Stuurkogelhoes en Aandrijfhoes kapot, wat nu?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Gerbrand
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: FriNov28, 2003 11:53:11 AM

Stuurkogelhoes en Aandrijfhoes kapot, wat nu?

Post by Gerbrand »

Bij de APK kom ik het volgende probleem tegen:

Mijn linker stuurkogelhoes is kapot (volgens mij kan ik die zelf vervangen met een nieuwe, even kopen bij Citro?ndealer)

Mijn rechter aandrijfashoes is gescheurd. Deze moet of vervangen worden of geplakt. Het plakken lukt niet goed. Weet iemand waar ik een overhoes oid. kan kopen?

Iemand tips om de auto door de apk te krijgen zonder teveel kosten? Ik moet donderdag weer op.... :cry:

Bas
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: FriFeb13, 2004 8:52:23 AM
Location: Grave

Post by Bas »

Voor wat betreft aandrijfashoezen zou ik originele hoezen willen adviseren. Bij een andere auto heb ik namelijk erg slechte ervaringen opgedaan met vervangingsspul.
Succes!

Gerbrand
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: FriNov28, 2003 11:53:11 AM

Post by Gerbrand »

Je bedoelt geen overhoes? En weet iemand toevallige of je redelijk makkelijk de stuurkogelhoes kunt vervangen?

Bas
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: FriFeb13, 2004 8:52:23 AM
Location: Grave

Post by Bas »

Overhoes? Is dat het lapmiddel dat je er op wilt plakken?
Let er trouwens op dat er niet te veel vet uit de homokineet is gelopen. Te wenig verkort de levensduur van je aandrijfas. En uitgeslingerd vet maakt ook je velgen smerig...

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Nieuw aandrijfashoesje kost je ongeveer ?60.

Dat heb ik iig pas betaald voor een hoesje aan de wielzijde ...

Stuurkogel hoesjes weet ik niet. Misschien moet ook de hele stuurkogel vervangen worden??

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

WouterL wrote:Nieuw aandrijfashoesje kost je ongeveer ?60.

Dat heb ik iig pas betaald voor een hoesje aan de wielzijde ...

Stuurkogel hoesjes weet ik niet. Misschien moet ook de hele stuurkogel vervangen worden??


een nieuwe as kost 100 euro!, wat reken maar dat je daar binnenkort toch aan toe bent!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Gerbrand
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: FriNov28, 2003 11:53:11 AM

Post by Gerbrand »

Zo?n andere aandrijfas klinkt goed. Maar volgens mij is dat ontzettend veel werk. Helemaal dat uitlijnen. Heeft iemand ervaring met het vervangen van een aandrijfas? En het vervangen van een stuurkogel(rubber)?

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

hoelang kun je eigenlijk met een kapotte aandrijfas rijden?> De mijne maakt sinds zondag ochtend ook een tikkend geluid... :evil: ik denk dat de eerste ONKOSTEN eraan zitten te komen maar valt nie tegen na 1 jaar onderhoudsvrij te hebben gereden

ps graag geschatte afstand...

groetjes ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

AX_POWAH wrote:hoelang kun je eigenlijk met een kapotte aandrijfas rijden?> De mijne maakt sinds zondag ochtend ook een tikkend geluid... :evil: ik denk dat de eerste ONKOSTEN eraan zitten te komen maar valt nie tegen na 1 jaar onderhoudsvrij te hebben gereden

ps graag geschatte afstand...

groetjes AX powah


hmm als ie ophoud met tikken moet je uit gaan kijken ;). afstanden zijn niet te zeggen. ligt aan je rijstijl. vervang hem gewoon zo snel mogelijk

groetjes

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Gerbrand wrote:Zo?n andere aandrijfas klinkt goed. Maar volgens mij is dat ontzettend veel werk. Helemaal dat uitlijnen. Heeft iemand ervaring met het vervangen van een aandrijfas? En het vervangen van een stuurkogel(rubber)?


minder werk als een as hoesje vervangen, wat dan moet de as er toch af,

er schijnen tegenwoordig wel vervangingshoezen te zijn die je erop kan ritsen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

AX_POWAH wrote:hoelang kun je eigenlijk met een kapotte aandrijfas rijden?> De mijne maakt sinds zondag ochtend ook een tikkend geluid... :evil: ik denk dat de eerste ONKOSTEN eraan zitten te komen maar valt nie tegen na 1 jaar onderhoudsvrij te hebben gereden

ps graag geschatte afstand...

groetjes AX powah


Kameraad van me heeft er 2 jaar mee doorgereden, en toen de auto verkocht. Zuinig is ie er nooit op geweest, dus ik denk dat het wel wat hebben kan. 't was trouwens een 1.0
Image

Post Reply