Een luchtfiltervraagje - 2 dubbele webers

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Een luchtfiltervraagje - 2 dubbele webers

Post by betterman »

Ik weet me geen raad meer :(

Ik heb twee dubbele webers op een kop van een sport en met het inlaatspruitstuk van een sport, je zou dan zeggen redelijk origineel als het een sport was, maar ik heb ??n groot probleem.

Het originele luchtfilterhuis (van een sport) slijt m'n koelvloeistof slang door die naar m'n verwarming gaat omdat de motor heen en weer gaat door gas te geven.
Nou is dat in de zomer geen probleem, tot nu toe zonder verwarming gereden, maar 't word nu kouder en ik zou toch graag weet een kachel hebben.

Hoe zit dit in elkaar bij een sport, zit hier een andere motorsteun op, of lopen de slangen anders ofzo..

Ik heb al dikke platic beschermkapjes om de slangen gemaakt maar na verloop van tijd slijt het luchtfilterhuis hier ook door.

thnx..
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Bij een sport zit idd een andere motorsteun, maar of dit speciaal hiervoor gedaan is weet ik niet. Kan je niet je koelslang intapen met een of ander stevig stuk hittebestendig tape-je?

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Zie hier de sport motorsteun en de slangen van een sport. (zit hier alleen enkele solex carb op)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik weet van de GT van bart /ttf dat die koelslangen had die ingeschuurd werden door de stuurstang die heb ik met een ijzerdraad/typerap ietsjes er van weg kunnen houden.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

Ik zal eens wat foto's schieten, morgen ofzo.

misschien dat het dan duidelijker word wat ik bedoel, ik kan btw aan die motorsteun wat op de foto staat niet echt het verschil zien, misschien als ik m'n eigen foto van de motorsteun ernaast leg wel.
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

hmm
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

kk, hierbij de foto's die ik zou schieten.


De motorsteun, de derde moer die aan het blok vastzit en een stuk van de steun heb ik eraf geflext, aangezien het inlaatspruitstuk van de webers op die plek in de weg zit.

makkelijke keuze, of een extra schroef door de motorsteun of twee dubbele webers.....duhhh!!

Image




Als je goed kijkt zie je onder het luchtfilterhuis een stuk geribbeld plastic zitten, hier zit dus de waterslang van de verwarming in, die doorgeschuurd word door het luchtfilterhuis..

Image



De plaats die ik heb (of beter gezegd, niet heb), van boven gezien:

Image


En ff het hele overzicht:

Image
Last edited by betterman on SatSep16, 2006 6:27:15 PM, edited 2 times in total.
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

Vandaag bij de Citroën Dealer geweest en ik heb daar in hun onderdelen pakket inderdaad gezien dat er verschil tussen de motorsteunen zit.
Heeft iemand toevallig een foto van de volledige motorsteun, kan ik m mischien ergens laten reproduceren..
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

kon je die niet bestellen bij de dealer? Volgens mij iets van 70 euro, dat dan weer wel.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

Helaas eol (end of life), niet meer te bestellen.... :cry:
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

En ik heb er eentje naar de sloop gebracht :oops:
Je kan informeren bij peugeot of zij het wel kunnen leveren.
Er zijn wel meer dingen EOL bij citroen die ik wel bij peugeot of de autoonderdelenhandel kon bestellen.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

maarja, welke motorsteun bij peugeot zou ik dan moeten hebben ??

van een 106 rally ofzo, ik weet niet of dat dezelfde is..
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Ik weet niet of ik gelijk heb maar het volgende is mij al is opgevallen:

-de motorsteunen van onze type 1 (carb. en injectie) zijn staal
-de motorsteunen van b.v. een GT zijn van aluminium

En volgens mij is de motor steun van een orginele Sport gelijk aan de steun zoals op onze 1.1 type 1

Mogelijk zit daar ergens het probleem, in het kort bedoel ik dus dat de ophanging van de motor van een Sport identiek is aan 1.1 type 1 en dat de ophanginging van de 1.4 motoren o.a. de GT's duidelijkis gewijzigd.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

betterman wrote:maarja, welke motorsteun bij peugeot zou ik dan moeten hebben ??

van een 106 rally ofzo, ik weet niet of dat dezelfde is..


ik ook niet, misschien is er ook wel geen gelijke motorsteun, maar je kan een poging wagen. Ook autoonderdelenhandel kan sommige dingen wel bestellen.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

betterman wrote:maarja, welke motorsteun bij peugeot zou ik dan moeten hebben ??

van een 106 rally ofzo, ik weet niet of dat dezelfde is..


BTW, als hij je koelslangen wegschuurd heb je daar juist zomers een probleem omdat het een circuit is. Je koelwater gaat ALTIJD door je kachel. je zet alleen de luchtsleuf niet open
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

denny wrote:
betterman wrote:maarja, welke motorsteun bij peugeot zou ik dan moeten hebben ??

van een 106 rally ofzo, ik weet niet of dat dezelfde is..


BTW, als hij je koelslangen wegschuurd heb je daar juist zomers een probleem omdat het een circuit is. Je koelwater gaat ALTIJD door je kachel. je zet alleen de luchtsleuf niet open


Mijn koelwater gaat niet door de kachel, aangezien m'n slangen elke maand kapot geschuurd worden heb ik de in en uitgangs-slangen aan elkaar gemaakt, dus er loopt geen koelvloeistof meer door de verwarming.


Henk Bats wrote:Ik weet niet of ik gelijk heb maar het volgende is mij al is opgevallen:

-de motorsteunen van onze type 1 (carb. en injectie) zijn staal
-de motorsteunen van b.v. een GT zijn van aluminium

En volgens mij is de motor steun van een orginele Sport gelijk aan de steun zoals op onze 1.1 type 1

Mogelijk zit daar ergens het probleem, in het kort bedoel ik dus dat de ophanging van de motor van een Sport identiek is aan 1.1 type 1 en dat de ophanginging van de 1.4 motoren o.a. de GT's duidelijkis gewijzigd.

Groetjes, Henk


De motorsteun van een 1.1 is helaas nog anders, ik heb het voor de zekerheid nog eens nagevraagd bij de Citroën dealer.

Voor de AX Sport zijn twee verschillende motorsteunen beschikbaar, ??n voor de Sport oud type en ??n voor de sport nieuw type.
verder zijn er nog 43 verschillende motorsteunen beschikbaar voor de AX (Geen idee dat er zoveel verschillende bestaan, maarja) en er lijkt er geen ene op die twee voor de sport, en die zijn beide niet meer te bestellen.

Ik ben vandaag ook ff langs de peugeot dealer geweest met de onderdeelnummers van de Sport motorsteunen, maar diezelfde steunen bestaan niet bij hun, en die van de 106 rally is ook niet meer leverbaar :'(

In de tussentijd op alle koop/verkoop sites een advertentie geplaatst, hopelijk krijg ik daar iets op :?
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Post Reply