Aandrijfassen, iemand een idee of dit past?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Aandrijfassen, iemand een idee of dit past?
De aandrijfassen van de witte zijn hoognodig aan vervanging toe. Nu kan ik natuurlijk wel nieuwe halen maar er ligt nog een setje in m'n schuur.... Maar ik weet niet of die passen.
Dus:
Ik moet hebben: 2 stuks voor de witte (juni 1992, 1.1i, 5d, originele bak).
Ik heb al: 2 stuks van de grijze (1990, 1.4i, 5d).
Heeft iemand een idee of dat zal gaan passen? Want ik weet dat dat wel eens wil verschillen, en alvorens ik de boel loshaal om het te proberen zou ik graag een indicatie hebben of ik 15 euro of 150 euro kwijt ben...
Ik weet dat ik natuurlijk ook de hele bak kan overzetten, maar dat lijkt me, behalve een beetje overkill, een beetje te moeilijk voor mij.
Als de meerderheid zegt dat ze passen vind ik het in ieder geval het proberen waard.... mocht het niet gaan dan kan ik met de eend een setje w?l passende gaan scoren
Dus:
Ik moet hebben: 2 stuks voor de witte (juni 1992, 1.1i, 5d, originele bak).
Ik heb al: 2 stuks van de grijze (1990, 1.4i, 5d).
Heeft iemand een idee of dat zal gaan passen? Want ik weet dat dat wel eens wil verschillen, en alvorens ik de boel loshaal om het te proberen zou ik graag een indicatie hebben of ik 15 euro of 150 euro kwijt ben...
Ik weet dat ik natuurlijk ook de hele bak kan overzetten, maar dat lijkt me, behalve een beetje overkill, een beetje te moeilijk voor mij.
Als de meerderheid zegt dat ze passen vind ik het in ieder geval het proberen waard.... mocht het niet gaan dan kan ik met de eend een setje w?l passende gaan scoren
Kijk uit, een Cactussssss
Re: Aandrijfassen, iemand een idee of dit past?
pcrodent wrote:Ik weet dat ik natuurlijk ook de hele bak kan overzetten, maar dat lijkt me, behalve een beetje overkill, een beetje te moeilijk voor mij.
Het ligt vooral aan de naven volgens mij die verschillend zijn, en niet aan de bak!
Logischerwijs zou ik zeggen dat 1.4assen moeten passen op 'n 1.1, maar andersom niet. Ben echter geen ervaringsexpert!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Joost, waarom niet gewoon een demonteren en bekijken, past het niet dan een set anderen regelen.
En vervooer is toch geen probleem? Je hebt nog een gigant van een 2CV.
Groetjes, Henk
En vervooer is toch geen probleem? Je hebt nog een gigant van een 2CV.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
heb inmiddels 4 diesels gehad en had van allevier de auto's de aandrijfassen nog (die van de 1.5D liggen er nog onder uiteraard de 1.4tjes had ik eerst nog allemaal liggen)
van de 1.4tjes had ik 3 verschillende soorten aandrijfassen (aan de naafkant verschillend of w?l een verdikking erin of niet).
de 1.5 as komt overeen met 1 van die 1.4 asjes, heeft alleen in de bak een aansluiting voor het versterkte differentieel (identiek aan GTI).
bij de benzinemotoren was het al net zo erg... conclusie: kan je echt niks over zeggen.
van de 1.4tjes had ik 3 verschillende soorten aandrijfassen (aan de naafkant verschillend of w?l een verdikking erin of niet).
de 1.5 as komt overeen met 1 van die 1.4 asjes, heeft alleen in de bak een aansluiting voor het versterkte differentieel (identiek aan GTI).
bij de benzinemotoren was het al net zo erg... conclusie: kan je echt niks over zeggen.