distributieriem vervangen..
jongens wat kan je hier over stressen
het is me wel gelukt.. maar vraag niet hoe!!
vanmorgen alles opgehaald, inclusief nieuwe bougie sleutel omdat mn andere nog bij Joost ligt

nah ik bougies losdraaien.. sleutel erin, marc draait.. en hoort krak.. ja hoor.. sleutel doormidden!

was een ding van de praxis.. zo'n soort kruis met een kniestuk eronder.. maar die was niet bestand tegen mij blijkbaar.. wel mn geld terug gekregen en thuisgekomen met een nieuwe bougiedop16 en kniestuk (LuX) ging het een stuk beter..
opzich ging verder alles redelijk.. ik heb alleen het ophangpunt van mn krik eraf moeten breken omdat ik anders de riem nauwelijks kon zien (bij type 1 carbs hangt de krik op de rechterwielkast). verder was het een beetje klooien om overal bij te komen..
het echte leuke kwam pas bij het monteren.. ik had die nieuwe riem erop gelegt en keurig de merktekens aangehouden.. alles vast gezet op spannning en toen ronddraaien.. maar na 2 rondjes klopte mn merktekens niet meer

marc in paniek natuurlijk, want dat kan nooit goed zijn.. ondertussen was mn onderste merkteken verdwenen (slechte stift) maar mn bovenste klopte dus niet meer.. uit eindelijk wijze raad van Sander opgevolgt (kijken of de blokkeerpennen nog passen, dan zit alles nog goed) en alles aangesloten en een rondje gereden..
alles werkt! zover ik weet gewoon goed.. beetje vlammen ging aardig en er ratelt niets dat nog niet ratelde voordat ik het verving!
overigens was de riem 30000km geleden vervangen, maar de spanrol duidelijk niet.. deze zat volledig vast en kon dus ECHT niet meer draaien..
ik heb geen foto's kunnen maken, mn camera ligt nog bij Minolta..
maar voor nu, iedereen bedankt voor de uitleg hier! zonder dat was het niet gelukt!