Nadat mijn ax GT inj. stopte met probleemloos te rijden...(lekke koppakking, moter werd erg warm, smurrie in koelwater) heb ik besloten om de koppakking te gaan vervangen.
Natuurlijk hier grotendeels gelezen hoe te handelen en de benodigde spullen aangeschaft.
Dacht omdat ik toch bezig ben, ook maar gelijk de distributieriem en spanrol, waterpomp, v-snaar en thermostaat.
Na een lange middag sleutelen zat het blok weer in elkaar en was het tijd om de boel te starten....
Wat helaas dus niet gebeurde. De startmoter draaide de boel rond maar daar bleef het ook bij.
Vonk gecontroleerd, vonken doet ie...
Volgende dag tot de ontdekking gekomen dat er benzine het carter in verdwijnt! en niet te weinig ook...
Hoe is dit nou mogelijk?
Kop is er nu weer af... geen kapotte zuiger te zien.
Is een scheve klep met het blote oog waarneembaar? (Ik heb namelijk 2 timing gaten in het vliegwiel ontdekt...waarbij de nokkenas(-timinggat) 180 graden bij verschilt. Heb beide timing momenten geprobeerd in een poging de boel aan de praat te krijgen.)
Wie weet waar het aan kan liggen??
