leuke link om te kijken waar allemaal TU blokken in zitten:

http://www.205gti.com/techchassisnr.htm

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

:shock: als ik dat had geweten :shock:

IK heb GVD pas t hele zooitje uit zitten zoeken maar gestopt naar 25 gevonden auto;s!!!

AX POWAH
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

TU5J4L 96- 106 Gti 16v 1587 EFI Magneti Marelli 1AP 118hp

Dus ik ga op zoek naar zo?n blokje?? 118 pk. en een zelfde computer erin... OF lees ik het nu verkeerd en zou dit niet passen...

Buiten het feit dat ie moeilijk te vinden zal zijn...

AXVTS
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 242
Joined: ThuJul03, 2003 7:31:02 PM
Location: Den Bosch
Contact:

Post by AXVTS »

Brutus wrote:TU5J4L 96- 106 Gti 16v 1587 EFI Magneti Marelli 1AP 118hp

Dus ik ga op zoek naar zo?n blokje?? 118 pk. en een zelfde computer erin... OF lees ik het nu verkeerd en zou dit niet passen...

Buiten het feit dat ie moeilijk te vinden zal zijn...


Er staat er een te koop bij de firma Obdam in Valkenburg, prijs 900 euro inclusief computer. Hij was gechiptuned en naar (eigen) schatting zo'n 130 pk als je de in- en uitlaat lekker op orde hebt....

Ook bartebben.com heeft er wel eens eentje staan. Pas op! De code wil ook wel eens TU5JP4 zijn. Hij staat ook in de SAXO VTS 16V

en ja! het past, zie het verhaal van ax16v

W600SV
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: TueFeb24, 2004 11:15:41 PM
Location: Rotterdam

Post by W600SV »

:?:
Ook ik ben wel geinteresseerd in een 1600.

Ik dacht overigens dat een 1600 PSA blok altijd een XU blok is. Mijn uitgangspunt is zowel meer vermogen als meer comfort ( minder toeren bij dezelfde snelheid ), dus het liefst een compleet werkende motor en versnellings bak omhangen.

Het liefst zou ik een 1.6 8v met multipiont injectie hebben, dus zou een blok en bak uit een 205GTI perfect zijn. Zijn ook niet duur, dus kun je mooi zelf mee aan het experimenteren.

Ik heb ergens begrepen, dat het past als de rechter motorsteun verplaatst wordt.

Op het moment ben ik bezig om zo veel mogelijk info te verzamelen over de mogelijk- en moeillijkheden om zoiets uit te voeren en wat zoiets gaat kosten.

Dus iedereen die technische info heeft of weet waar te krijgen, ik hoor het graag. ( mag ook mailen op weyenborg@yahoo.com )
Of misschien een idee om het allemaal te verzamelen in een apart onderdeel op het forum?

Gr,
W600SV

( Als de boot dadelijk klaar is, gaat de AX uit elkaar )
Wie heeft in godsnaam al die mensen verteld dat je minder hard door een bocht kan dan rechtuit!!

Post Reply