Hallo allemaal.
Ik ben sinds kort van een 1.1i naar een 1.4i blok overgestapt zonder de kabelboom te vervangen.. of enige problemen het was plug and play.
Toch kriebelt een GTI toch wel en wil ik er een GTI U9 blok in stoppen nu de vraag heb ik daarvoor de originele kabelboom van een GTI blok nodig?
Of kan ik zonder problemen alles aansluiten ??
1.4 GTI U9 engine swap
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Reageer dan niet man... Sorry, maar moest het even kwijt. Aan dit soort antwoorden erger ik me groen en geel...DuFF wrote:kabelboom is anders
Ik heb geen idee wat voor 1.1 je nu heb, maar dikke kans dat er een andere kabelboom in moet in verband met het andere motormanagment. Je dashboard is sowieso al anders denkk, geen toerenteller enz. Zoals Bas zegt de ronde stekker is volgensmij hetzelfde.
Freude am Fahren.
Heren, beheers je (gooi aub modder per pb)
maar enig uitleg bij 'past niet' had wel van toepassing geweest natuurlijk Eric..
ontopic!
kabelboom van de GTI motor is zeker anders dan die van de 1.1 (denk bijvoorbeeld aan de aansturing van 4 injectoren ipv 1)
Als het goed is moet deze kabelboom wel passen op de rest van de auto(dmv die ronde stekker zoals is gezegd)
maar enig uitleg bij 'past niet' had wel van toepassing geweest natuurlijk Eric..
ontopic!
kabelboom van de GTI motor is zeker anders dan die van de 1.1 (denk bijvoorbeeld aan de aansturing van 4 injectoren ipv 1)
Als het goed is moet deze kabelboom wel passen op de rest van de auto(dmv die ronde stekker zoals is gezegd)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
complete voorste gedeelte van de auto dient vervangen te worden (exclusief chassis en plaatwerk zo'n beetje)
veerpoten moeten van een ph2 1.4i zijn
aandrijfassen van een GTI
versnellingsbak
motor
injectiesysteem
brandstofpomp
(officieel ook brandstoftoevoerleiding)
motorkabelboom
ecu
dashboard of aanpassing in de kabelboom
hoop werk en een hoop geld...
veerpoten moeten van een ph2 1.4i zijn
aandrijfassen van een GTI
versnellingsbak
motor
injectiesysteem
brandstofpomp
(officieel ook brandstoftoevoerleiding)
motorkabelboom
ecu
dashboard of aanpassing in de kabelboom
hoop werk en een hoop geld...
Even voor de duidelijkheid..
Mijn ax is origineel een 1.1i deze heeft sinds kort een engine-swap ondergaan waardoor er nu een 1.4i motor in ligt prestatie's zijn zeker voelbaar.. maar buiten dat de motor die er nu inzit is een U9 motor dus wat ik dacht dat het wel pasbaar was daarom deze vraag met de kabelboom.
Btw, ik heb een GTI tellerbak aangesloten waarop alles werkt dat is al een tijdje.
Mijn ax is origineel een 1.1i deze heeft sinds kort een engine-swap ondergaan waardoor er nu een 1.4i motor in ligt prestatie's zijn zeker voelbaar.. maar buiten dat de motor die er nu inzit is een U9 motor dus wat ik dacht dat het wel pasbaar was daarom deze vraag met de kabelboom.
Btw, ik heb een GTI tellerbak aangesloten waarop alles werkt dat is al een tijdje.
U9 heeft niets met je motorblok te maken, maar met het emissie bestrijdingssysteem. Dus of de auto fabrieks af voorzien is van een kat met/of zonder lambda sonde.DV wrote:Even voor de duidelijkheid..
Mijn AX is origineel een 1.1i deze heeft sinds kort een engine-swap ondergaan waardoor er nu een 1.4i motor in ligt prestatie's zijn zeker voelbaar.. maar buiten dat de motor die er nu inzit is een U9 motor dus wat ik dacht dat het wel pasbaar was daarom deze vraag met de kabelboom.
Btw, ik heb een GTI tellerbak aangesloten waarop alles werkt dat is al een tijdje.
Het verschil tussen een 1.4 met injectie (1.4i) en 1.4 GTI is dat een GTI een multipoint injectie systeem heeft, dus elke cilinder apart 'ingespoten' word. Een GTI heeft daarnaast een heel ander onderstel, en daarom andere aandrijfassen en versnellingsbak.
Een 1.4i heeft dus netzo weinig overeenkomsten met een GTI dan een 1.1i. En een U9 aanduiding heeft helemaaal niets met de motor verder te maken...