Ax turbo?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Op youtube is die 106 ook wel terug te vinden, stond ook een heel stuk over in Auto&Tuning (ofzo)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

v.andriessen wrote:
Drake wrote:Jup, en probeer met een 16v maar eens turbo fatsoenlijk onder de kap kwijt te raken.

Wellicht dat ik mij er nog een keer aan waag maar dan met een Rotrex ipv een turbo.
Je kan er wel vanuit gaan dat alles past. Die gasten van DP engineering hebben er al ééntje rijden.
Geen ax ;), bij een 106 heb je iets meer ruimte

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Drake wrote:
v.andriessen wrote:
Drake wrote:Jup, en probeer met een 16v maar eens turbo fatsoenlijk onder de kap kwijt te raken.

Wellicht dat ik mij er nog een keer aan waag maar dan met een Rotrex ipv een turbo.
Je kan er wel vanuit gaan dat alles past. Die gasten van DP engineering hebben er al ééntje rijden.
Geen AX ;), bij een 106 heb je iets meer ruimte
geen AX nee dat klopt :( . Ze hebben het wel in een saxo gekregen, ik neem aan dat dat ongeveer het zelfde is als een 106?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

kwa ruimte exact hetzelfde, bij een ax mis je net die 7-10cm die je echt nodig hebt.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

kwestie van je radiator verplaatsen. Hebben we bij sander toen ook gedaan. Daar is alleen nooit meer een turbo ingekomen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Dan red je het denk ik ook niet hoor. Stel je hebt die ruimte net en je blok beweegt wat met rijden zit je turbo door je radiateur heen. Maar goed wie niet waagt wie niet wint. Dus wie begint eraan :D
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Rooney wrote:Dan red je het denk ik ook niet hoor. Stel je hebt die ruimte net en je blok beweegt wat met rijden zit je turbo door je radiateur heen. Maar goed wie niet waagt wie niet wint. Dus wie begint eraan :D
Als ik geld had, was ik gisteren begonnen... tijd heb ik op het moment genoeg
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Rooney wrote:Maar goed wie niet waagt wie niet wint. Dus wie begint eraan :D
Als ik centjes heb voor zo'n Garrett turbo en een spruitstuk.... dan is Nigel er eigenlijk wel klaar voor.
Moet alleen wel gelijk even een andere wideband-controller nemen, de JAW die ik nu heb is niet goed genoeg. Maar ja... dat kost maar €150...

Voor de rest is m'n hele KDFi setup erop voorbereid 8) .

Waarom staat Nigel eigenlijk nog steeds te koop?
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

mcdean wrote:1,5 jaar? dan ben ik benieuwd naar de setup en naar de kmters die hij maakt...
Hi,my project is on Axownersclub.com,but you must pay membership to log into.
Tu3 1.4 alloy or iron block engines are very strong.Pistons are strong like Uno Turbo pistons,so ready for turbo setup.I´m runing 1.4 alloy engine from 0.7 to 1.5bar of boost and no problems so far,for over 1.5 year.In your place i would put on that GT engine head from Gti,which has as i read bigger inlet,exhaust valves and ports.You will running low boost and have a lot of power.For lowering compression ratio,you must calculate it,but in my case with standart 1.4 head i get 7.5cr ratio with 3 headgaskets and also around 7.5:1 with head from 1.6 tu5 which is same as xsi,gti,rallye heads.Im using carburettor and mechanical spark distributor.
Bye
Ik had hem gemaild ivm dit filmpje:
http://www.youtube.com/user/axcabane#p/ ... GvRxwTHhsI


Ik heb een Garrett turbo en een 1.4 blokje liggen. Enkel nog tijd en een ax vinden om het op te monteren. (en een oliekoeler en interkoeler en en en)
AX-kopen is verslavend.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

2.0 turbo

Post by MrBBQ »

citrofenwick wrote:
mcdean wrote:1,5 jaar? dan ben ik benieuwd naar de setup en naar de kmters die hij maakt...
Hi,my project is on Axownersclub.com,but you must pay membership to log into.
Tu3 1.4 alloy or iron block engines are very strong.Pistons are strong like Uno Turbo pistons,so ready for turbo setup.I´m runing 1.4 alloy engine from 0.7 to 1.5bar of boost and no problems so far,for over 1.5 year.In your place i would put on that GT engine head from Gti,which has as i read bigger inlet,exhaust valves and ports.You will running low boost and have a lot of power.For lowering compression ratio,you must calculate it,but in my case with standart 1.4 head i get 7.5cr ratio with 3 headgaskets and also around 7.5:1 with head from 1.6 tu5 which is same as xsi,gti,rallye heads.Im using carburettor and mechanical spark distributor.
Bye
Ik had hem gemaild ivm dit filmpje:
http://www.youtube.com/user/axcabane#p/ ... GvRxwTHhsI


Ik heb een Garrett turbo en een 1.4 blokje liggen. Enkel nog tijd en een AX vinden om het op te monteren. (en een oliekoeler en interkoeler en en en)
Kan je ook een turbo van een 2.0 turbo Garrett gebruiken ???
Saxo style is sexy style....

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

tuurlijk, als je meer ruimte hebt... die is groter. Daarkomt ook bij dat ie meer vermogen nodig heeft om uberhaubt te laten draaien, omdat ie ook zwaarder is. Daarkomt ook nog bij dat je turbo-gat veel groter wordt. Hij zal dan, denk ik, pas bij 4000 tot 5000 toeren op komen en dat is knap gevaarlijk als je een bocht neemt.
Maar leuk is wel!!!!!! :D :D :D
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

waarom is geen G-lader van een oerdegelijke vw gebruiken???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Netheo wrote:waarom is geen G-lader van een oerdegelijke vw gebruiken???
Bedoel je de ondegelijke G-lader van een voor de rest degelijke VW?
Die dingen gingen toch juist altijd stuk? Althans in de Corrado, bij écht gebruik, en zo'n kreng is duur!
Als die dingen zo fantastisch waren dan zou VW er wel langer mee doorgegaan zijn lijkt mij. Maar ik heb er gelukkig geen verstand van:wink: .
Eigenlijk moet je sowieso nooit oude turbo's gebruiken, je weet dan nooit wat je krijgt. Als je Garrett zelf moet geloven is ook een 'gereviseerde' vaak vragen om problemen. Stond toevallig laatst in een of ander automotive blad een interview met de technische baas van Garret.

Je kunt volgens mij gewoon 2 dingen doen; ofwel je bouwt gewoon 'iets' met 'een' turbo... of je bouwt heel erg serieus een speciaal voor turbo bedoeld blok met een nieuwe turbo.
Allebei leuk, allebei met wat haken en ogen... en optie 2 zal wat duurder worden dan optie 1.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

2Black wrote:
Netheo wrote:waarom is geen G-lader van een oerdegelijke vw gebruiken???
Bedoel je de ondegelijke G-lader van een voor de rest degelijke VW?
Die dingen gingen toch juist altijd stuk? Althans in de Corrado, bij écht gebruik, en zo'n kreng is duur!
Als die dingen zo fantastisch waren dan zou VW er wel langer mee doorgegaan zijn lijkt mij. Maar ik heb er gelukkig geen verstand van:wink: .
Eigenlijk moet je sowieso nooit oude turbo's gebruiken, je weet dan nooit wat je krijgt. Als je Garrett zelf moet geloven is ook een 'gereviseerde' vaak vragen om problemen. Stond toevallig laatst in een of ander automotive blad een interview met de technische baas van Garret.

Je kunt volgens mij gewoon 2 dingen doen; ofwel je bouwt gewoon 'iets' met 'een' turbo... of je bouwt heel erg serieus een speciaal voor turbo bedoeld blok met een nieuwe turbo.
Allebei leuk, allebei met wat haken en ogen... en optie 2 zal wat duurder worden dan optie 1.
en toch heb ik al overwogen om jouw nigel te kopen en er een glader van een G 40 op te zetten, want die weet ik nog nieuw liggen
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Ah... een G40... da's die uit de Polo.
Geen idee hoe goed die zijn. Maar kan natuurlijk zijn dat de Corrado gewoon wat heftiger afgesteld stond.

Hoe dan ook...
Als het makkelijk was dan had ik echt wel gewoon die Mercedes compressor op Nigel gezet!
Het ruimtegebrek is en blijft het voornaamste probleem. Daarna krijg je pas de koelingsvraagstukken etc..
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Post Reply