die 2 slangen die vanuit je motorruim in je dashboard gaan, gaan naar je kachelradiateur, deze kunnen losgekoppeld worden van de lekke kachelradiateur en hiertussen kun je tijdelijk een bypass plaatsen.
dus dat er geen in en uitvoer naar je kachelradiateur gaat, maar het gewoon omgeleid word.
dit is een tijdelijke oplossing, maar een nieuwe kachelradiateur is wel aan te raden.
om de radiateur te vervangen moet zowiezo heel je dashboard eruit.
klik voor foto's ter indicatie.
diverse quotes van het citroënforum ter informatie, kijk ook zelf is op het citroënforum voor meer info, aangezien een lekke kachelradiator een bekend probleem is bij de Citroën zx

:
De kachelradiator kostte mij 70 euro bij de dealer. Het probleem is dat je niet weet welke je moet hebben totdat-ie eruit is. Shoppen is dus erg lastig tenzij je je auto een paar dagen niet nodig hebt.
Vervangen is een ramp. Je hele dash moet eruit om bij het kachelhuis te komen. Dat is een kl.teklus.
Overigens staan er meerdere verslagen van het vervangen van de kachelradiator in het ZX forum. Onder andere van mij.....
Even zoeken dus op "kachelradiator".
Je kan die 2 slangen die het dashbord ingaan afkoppelen en doorverbinden met een stuk slang en pijp, wel goed ontluchten daarna anders gaat de koppakking kapot.
Als je de boel afkoppelt, bewaar het metalen clipje en bijbehorende onderdelen goed, dat clipje schijnt niet echt goedkoop te zijn.
ZX-Enschede schreef:
Waar heb je die gele slang vandaan en hoe heb je die vastgemaakt?
Dat was een gewapende hoge-druk slang.
Denk bijvoorbeeld aan de slang van een compressor !!
Geloof een diameter van...1,5 cm ofzoiets.
Moet je ff opmeten hoe breed die zijn op je kachel slang.
Ging met veel moeite eromheen met een beetje verwarmen lukte het.
Daarna met slangenklemmen flink aangedraaid.
Op deze foto kan je het nog beter zien...
en lees hier even verder voor meer info:
http://www.Citroën-forum.nl/viewtopic.p ... s&start=45
een zx is wat anders als een ax type 1, maar veel dingen zijn hetzelfde.