Volgens mij is het ...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Volgens mij is het ...

Post by Netheo »

kheb sinds kort een temperatuurprobleempje met de ax. Volgens mij is het men thermostaat die te vroeg open gaat. Maar jullie meningen hoor ik graag na het lezen van men verhaaltje :D

kom't ie dan :arrow:
ff lekker een ritje make, motortemperatuur loopt in den beginne normaal op, maar iets bove de 40 gaat het plots supertraag en hij komt net niet aan de 80 uit terwijl hij normaal net over de 80 staat. Zet ik men verwarming aan durft hij zelfs nog dieper wegzakken. En bij het in toeren jagen tijdens een sprintje (wat eigenlijk niet goed is met lauwe motor :oops: :oops: :oops: ) raakt hij net de 80 aan.
Denken jullie wat ik denk??? :P
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

themostaat idd, heb ik ook bij de 106 gehad, die bleef ook gewoon "koud" en warmde heel moeizaam op.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

dat is een goed kapotte thermostaat (behalve als je temp sensor zelf verrot is)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Joost wrote:dat is een goed kapotte thermostaat (behalve als je temp sensor zelf verrot is)


wel ja daar dacht ik dus ook aan, vermits het int begin nog redelijk vlot gaat. Al kan het zijn dat de termostaat zich ineens verschiet bij een bepaalde(nog te lage) temperatuur en zich direct volledig openzet.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Volgens mij blijft gewoon je thermostaat open staan. Bij lang stationair draaien, loopt dan de temperatuur dan wel op? En slaat de aanjager dan ook aan als het te heet wordt?

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

citro-power wrote:Volgens mij blijft gewoon je thermostaat open staan. Bij lang stationair draaien, loopt dan de temperatuur dan wel op? En slaat de aanjager dan ook aan als het te heet wordt?


ja hij loop op maar net aan de 80, dus ook niet echt een temperatuur om de ventilator te laten aanslaan.
in ieder geval, de thermostaat is besteld, is het dat niet, dan zoeken we verder en dan heb ik toch al iets dan blinkt aan men AX :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Post Reply